Neuvolakäynnit

Ensimmäinen aika äitiysneuvolaan on 9.5. :Hugging Face: Silloin pitäis olla ilmeisesti 8+4 ellei varhaisultrassa vaihdu laskettu aika :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
12.5 eka virallinen neuvola, 6+3 tuli käytyä tosiaan tarkistuttamassa että on oikeessa paikassa ja sydän löi 😊 jännittää tuo 12.5 ja mietin kannattaisko käydä yksityisellä ennen sitä🫣
 
12.5 eka virallinen neuvola, 6+3 tuli käytyä tosiaan tarkistuttamassa että on oikeessa paikassa ja sydän löi 😊 jännittää tuo 12.5 ja mietin kannattaisko käydä yksityisellä ennen sitä🫣
Mäkin kävin 6+3 varhaisultrassa! Mikä sun CRL oli? Täällä oli se 6,3mm, mutta syke näkyi ☺️

Ja siis mulla eka neuvola jo ensi viikolla (rv7+2)
 
Mäkin kävin 6+3 varhaisultrassa! Mikä sun CRL oli? Täällä oli se 6,3mm, mutta syke näkyi ☺️

Ja siis mulla eka neuvola jo ensi viikolla (rv7+2)
Mäkin kävin 6+3 varhaisultrassa! Mikä sun CRL oli? Täällä oli se 6,3mm, mutta syke näkyi ☺️

Ja siis mulla eka neuvola jo ensi viikolla (rv7+2)
voikun ihanaa! ❤️ crl vähän vaihteli ja ihan tarkkaa mittaa ei saatu mutta ultrakuvassa minkä sain matkaan oli 6,1mm 😊 Jännittääkö sua eka neuvola? Ps. Menipä hassusti tää vastaus 🫣
 
@Mirkkku Joo mulla oli kuvassa se 6,3mm. Ei jännitä neuvola. Sehän on vain sellaista leppoisaa rupattelua, ainakin mitä oon kuullut. ☺️
 
9.5 ensimmäinen neuvola ja kaikki jännittää tosi paljon, en oo käyny ees ikinä gynekologilla ja neuvolaanki pitää mennä yksin, kun mies työmatkalla🙈
 
Mä sain ensimmäisen neuvolan vasta 24.5. Silloin olisi menkkojen mukaan viikot 10+2.. Aikaisempia aikoja ei ollut lainkaan (paitsi tietty yhden reissun päällä olisi juuri yksi ollut) ja tämä oli nyt kuulemma ihan vihoviimeinen mahdollinen ajankohta. Mutta onneksi nyt pääsin sentään omaan neuvolaan ja tässä välissä on varhaisultra kuitenkin. Toivottavasti vaan nt-ultra ei tuon takia mene ihan kauhean myöhäiseksi.
 
Mulla on ylihuomenna, 26.4, ensimmäinen neuvola. Silloin on 8+5. Pitääkin se esitietolomake käydä täyttämässä valmiiksi.

Varhaisultrassa käytiin torstaina, ja päivät vaihtui silloin 7+3 -> 7+6. En oo ihan varma koska täällä on ensimmäinen kunnallinen ultra, toivottavasti pian 😊
 
Mulla vielä neuvola varaamatta, on vielä niin epätodellinen fiilis koko raskaudesta että ei oo osannu sinne päin soitella. Myös se että pitäisi vaihtaa oma terveydenhoitajaa on vaikuttanut omaan hitauteen varata aikaa.
 
Uskalsin sitten tänään varata neuvolankin, kun varhaisultrassa löytyi pikkuinen sykkeiden kanssa. Perjantaina 12.5 olis ensimmäinen neuvola-aika (tuolloin n. rv 9+0)👌
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana. Oli hyvä käynti ja tuli fiilis, että minusta pidetään hyvää huolta. Nyt tehty lähetteet nt-ultraan ja nipt-testiin, 16.5 sokerirasitus ja nt-verikokeet. 23.5 seuraava neuvolakäynti, jolloin viikkoja 11+5.
 
Eka neuvola varattu 24.5. Sillon meillä on rv8+6 😊
 
Meillä ensimmäinen neuvolakäynti takana. Meni hyvin ja hoitaja on tosi mukava 😊

En oo vaa'alla käynyt piiiitkään aikaan ja tiesin kyllä että painoa on kertynyt, ja nyt valitettavasti BMI just yli 30 eli joudun mini-Asat aloittamaan viikolla 12 raskausmyrkytyksen ehkäisyyn.

Myös sukurasitteena oleva rakkulamunuaistauti aiheuttaa sen että ainakin nt-ultra joudutaan mahdollisesti tekemään Helsingissä sikiöseulontayksikössä, mutta siitä ei ollut ihan varma, vaan katsotaan. Toivottavasti kuitenkin päästäisiin lähisairaalaan tätä varten.

Seuraava aika varattiin toukokuun lopulle, ja ensi viikolla voin perjantaina käydä labrassa
 
Jännää, että nämä neuvolakäynnit jo alkaa :Smiling Face With Smiling Eyes:

Kiva juttu @Helinä84 , että oli mukava hoitaja vastassa. Mua kiinnostaa myös nähdä, että minkälainen tyyppi on vastassa, sillä mun aiempi neuvolantäti on siirtynyt muihin tehtäviin, taitaa olla esimiesasemassa nykyään. Puhelimessa kuulosti kyllä ihan mukavalta tää uusi tyyppi ja piti tietenkin googlettaa nimi, niin näyttäisi pitävän myös jotain äitiysjumppia ym. ryhmiä. Ehkä siis ainakin on kannustava raskausajan liikunnan suhteen :Smiling Face With Smiling Eyes:

Miten Helinä tuo selvitetään/päätetään, että pitääkö ultra tehdä Helsingissä? Hyvä, että miettivät hoidon yksilöllisesti.

Tsempit neuvolakäynnille @Illuusiotar , toivottavasti sullakin on mukava henkilö vastassa!
 
@Mrs Willow Tää hoitaja tekee sen lähetteen ja sitten ehkä siellä ensisijaisessa paikassa päättävät mihin mun kuuluu mennä, en muista että se olisi sanonut tarkkaan kuka sen päättää.

Mun pitää vaan käydä Maisassa silloin tällöin katsomassa jos mulle on avattu ajanvarausmahdollisuus, koska jos pääsen lähisairaalaan niin voin itse varata ajan, mutta jos joudun menemään Helsinkiin niin sieltä ollaan yhteydessä joko puhelimitse tai kirjeellä
 
Millon neuvola pitäis varata? Mulla on lapsettomuus polilla toukokuussa varhaisultra ni pitääkö se varata sen jälkeen vasta?
 
@Jiin3s, kai sen voi varata vaikka heti ekasta positiivisesta raskaustestistä. Mä varasin omani just äsken. Mietin ensin, että olisin odottanut varhaisultran ensin pois alta, mutta ajattelin sitten, että ehkä hankala saada aikoja, jos niin pitkälle oottaa. No nyt on 5+4, enkä saanut silti "omasta piiristä" aikaa 😂
 
Millon neuvola pitäis varata? Mulla on lapsettomuus polilla toukokuussa varhaisultra ni pitääkö se varata sen jälkeen vasta?
Joo, neuvolaan voi soitella vaikka heti, kun on plussa tikussa. Jotkut toki tykkää soittaa vasta varhaisultran jälkeen ja itsekin näin tein, mutta varmaan ainakin jos on tiedossa, että ruuhkaa on, niin kannattaa olla nopeammin asialla aikaa varaamassa. Ja onpahan ainakin enemmän vaihtoehtoja joista valita, jos pitää esim. töiden kanssa sumplia kalenteria.
 
Takaisin
Top