Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Ensimmäinen käynti varattu pe 5.5., joka on mulle 8+6 (rv9) omien laskujen mukaan – samalle viikolle ois saanut jo tiistaille, mutta se oli mulle huono päivä 😅 Soitin neuvolaan heti kun menkat oli virallisesti myöhässä.
 
Ajattelin tänään uskaltaa soittaa neuvolaan, 6+1.

Yritin etsiä numeroa sinne niin täällä on 4.4 siirretty kaikki tuonne hyvinvointialueen nettisivuille, pois kunnan sivuilta, eikä löydy mitään numeroita neuvolaan. 🤦‍♀️

Tiedot on kyllä että koska on soittoaika ja muuta, mutta ei mitään numeroita eikä nimiä. Aiemmin oli siis alueittain jaettu neuvolahoitajat ja sitten oli niiden numerot, nyt ei mitään.

Mulla on ehkä tallessa numero johon soitin alkuvuodesta niin kai se on edelleen se sama, mutta on kyllä ihan hölmöä että tuollainen on päässyt unohtumaan kun on noi sivut tehty.
 
Ajattelin tänään uskaltaa soittaa neuvolaan, 6+1.

Yritin etsiä numeroa sinne niin täällä on 4.4 siirretty kaikki tuonne hyvinvointialueen nettisivuille, pois kunnan sivuilta, eikä löydy mitään numeroita neuvolaan. 🤦‍♀️

Tiedot on kyllä että koska on soittoaika ja muuta, mutta ei mitään numeroita eikä nimiä. Aiemmin oli siis alueittain jaettu neuvolahoitajat ja sitten oli niiden numerot, nyt ei mitään.

Mulla on ehkä tallessa numero johon soitin alkuvuodesta niin kai se on edelleen se sama, mutta on kyllä ihan hölmöä että tuollainen on päässyt unohtumaan kun on noi sivut tehty.
Täällä myös hyvinvointialueen nettisivut on tosi paljon surkeammat kuin mitä oli ennen näitä uudistuksia. Laita palautetta, jos jaksat :smiling-eyes:
 
Sain neuvola-ajan 26.4, heti klo 8 aamusta 😊 Mies tulee toivottavasti mukaan. Silloin ollaan jo 8+3.

Jätin myös netin kautta palautetta siitä ettei nettisivuilta löydy mitään puhelinnumeroita 😄 ja mainitsin siitä hoitajalle vaikkei se tietty hänen vastuualueelle mitenkään kuulukaan.
 
Täällä kans vasta meinasin varata kun varhaisultrassa käynyt ja mahdollisesti todennut että siihen asti kaikki ok. Viimeksi oli ihan syvältä alkaa soitella keskenmenon jälkeen ja perua näitä aikoja, joten nyt katson hieman pidemmälle asian, ettei taas joudu perumaan aikoja.. Tj 17 ultraan 😬
 
Täällä kans vasta meinasin varata kun varhaisultrassa käynyt ja mahdollisesti todennut että siihen asti kaikki ok. Viimeksi oli ihan syvältä alkaa soitella keskenmenon jälkeen ja perua näitä aikoja, joten nyt katson hieman pidemmälle asian, ettei taas joudu perumaan aikoja.. Tj 17 ultraan 😬
Oho. Mä en edes tiennyt tällaisesta vaihtoehdosta.

Varasin itselleni tänään ensikäynnin 10.5., osuu varmaan suunnilleen viikoille 8-10.
 
Mulla varhaisultra 26.4. (7+6)) ja ensikäynti neuvolaan heti 27.4. aikaisin aamusta (8+0). Tahalleen varasin tolleen, et eipä tarvii mennä varhaisultraan, jos menee sitä ennen kesken ja eipä tarvii mennä neuvolaan, jos varhaisultrassa havaitaan jotakin 🫣

Ja ensin mulle oltiin laitettu ensikäynti loppuvaiheen terkkariopiskelijalle (huomasin vasta ku tsekkasin varauksen Maisasta), joten soitin perään ja koilotin olevani riskiraskaus, jolla on paljon vaikeita kysymyksiä, ni suosialla vaihtoivat ajan jollekin kokeneelle konkarille ja suoraan lukitsivat hänet mun omahoitajaksi 😂
 
@Silvennoine meillä on samana päivänä ensikäynti, 10.5.! 🎉

Käydään ultrassa jo 26.4. eli arviolta 6+6 ja neuvola olis sitten 8+6, jos kaikki hyvin. Päästiin samalle ihanalle rouvalle, jota tavattiin myös edellisen vauvamme odotusaikana. ☺️
 
Mua ärsyttää kun joudun odottamaan ens viikkoon ennen kun soittelen neuvolaan, kun meidän virallinen testipäivä (hoitojen takia) on vasta lauantaina 😄 En kyllä ymmärrä miks aiemmin testattu plussa ”ei päde”, koska ihan samalla tavalla mulla on nyt tänään menkat virallisesti myöhässä, kun jos olis normikiertokin (tää sai tosiaan hoidoilla alkunsa). Oon malttamaton 😄
 
Mä tein haalean plussan keskiviikkona. Nyt perjantaina on vasta dpo13, joten hyvin alussa mennään, ja edelleen vaikea uskoa asiaa todeksi. Maanantaina aion soittaa neuvolaan ensimmäistä kertaa🙂
 
@Deb

Miten virallinen testipäivä liittyy neuvolaan? Vaikka neuvolaan ei toki mikään kiire ole 😊

@Enniy

Mä varasin neuvolan vasta eilen kun varhaisultra ohi ja viikkoja 7+1, hyvin ennätti 🥰
 
@Deb

Miten virallinen testipäivä liittyy neuvolaan? Vaikka neuvolaan ei toki mikään kiire ole 😊

@Enniy

Mä varasin neuvolan vasta eilen kun varhaisultra ohi ja viikkoja 7+1, hyvin ennätti 🥰

Aateltiin lähinnä miehen kanssa, että ikään kun iloitaan raskaudesta kunnolla vasta, kun virallisena testipäivänä tulee posi 😄 Se on onneks huomenna! Tottakai oisin voinu soittaa neuvolaan aiemminkin, mutta ehkä se polin antama testipäivä on tietynlainen ”milestone” 😄
 
@Deb mä olin hoidoissa Ovumiassa ja siellä piti käydä virallisessa testissä verikokeessa 😊
 
Takaisin
Top