Neuvolakäynnit

Meillä taas kätilö sanoi et aloitetaan vatsan päältä ja sieltä näkyi kaikki tarvittava niin ei sit tarvinnut alakautta ollenkaan.. Hassua et käytäntö tässäkin vaihtelee kovasti 😊
 
Mulla myös vatsan päältä, mut ymmärsin et senkin takia et ei ärsytä kohdunsuuta sen vuodon takia. Mut kutsukirjeessä luki kans et "ultraus suoritetaan vatsan päältä tai vaginaalisesti".
 
Onko teillä nt kuvattu vatsan päältä vai emättimen kautta? Mulla kätilö yritti pariinkin otteeseen kuvata vatsan päältä, mutta koska kohtu oli niin taaksepäin kallistunut niin ei onnistunut. Lopulta kuvattiin sitten emättimen kautta, ja sieltäkin saatiin yli puoli tuntia kuvailla että minityyppi käännähti sen verran että niskaturvotus saatiin mitattua. Lähes koko ajan köllötteli selin meihin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Kovasti jo jumppas tosin mutta kääntymään ei suostunut!
Mulla sama homma, yritti ensin vatsan päältä mutta niin taaksepäin kallistunut kohtu, että vaihtoi melkein samantien sisäkautta. Ja meillä myös oli haasteita saada tyyppi kääntymään 😂
 
Meinaatteko käydä ylimääräisessä ultrassa ennen rakenneultraa? Mä mietin lähinnä sukupuolen selvittämistä, kun olen niin kärsimätön... Sukupuolella ei sinänsä oo mitään väliä, mutta jotenkin se auttais valmistautumaan paremmin, kun vauva tuntuis jotenkin konkreettisemmalta.
 
Meinaatteko käydä ylimääräisessä ultrassa ennen rakenneultraa? Mä mietin lähinnä sukupuolen selvittämistä, kun olen niin kärsimätön... Sukupuolella ei sinänsä oo mitään väliä, mutta jotenkin se auttais valmistautumaan paremmin, kun vauva tuntuis jotenkin konkreettisemmalta.
Meillä on rakenneultra heinäkuun lopulla, niin sinnitellään sinne saakka. Käytiin yksityisellä varhaisultrassa, niin ei malta mennä enää toista kertaa yksityiselle.
 
Meinaatteko käydä ylimääräisessä ultrassa ennen rakenneultraa? Mä mietin lähinnä sukupuolen selvittämistä, kun olen niin kärsimätön... Sukupuolella ei sinänsä oo mitään väliä, mutta jotenkin se auttais valmistautumaan paremmin, kun vauva tuntuis jotenkin konkreettisemmalta.
Pakollinen tarkistus ultraus on juhannus vkolla, kun vuodellu rv6:sta asti, sukupuoli jo tiedossa ❤️ niptin verikokeil
 
Meinaatteko käydä ylimääräisessä ultrassa ennen rakenneultraa? Mä mietin lähinnä sukupuolen selvittämistä, kun olen niin kärsimätön... Sukupuolella ei sinänsä oo mitään väliä, mutta jotenkin se auttais valmistautumaan paremmin, kun vauva tuntuis jotenkin konkreettisemmalta.
Mä harkitsin tätä vakavasti kun oon kans niin malttamaton 😂 Mutta lähdetään juhannuksena maalle ja tullaan takaisin vasta just vähän ennen rakenneultraa, joka onkin jo 15.7. Eli kyllä siihen saakka on varmaan pakko nyt sinnitellä 🙈
 
Meillä on rakenneultra heinäkuun lopulla, niin sinnitellään sinne saakka. Käytiin yksityisellä varhaisultrassa, niin ei malta mennä enää toista kertaa yksityiselle.
Meillä vasta elokuussa :No Evil Monkey: Meidän paikkakunnalla on mahdollisuus yksityisellä kätilöultraan, joka ei olis kauheen kallis. Toisaalta kesä menee nopeasti lomien ansiosta :folded:
 
me sinnitellään rakenne ultraan asti, meillä heinäkuun puolen välin jälkeen. kärsimättömiä mekin ollaan ja viimeks käytiin rv16 selvittää sukupuoli, mutta nyt on kaikenlaisia menoja kesällä niin ei vaan ehdi käymään. 😅
 
Meillä on eka neuvolalääkäri heinäkuun alussa ja lopussa rakenneultra. Et neuvolas näkee sit kyl tyypin taas, mut laitteet on sen verran vanhat (ellei oo vuodessa uusittu), et eipä niiltä sukupuolta näy. Ja toisaalta, kun on kesä, niin aika varmaan menee aika äkkiä.
 
Mulla on neuvola + neuvolalääkäri jossa ultrataan ( ihan raskauteen sisältyvä nva). Josko siellä saisi vihiä näkyisikö vielä kumpiko 🙃 Elokuun ekalla vk rakenneultra joten siellä viimeistään sitten, D-ultrauskone,joten selkeästi aina näkyy ja saa hyvää kuvaa
 
Kävin eilen nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Tyyppi ei tosin tehnyt ultrausta kovin helpoksi, sillä se ei olisi millään halunnut kääntyä sellaiseen asentoon, että niskaturvotusta olisi saanut helposti mitattua. :D Meillä aloitettiin ultraus siis vatsan päältä, sitten kokeiltiin alakautta ja lopuksi vielä uudelleen vatsan päältä.

Omalle mielenterveydelle teki kyllä hyvää nähdä, että vauvalla on kaikki hyvin. Mulla on viimeisen parin viikon aikana kadonnut melkein kaikki raskausoireet (pl aamuoksentelu, joka ihanasti teki paluun pari päivää sitten) eikä raskaus vielä näy ulospäin, joten olo on ollut taas aika epätodellinen.
 
Ultrataanko teillä siis yleensä lääkärineuvolassa? Meille ei ainakaan mitään sanottu siitä. Muutenkin on epäselvää mitä lääkärineuvolassa tapahtuu. Se olis meillä jo heinäkuun alussa eli ei tarvis kauaa odotella.
 
Ultrataanko teillä siis yleensä lääkärineuvolassa? Meille ei ainakaan mitään sanottu siitä. Muutenkin on epäselvää mitä lääkärineuvolassa tapahtuu. Se olis meillä jo heinäkuun alussa eli ei tarvis kauaa odotella.
Meillä viime raskaudessa ainakin (eli 2021 keväällä) terkka otti normi mittaukset, sit lääkärin huoneeseen ja lääkäri kyseli miten menny yms, ultras ja teki sisätutkimuksen ekalla kerralla. Toisella muuten sama, mutta ei sisätutkimusta.
 
Ultrataanko teillä siis yleensä lääkärineuvolassa? Meille ei ainakaan mitään sanottu siitä. Muutenkin on epäselvää mitä lääkärineuvolassa tapahtuu. Se olis meillä jo heinäkuun alussa eli ei tarvis kauaa odotella.
Meillä esikoista odottaessa oli kaksi lääkärineuvolaa, ja kummallakin kerralla ultrattiin :smiling-eyes: Neuvolan laitteet on kyllä tosi paljon huonompia kuin sairaalan, mutta on se silti ihan kiva nähdä pikkutyyppi sielläkin:red-heart:
 
Meillä myös lääkäri katsoi todella pikaiseen et syke löytyy ja oikeasta paikasta. Toisella kerralla sit myös ultrataan, se on joskus ehkä lähempänä rv30.
 
Meillä on ensin aika neuvolatädille ja sitten lääkärille. Ultraa myös. Aika ensiviikolla.
 
Kävin sokerirasituksessa, ja radihan sieltä napsahti 😬 Onko kenelläkään muulla todettu jo näin alkuvaiheessa? Nyt olis sitten tiistaina aika neuvolaan, ja siellä ilmeisesti tätä käydään läpi. Tuntuu kyllä pitkältä ajalta odottaa. En edes saanut vielä tietää, paljonko se paastoarvo oli yli. Muut arvot ilmeisesti normaalit...
 
Kävin sokerirasituksessa, ja radihan sieltä napsahti 😬 Onko kenelläkään muulla todettu jo näin alkuvaiheessa? Nyt olis sitten tiistaina aika neuvolaan, ja siellä ilmeisesti tätä käydään läpi. Tuntuu kyllä pitkältä ajalta odottaa. En edes saanut vielä tietää, paljonko se paastoarvo oli yli. Muut arvot ilmeisesti normaalit...
Minulla napsahti viime raskaudessa ekassa sokerirasituksessa, joka oli siis joskus rv13. Tosin mulla sit arvot oli tosi hyvät koko raskauden, mut loppuun asti niitä kotona seurailin ja ruokavaliohoitoisena meni.
 
Kävin sokerirasituksessa, ja radihan sieltä napsahti 😬 Onko kenelläkään muulla todettu jo näin alkuvaiheessa? Nyt olis sitten tiistaina aika neuvolaan, ja siellä ilmeisesti tätä käydään läpi. Tuntuu kyllä pitkältä ajalta odottaa. En edes saanut vielä tietää, paljonko se paastoarvo oli yli. Muut arvot ilmeisesti normaalit...
Mä oon just parhaillaan sokerirasituksessa. Toivottavasti saan puhtaat paperit. Mulla on ainakin aikaisemmin näkynyt arvot Omakannassa ”laboratoriotutkimukset”-kohdan alla. Löytyisköhän sultakin sieltä?
 
Takaisin
Top