Neuvolakäynnit

millä viikoilla kuulit sydänäänet ekan kerran? mä en kuule kun oman sykkeen vasta ja nyt siis rv9+3. :rolling: Tän dopplerin ostin käytettynä ja se edellinen sanoi että kuuli äänet rv10+ niin tuudittaudun siihen et ens viikolla jo kuuluu muutakin kun oma syke.. eikä neuvolassakaan yleensä aikasemmin kuunnella, kävin rv8+0 eikä kuunnellut, ei olla mistään raskaudesta ekalla käynnillä kuunneltu, nämä toki vaihtelee todella paljon paikkakunnittain, kuten se ettei meillä ultratakkaan edes ekalla neuvolakäynnillä vaan vasta viikon sen käynnin jälkeen...
Mä en oo tällä nykyisellä dopplerilla saanut sykkeirä kuulumaan kun viime raskaus johon tän ostin niin meni kesken rv11.
Mutta mun edellinen ihan perus angel sounds niin kuulin 10+0.
Nyt aion kokeilla kyllä samoilla viikoilla tällä uudella.
 
Meillä eka neuvola on 8+5 enkä usko että doppleria käytetään. Mun mielestä vasta rv12 jälkeen kokeilevat.
Mein neuvolassa on joku kivikautinen laite ja mun oma doppler on varmaan parempi tai vähintään yhtä hyvä.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:


mä yritin googlettaa noit dopplereita et löytyskö mistään sellasta et kuulis jo aikasin, mut kyl kaikissa mitä löysin niin lähtöviikot oli sen rv9 eteenpäin! :tears:
oisin kyl heti ostanut, makso mitä makso jos olisin löytänyt jonkun jolla aikasemmin olis kuulunut :rolling:
 
Meillä eka neuvola arvioitu rv. 9+1. Meidän nva. Ultrataan aina ensin. Itse olen doplerilla kuullut jo sykkeet kotona ( olen hoikka rakenteinen)

Sama täällä. Olen hoikkarakenteinen. Tänään hain postista kotidoplerin. Vielä en yrittänyt saada sydänääniä kuulumaan. Vasta 7+6 kuitenkin tänään.:Two-hearts:
 
Meillä eka nva. aina rv 9 ja silloin ultrataan. Äänet kuunneltu toisesta käynnistä eteenpäin. 8+4 (arvioitu) tai sitten nyt pidemmällä (selviää sitten ti. Nva. Millä vk. Mennään) kuuntelin piruuttani ekan kerran ja kuuluu ”hevosen kavion kopinana 130-140syke) oma syke kuuluu erilaisena ja näen mahani liikkeestä sykkeeni sekä kellostani joten ei ollut omani:Grinning Face:
 
Mulla oli tänään ensimmäinen lääkärineuvola. Oli jotenkin tosi pikainen käynti (Päijät=Häme, n. 15min) ja se hiukan ihmetytti.

Täällä on ekan lääkärikäynnin yhteydessä ultra, mulla oli ihan hirveä huoli onko kaikki hyvin, kun oireet on lieventyneet niin paljon.

Onneksi ruudulla näkyi pieni ihme, jonka sydän löi ja kehitys vastasi edellisen ultran mittoja, ollaan siis viikkoa pidemmällä ultran mukaan, menkoista laskettuna olisin tuolla tammikuisten puolella kun niistä LA 4.1., UÄ mukaan 29.12, toki mistä sitä tietää milloin syntyy kunhan kaikki menee vain hyvin. Nyt sitten vain verikokokeisiin ja odotellaan Nt=ultraa :Grinning Face:
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Eipä siellä mitään uutta tullut.
Pco:n takia joudun taas kaks kertaa sokerirasitukseen. Lääkäri neuvola on sitten heinäkuussa rv16.
Lupasin neuvolanterkalle et jos voitan eurojackpotissa ni ostan ultralaitteet ja koulutuksen siihen ni mein neuvolaan.
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Eipä siellä mitään uutta tullut.
Pco:n takia joudun taas kaks kertaa sokerirasitukseen. Lääkäri neuvola on sitten heinäkuussa rv16.
Lupasin neuvolanterkalle et jos voitan eurojackpotissa ni ostan ultralaitteet ja koulutuksen siihen ni mein neuvolaan.
Mä joudun kans kahteen kertaan sokerirasitukseen, tosin sukurasitteen takia. Vähän jännittää, miten huono olo siitä tulee, kun on eka raskaus kyseessä enkä tietenkään ennen oo käyny 😬
 
Mä joudun kans kahteen kertaan sokerirasitukseen, tosin sukurasitteen takia. Vähän jännittää, miten huono olo siitä tulee, kun on eka raskaus kyseessä enkä tietenkään ennen oo käyny 😬
Mulla sama, kaksi kertaa edessä sukurasituksen takia. Mutta siis mun mielestä se maistui jollekin sulaneelle mehujäälle. Tosi makeetahan se oli, mut ei ollut paha. Ja mä kun ekas neuvolas sanoin, et tulee etova olo, jos ei 2-3h välein syö jotain, ni terkka sano, et voidaan eka rasitus ottaa viimesille mahdollisille viikoille, et ehtii etova oli vöistymään. Viimeks se oli aika helppo homma, sellaista odotan nytkin. Mutta onhan niitäkin, jotka ei sitä litkua edes meinaa saada alas..
 
Mulla sama, kaksi kertaa edessä sukurasituksen takia. Mutta siis mun mielestä se maistui jollekin sulaneelle mehujäälle. Tosi makeetahan se oli, mut ei ollut paha. Ja mä kun ekas neuvolas sanoin, et tulee etova olo, jos ei 2-3h välein syö jotain, ni terkka sano, et voidaan eka rasitus ottaa viimesille mahdollisille viikoille, et ehtii etova oli vöistymään. Viimeks se oli aika helppo homma, sellaista odotan nytkin. Mutta onhan niitäkin, jotka ei sitä litkua edes meinaa saada alas..
Aijaa! Mulle ei sanonu mitään, että kannattais ottaa myöhemmälle viikolle (vaikka tän ois tietysti voinu päätellä itsekin 😂). Ajattelin vaan, että hoidan sen asap pois alta ja toisaalta ois hyvä tietää siitä radista mahdollisimman pian, jos sellanen nyt olis. Otin sen siis viikolle 13. Mutta pitää kattoo löytyykö sit myöhempiä aikoja, jos tää pahoinvointi ei ala hellittämään, nyt menossa rv 11 ja päivät on hyvin vaihtelevia.
 
Täällä kans yksi, joka joutuu sokerirasitukseen kahdesti, oman ylipainon sekä sukurasitteen vuoksi. Eipä tuo niin kamalaa ollut, lähinnä se 2 tunnin puuduttava istuminen, kun ei saanut liikkua turhia ettei kokeen tulokset vääristy. :Grinning Face:
 
Sokerirasitus🤢 meni plörinäks viime vuonna ei pysyny sisällä litku kun 55min kun täyty mennä oksentaan samal labrasta mua jo kutsuttii🙈 saas nähä kuin nyt sit käy
 
Menen kans sokerirasitukseen ensikuussa. Kahdesti joudun käymään sukurasitteen ja ensimmäinen raskaus oli insuliinihoitoinen radi, kaksi myöhempää ei ollut radia
 
Menen kans sokerirasitukseen ensikuussa. Kahdesti joudun käymään sukurasitteen ja ensimmäinen raskaus oli insuliinihoitoinen radi, kaksi myöhempää ei ollut radia
Mites nopeesti siihen insuliinin pistelemiseen tottuu? Eipä siis vielä ole tuomiota radista tullut, mutta tätä vähän pelkään, että jos on ja vielä insuliinihoitoinen, niin millä mä selviän. 😅😬
 
Nopea kysymys kun tämän topicin alla ollaan. Mun varhaisultra julkisella oli aika pettymys... vartissa hoidettiin kaikki alta ja multa meni puolet ohi.

Kuinka kauan teidän ultra-aika kesti?
 
Nopea kysymys kun tämän topicin alla ollaan. Mun varhaisultra julkisella oli aika pettymys... vartissa hoidettiin kaikki alta ja multa meni puolet ohi.

Kuinka kauan teidän ultra-aika kesti?
Me oltiin aika tatkkaan 30min. Paikalla oli kaks kätilöä, mut se, joka ultras oli ilmeisesti vasta aloittanut työt, kyseli toiselta paljon ja toinen neuvoi. Tähän meni siis aikaa. Ja lisäksi odotteli aika kauan, että vauva kääntyi, että sai niskapoimun kunnolla mitattua. Mutta mukava käynti, selitti kokoajan, mitä teki/katsoi.
 
Nopea kysymys kun tämän topicin alla ollaan. Mun varhaisultra julkisella oli aika pettymys... vartissa hoidettiin kaikki alta ja multa meni puolet ohi.

Kuinka kauan teidän ultra-aika kesti?
Varhaisultra oli meillä myös tosi lyhyt, vaikkakin kävin yksityisellä perhe-artella. Varmaan vartissa myös ohi, katottiin että sydän sykkii, on oikeassa paikassa jne. Nt-ultra oli sit pitkäkestoisempi kyllä, siellä katottiin tosi tarkkaan kaikki ja selitettiin jne.. Ja meillä oli myös ongelmia saada tyyppi kääntymään että sai pituuden ja niskapoimun mitattua oikein :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mites nopeesti siihen insuliinin pistelemiseen tottuu? Eipä siis vielä ole tuomiota radista tullut, mutta tätä vähän pelkään, että jos on ja vielä insuliinihoitoinen, niin millä mä selviän. 😅😬
Nopeeta siihen tottuu. Se piikki ei onneksi tunnu miltään, sekä muistaa pistää eri kohtaan niin ei iho kovetu😊
 
Takaisin
Top