Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Eka neuvola aika 26.4. Sinne on vielä on matkaa :Smirking Face:
 
Muokattu viimeksi:
Meille varattu myös eka neuvolakäynti 26.4. ☺️ Jännittävää, ei oo ennen tullut käytyä niin olisi kiva tietää mitä kaikkea eka kertaa neuvolaan menijöiden kannattaisi ehkä tietää.. olisko teillä kokeneilla konkareilla vinkkejä?
 
Tossa artikkelissa on aika hyvin kaikki mitä siellä on, saattaa vähän vaihdella kunnittain, tossa artikkelissa kun on ettei virtsanäytettä otettas ekalla käynnillä niin meillä kyllä otetaan, terkka vielä sanoi puhelimessa että 4h pitäs yrittää pidättää..jaa mitenhän se onnistuu :tears: aikalailla just kyselee vanhempien terveydentilaa liittyviä kysymyksiä, sukujen rasite sairaudet, täytellää lappuja ja varataa aikoja. ottaa painon, pituuden ja verenpaineen ym ☺ nyt on itelläki reilu 4vuotta kun on viimeks ekalla neuvolakäynnillä ollut niin ei tahdo muistaa enää me saatiin sama terkka joka seuras pojan raskautta niin ei tarvi alottaa ihan nollasta näitä juttuja sen kanssa ☺
 
Täällä kans ensikäynti varattu, 22.4 eli neuvolan laskujen mukaan 7+3. Meillä taustan takia ensikäynti tavallista aikasemmin, toki itse ajattelen että olisi varmaan 7+5 tms tuolloin.
 
Mulla menee toukokuun puolelle eka käynti. On niin lyhyt aika edellisestä raskaudesta että esitin heti toiveen että kävisin vaan ns pakolliset käynnit.
Pahoinvoinnin aikaan ja alussa turhauttaa käydä kun ei välttämättä sen tähdellisempää ole.
 
Mulla meni eka käynti kans toukokuulle, 5.5 ensikäynti ja sitten 9.5 lääkäri, joka tekee ultratutkimuksen.
 
Mulla menee toukokuun puolelle eka käynti. On niin lyhyt aika edellisestä raskaudesta että esitin heti toiveen että kävisin vaan ns pakolliset käynnit.
Pahoinvoinnin aikaan ja alussa turhauttaa käydä kun ei välttämättä sen tähdellisempää ole.

Meillä eka neuvola kans toukokuussa. Eikä mullakaan edellisestä synnytyksestä oo ku vajaa 9kk, mutta haluun kyllä silti mennä kaikkiin. Selvisi, että meillä on tässä välissä terkkari vaihtunut. Edellinen oli iha kiva, mutta hieman häslä, niin ei oikein miltään kerralta saanut mitään irti. Nyt on uutena terkkana sama, joka viimeksi sijaisti, ja hän oli aivan huippu tyyppi. Uskon siis saavani tällä kierroksella neuvolasta enemmän kuin viimeksi.
 
Meillä eka neuvola kans toukokuussa. Eikä mullakaan edellisestä synnytyksestä oo ku vajaa 9kk, mutta haluun kyllä silti mennä kaikkiin. Selvisi, että meillä on tässä välissä terkkari vaihtunut. Edellinen oli iha kiva, mutta hieman häslä, niin ei oikein miltään kerralta saanut mitään irti. Nyt on uutena terkkana sama, joka viimeksi sijaisti, ja hän oli aivan huippu tyyppi. Uskon siis saavani tällä kierroksella neuvolasta enemmän kuin viimeksi.

Se on kyllä tärkeää, että saa tukea ja on ihminen ketä käy mielellään tapaamassa. Saattaahan se minullekin käydä niin että loppujen lopuksi käyn kuitenkin kaikki käynnit :rolling: Vaikka nyt haaveilen muuta
 
Täällä ei vielä oo neuvolaa varattuna, en oo jaksanu vielä sitä jonotusrumbaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: tuun itekki työskentelemään neuvolassa kuukauden päästä nii voi sitte ite kuunnella sykkeitä :Face With Tears Of Joy:
 
Täälläkin menee eka nlakäynti toukokuulle, 4.5. sain ajan. Meillä oli esikoisen kanssa ihan mahtava terveydenhoitaja, mutta hän on ilmeisesti nyt itse jäänyt äitiyslomalle. Täytyy toivoa, että uusikin tyyppi olisi yhtä leppoisa ja helposti lähestyttävä.
 
Täällä ei vielä oo neuvolaa varattuna, en oo jaksanu vielä sitä jonotusrumbaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: tuun itekki työskentelemään neuvolassa kuukauden päästä nii voi sitte ite kuunnella sykkeitä :Face With Tears Of Joy:
Nyt varattu, 4.5. Olis :smiling-eyes:
 
Täällä eka neuvola 29.4 silloin menossa 8+2 luulisin. En muista tarkkaa menkkojen alkamis pv
 
Meillä eka neuvola 5.5. kanssa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Esikoinen on nyt 9,5kk ja saatiin onneksi sama terkkari, ei tarvii nollasta aloittaa
 
Täällä ensimmäinen neuvola takana! Tosiaan meiän viimeisimmän epäonnistuneen raskauden takia terkka halut pitää käynnin normaalia aikaisemmin (tänään 7+5). Sikäli turha käynti kun kaikki on tuttua jo, hb oli noussut ja oli nyt 140 mikä oli positiivinen yllätys. Sain myös verikokeisiin lähetteen ja jos ensi viikon hematooman kontrolliultrassa tyyppi vielä hengissä niin varaan sitten sen nt-ultran. Sain myös lähetteen synnytyspelkopolille ja oottelen sinne nyt aikaa. Tosiaan viimeksi keskeytyksessä mainittiin että tällä kronosomitaustalla sypelle vois päästä purkamaan ahdistusta ja pelkoja suoraan. Neuvolapsykologikin on toki mahdollisuus mutta sinne taitaa olla useamman kuukauden jonot. Muutetaan tässä ensi viikolla niin samalla vaihtuu neuvola ja pitää uuteen neuvolaan varailla seuraavat ajat. Saman sairaanhoitopiirin sisällä muutetaan mutta eri kaupunkiin.
 
Täällä oli eka neuvolakäynti viime perjantaina, tuntui vähän turhalta kun vasta loppuvuodesta olin käynyt viimeksi km raskauden osalta, samat hommat siellä käytiin läpi. Mutta sainpahan nyt lähetteen labroihin ja nt-ultraan, ei malttais odottaa sitä! Varasin sen nyt 19.5. eli siihen asti pitää jännittää että onko tyyppi pysynyt matkassa :Two-hearts: En kyllä tiiä loppuuko tää jännittäminen/pelko missään vaiheessa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Me käytiin eilen ekaa kertaa neuvolassa. Meidät otti vastaan terveydenhoitajaopiskelija. Lähinnä käytiin läpi meidän elämäntapoja ja lähisuvun sairauksia. Oltiin saatu postissa kotiin audit-kysely ja esitietolomake, mitkä vietiin täytettynä käynnille. Lopuksi hoitaja mittasi hemoglobiinin ja verenpaineen, jotka olivat ok. Paino oli pudonnut raskauden alusta pari kiloa pahoinvoinnin seurauksena. Hoitaja lupasi laittaa lääkärille pyyntöä, että saisin reseptin johonkin pahoinvointilääkkeeseen. Ensi viikolla sitten labroihin ja loppukuulle pitäisi varata nt-ultra. Sitä odotellessa!
 
Meillä neuvola viikon päästä. Siellä ultrataan aina ensimmäisellä käynnillä ja tarkistetaan viikot:smiling face with heart-eyes:
 
Meillä on heti ekalla neuvola käynnillä ultra. Mulla siis neuvola ja ultra 16.5. Odotan aivan innolla. Oon hiukan herkkä ja aika sata varmasti itken ultrassa. Onko muut herkistelijöitä? Kertokaa mulle, etten ole ainut itkijä.
 
Takaisin
Top