Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Minulla eka neuvola tän viikon pe, viikkoja silloin 8+6. Varataanko siellä jo nt-ultraan aika? Kiva alkaa saada tuollaisia etappien päivämääriä tietoon
Minulla eka neuvola tän viikon pe, viikkoja silloin 8+6. Varataanko siellä jo nt-ultraan aika? Kiva alkaa saada tuollaisia etappien päivämääriä tietoon
Jäin nyt miettimään kun kahdessa ekassa raskaudessa sain ekalla käynnillä sellaisen veripalvelun lippulappusen, jolla tutkitaan veriryhmä ja ne mitkä lie vasta-aineet. Muutettiin nyt uuden sairaanhoitopiirin alueelle, enkä oo täällä ollu ennen raskaana. No nyt kun eka käynti oli etänä, niin en saannu mitään lappua. Mietityttää, että kai nekin veripalvelun näytteet sitten otetaan, vaikka en saannu mitää lappua. Käytännöt on niin erilaiset...
Tämä onkin jännä, kun olet ollut etänä, multa viime viikolla otettiin siellä neuvolassa jo se verinäyte, josta tsekataan nuo vasta-aineet. Ensin hoitsu puhui vain veriryhmän selvittämisestä, mutta kun kerroin tietäväni sen, sanoi että vasta-aineiden takia näyte otetaan joka tapauksessa. Eli oisko unohtunut mainita tuolla sun etäkäynnillä käynnillä tuosta, koska kyllä ne ilmeisesti kaikilta järjestelmällisesti tsekataan.
Minä sain lähetteen labraan, neuvolassa ne ei suoraan itse mitään tee. Labrassa ottavat kaiken veriryhmästä, hemoglobiiniin ja vasta-aineisiin.
Meillä oli eilen eka neuvola, yllätyin kuinka pitkä (2h) toi eka käynti oli! Aikamoinen informaatioähky olisi myös ollut jos ei ois jo lukenut itsekseen noista aiheista, itselle uutta asiaa oli aika vähän ja siltikin meinasi vähän puuduttaa. Sattui onneksi tosi mukava terkkari, jäi hyvä mieli koko tapaamisesta.
Ihan kivan paljon oli varattu aikaa vaan meidän perhetilanteen läpikäyntiin, eli sellaista yleistä höpinää kun terkkari tutustui meihin. Käytiin läpi raskausajan suosituksia syömisestä, hammashoidosta ja liikunnasta, ja muutenkin kaikki terveystiedot läpi omista menneistä sairastelusta, lääkityksistä, rokotteista jne. Seulonnat selitti aika huolella. Katsottiin läpi miten seurataan sokeri- ja proteiiniarvoja tulevilla neuvolakäynneillä kun ne pitäis muistaa itse käydä tsekkaamassa heti alussa. Ja sit niiden kaiken maailman labrojen läpikäymiseen meni kans aikaa. Olikohan muuta.Mitä siellä noin suunnilleen keskusteltiin (ei tarvi yksityiskohtaisesti selittää kuitenkaan), entäs kuunneltiinko sydänääniä?
Itsellä edellisestä raskaudesta jo monta vuotta aikaa, joten ei muista kaikkea.
Tänään oli eka neuvola. Harmi, ku ei ollu se meijän oma terkka ni vaihtuu sit myöhemmin. Mut oli tuokin kiva. Ja pelkäsin, et törmään johonkin tuttuun ja kappas kurssikaveri se siellä tulikin oman lapsen kanssa vastan. No eipä sinällään kyllä haittaa, kun on niin mukava tyyppi.
Mies ei meinannu lähtee ensin mukaan, kyseli et onko siellä hänen kannalta ja hänelle olennaisia asioita. Kyllä vähän alko itkettää ja kysyinki et no onko tässä kyse nyt vaan hänen asioista. Onneks se tajus kysyä et eli sä haluat mut tueksi mukaan. Itkin et joo, ois se mulle tärkeää. Kysyin jälkeenpäin et katuuko et lähti ni ei katunu. Lupasin kuitenki et ei tarvi ihan kaikille käynneille lähteä, mut tää eka oli itelle tärkeä. Ja sit hän sano et kyl hän ultriin lähtee, ne on sille varmasti konkreettisempia ku muut käynnit.
Ihan mukava käynti, eipä paljon uutta tietoa tullu vaikka esikoista odotetaankin.