Neuvolakäynnit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Jos menkat ei oo vielä ensi viikon lopulla alkanut, niin soitan neuvolaan. Parempi kuitenkin soittaa ajoissa, että saadaan eka köynti järjestymään sopivaan aikaan, kun kuitenkin joulu ja vuoden vaihde tulossa
 
Varasin ekan käynnin loppiaisen jälkeen 10-viikolle. Ehkä sitten alkaa konkretisoitumaan odotus. Tässä on joulu ja uusi vuosi ennen sitä.ä, joten tuntuu, että sinne on pitkä aika.

Täällä pk-seudulla on useita neuvoloita, niin varasin ekan käynnin neuvolaan, jossa en oo ennen käynyt. Jännää, toki oma neuvola voi olla sit lähin, mut en oo sielläkään käynyt. Aiemmin oon halunnu jatkaa isompien lasten kanssa vanhassa neuvolassa vanhan asuinkaupunginosan lähellä. Uus neuvola mahollisesti edessä siis, jee! :smiling-eyes:

Apua, minkähänlaisen palopuheen saan iän tuomista riskeistä. Vm -82.
 
Ajattelin jättää neuvolaan soittamisen sinne joulun jälkeiselle viikolle, tänään 5+0, ihan sen takia että viimeksi keskenmeno 5+5 niin en halua hätiköidä nuoden aikojen kanssa, eipä tarvi sitten alkaa perumaan jos menee taas mönkään :Face Without Mouth:
 
Varasin ekan käynnin loppiaisen jälkeen 10-viikolle. Ehkä sitten alkaa konkretisoitumaan odotus. Tässä on joulu ja uusi vuosi ennen sitä.ä, joten tuntuu, että sinne on pitkä aika.

Täällä pk-seudulla on useita neuvoloita, niin varasin ekan käynnin neuvolaan, jossa en oo ennen käynyt. Jännää, toki oma neuvola voi olla sit lähin, mut en oo sielläkään käynyt. Aiemmin oon halunnu jatkaa isompien lasten kanssa vanhassa neuvolassa vanhan asuinkaupunginosan lähellä. Uus neuvola mahollisesti edessä siis, jee! :smiling-eyes:

Apua, minkähänlaisen palopuheen saan iän tuomista riskeistä. Vm -82.


Itse kanssa odotan millainen terveydenhoitaja on vastassa. Itse kun olen painoa pudottanut 40kg ja edelleen painoindeksi on 32, varmaan painosta sekä iästä keskustellaan. Onneksi painon kanssa olen erittäin sinut ja realisti asian suhteen. Ruokailutavat on tällä hetkellä erittäin hyvät. Liikunnan kun saisi pidettyä arjessa mukana.
Ikäkeskustelu taas on mielestäni melko turha, koska sille asialle ei yksinkertaisesti voi mitään. Toki asiat pitää todeta, mutta toivottavasti palopuheilta säästyisimme. :rolling:
 
Mä varasin neuvolan tänään, kun esikoisella piti olla influenssarokotus mut terkka soitti mulle sitä siirtääkseen (vaikka mies oli sinne menossa, ja oltiin jo suunniteltu et hän ois koittanu varata ton ajan mulle, mut parempi näin :Grinning Face:).

Terkka laski mulle lasketuks ajaks 17.8., mutta sitä tarkennetaan nt-ultrassa sit, viimeksi aikaistui siellä parilla päivällä ja varmaan nytkin. 13.1. on eka neuvola, mut pitää nyt kattoo et kävisinkö jo joulun jälkeen siellä hakemassa influenssarokotuksen vai mistä sen repäsen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla eka neuvola 7.tammikuuta. Varasin ajan heti plussatestin jälkeisenä päivänä kun täälläkin aika ruuhkaa..
 
Itse kanssa odotan millainen terveydenhoitaja on vastassa. Itse kun olen painoa pudottanut 40kg ja edelleen painoindeksi on 32, varmaan painosta sekä iästä keskustellaan. Onneksi painon kanssa olen erittäin sinut ja realisti asian suhteen. Ruokailutavat on tällä hetkellä erittäin hyvät. Liikunnan kun saisi pidettyä arjessa mukana.
Ikäkeskustelu taas on mielestäni melko turha, koska sille asialle ei yksinkertaisesti voi mitään. Toki asiat pitää todeta, mutta toivottavasti palopuheilta säästyisimme. :rolling:


Sama juttu. Ikä ja paino voi hyvinkin olla puheenaiheita neuvolassa. Ite koitan vähän tarkkailla sokerin käyttöä, ettei siitäkin tule sanomista. Hyvin oot saanu pudotettua painoa!
 
Mulla eka neuvola 11.1. Nyt ollu kauheita alavatsakipuja aina öisin. Pelottaa, et menee kesken:loudlycrying: Sanoivat neuvolasta et jos pitää jatkuvasti syödä panadolia ja ei ala helpottaa tällä viikolla, niin pitäisi selvitellä asiaa. Viimeyönä jo mietin, et pitääkö lähteä päivystykseen käymään. Toki mulla överikipeät menkat aina, liekkö kohtuki sitte jotenni herkkä aistimaan kipua..
 
Ensimmäinen neuvolakäynti 4.1. Toivottavasti! Silloin on 8+2. Puhelimessa ei sanonut mun 40-vuoden iästä mitään ja kehotti olemaan stressaamatta.
 
Eilen soitin ja varasin ekan neuvola-ajan. Vapaa aika löytyi kk päähän 14.1. Sillon jo rv9+ jotain.
 
Eka neuvola 27.12., silloin 8+3. Varhaisultrankin varasin viikkoa aiemmaksi, kun koko aika mietityttää onkohan kaikki ok. Jännittää Onko muut suunnitelleet varhaisultraan menoa?
 
Minäkin soittelin eilen neuvolaan, ensin tarjosivat ensimmäistä aikaa 13.1 jolloin on jo 11+3. Neuvolan tätikin sanoi ajan menevän aika pitkälle ja lupasi järjestää jotain. Hän soitti kohta perään ja sainkin ajan jo 28.12 jolloin 9+1. Pakko sanoa että sain kyllä huippuhyvää palvelua
 
Mua pelottaa hirveesti toi neuvola. Ei toimenpide itsessään, mut et joudun menemään paikkaan jossa en oo koskaan ennen käyny sisällä, enkä tiedä miten se paikka toimii. Siellä on myös 4 sisäänkäyntiä ja pelkään myös soittamista paikkaan jonne en oo koskaan soittanu, koska mun tuurilla saan aina väärät puhelinnumerot ja kiukkusta palvelua, kun ei tänne saa soittaa tai sitte sieltä ei osata ohjata mua eteenpäin. Enkä tiedä, et millon sinne pitäs mennä ja menenkö eri reittiä tai eri paikkaan hoitojen takia.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Anu
Mua pelottaa hirveesti toi neuvola. Ei toimenpide itsessään, mut et joudun menemään paikkaan jossa en oo koskaan ennen käyny sisällä, enkä tiedä miten se paikka toimii. Siellä on myös 4 sisäänkäyntiä ja pelkään myös soittamista paikkaan jonne en oo koskaan soittanu, koska mun tuurilla saan aina väärät puhelinnumerot ja kiukkusta palvelua, kun ei tänne saa soittaa tai sitte sieltä ei osata ohjata mua eteenpäin. Enkä tiedä, et millon sinne pitäs mennä ja menenkö eri reittiä tai eri paikkaan hoitojen takia.
Tsemppiä! Eka kerralla kaikki on uutta. Jospa saat hyvää ja rauhoittavaa palvelua tällä kertaa. :red-heart:
 
Taitaa mennä neuvolan ajanvaraus joulun jälkee, ei vastannu ku yritin tuossa aamulla soitella.. soittavat kyllä takaisin yleensä. Mutta ei ainakaan vielä ole soitellu.. toivottavasti on vaa vklopun jäljiltä vielä kiinni.
 
Minäkin soitin neuvolaan, tai siis yritin. Hälytti aikansa ja meni vastaajaan jossa viesti että on seuraavan kerran huomenna paikalla. Puuh! Jännitti jo tämäkin soittaminen, huomenna uudestaan :Grimacing Face:

Ja kyllä, kyseessä 6. raskaus. Silti jännitän kuin ensimmäiselläkin kerralla! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Takaisin
Top