Neuvolakäynnit

En edelleenkään ole varannut neuvolaa. Jostain syystä siirrän ja siirrän sitä. No eipä sillä kamala kiire, kun meillä pieni paikkakunta.
Ehkä alitajuisesti olen sitä siirtänyt, koska en jaksa kuunnella niitä höpinöitä. Kokeilen tällä viikolla varata ja jos vain joku puolituntia, koska viimeksihän alkuvuodesta siellä kävin sen parituntisen jo, ja kaikki lippulappuset tallessa. Hirvee stressi, että mitä sitä sanois pomolle, et miks tarvitsee parituntia vapaaksi, kun se ei muutenkaan ole helppoa järjestää sitä.
 
Naistenpolilta haluttiin (onneksi) että tulen varhaisultraan viikolla 7 joka on kahden viikon päästä. Siitä seuraavalla viikolla jo oman neuvolan käynti :smiling-eyes:

Ensi kuussa oltaisiin menty mahdollisesti ensimmäistä kertaa Oysiin lapsettomuushoitoihin.
 
En edelleenkään ole varannut neuvolaa. Jostain syystä siirrän ja siirrän sitä. No eipä sillä kamala kiire, kun meillä pieni paikkakunta.
Ehkä alitajuisesti olen sitä siirtänyt, koska en jaksa kuunnella niitä höpinöitä. Kokeilen tällä viikolla varata ja jos vain joku puolituntia, koska viimeksihän alkuvuodesta siellä kävin sen parituntisen jo, ja kaikki lippulappuset tallessa. Hirvee stressi, että mitä sitä sanois pomolle, et miks tarvitsee parituntia vapaaksi, kun se ei muutenkaan ole helppoa järjestää sitä.

Varmasti tuntuu turhalta höpinältä jos kuullut samat asiat moneen kertaan!
Ymmärrän täysin tuon työn puolen hankaluuden, meillä sama juttu...
 
Th soitti aamulla kun jätin eilen soittopyynnön, en päässyt soittoajalla läpi. Sain ajan varhaisultraan raskauden keston määritykseen epäsäännöllisen kierron vuoksi. Oli valittava nla lääkärin tai ultraukseen erikoistuneen kätilön aika. Tietenkin valitsin kätilön, hänen luonaan on joka raskaudessa ollut mukava käydä ultrattavana. Hän siis suorittaa meillä kaikki raskauden aikaiset ultraukset. Lääkäri olisi ollut eräs jonka käynneistä on aina jäänyt vain huono mieli.

Ajan sain siis ensi viikolle, to 30.12. klo 12. Jolloin viikkoja ehkä 7+5? Olen kyllä edelleen sitä mieltä että olisi viikon pienempi, katsotaan. Viikon saa vielä jännätä.
Ja tämän joutuu itse kustantamaan, aiemmin on ollut ilmainen. 40€ on pieni hinta siitä että saa tiedon siitä missä mennään.
 
Mulla on neuvola 3.1. Sillon on tosin joku tuuraaja paikalla, liekkö edes raskauksiin perehtynyt :D Ilmeisesti neuvolakäynnit on lain mukaan työaikaa jos ei voi työajan ulkopuolella mennä. Eipä nuo ikinä 14 jälkeen mitään aikoja tarjoa, joten hyvällä omallatunnolla sinne painelen. Pomo kyl tietää raskaudesta, että eipä huolta senkään suhteen.
 
Mä en niin millään haluaisi varata aikaa neuvolaan ennen varhaisultraa. Ultra onneksi jo ensi viikolla 6+6 niin tuskin se viikosta on kiinni. Peruutusaikoja on varmasti, kun kaikenlaista flunssavirusta tuntuu liikkuvan niin julmetusti. Toisaalta en muista siitä ekasta käynnistä juuri muuta iloa olleen kuin että katsovat Hb:n, pissanäytteen ja kysyivät haluanko osallistua seulontoihin.

Mistä muilla on neuvolassa puhuttu ekalla käynnillä? Jotain raskausajan suosituksia käyty läpi?
 
Mistä muilla on neuvolassa puhuttu ekalla käynnillä? Jotain raskausajan suosituksia käyty läpi?

Muistaakseni ihan yleisesti fiiliksiä ja mahdolliset sukusairaudet taidettiin kans käydä läpi. Sitten sen vihkosen sai mihin kaikki tiedot kirjataan käynneillä. Meillä neuvolassa vielä ultrataankin ensimmäisellä käynnillä. Ei enää meinaa muistaa kunnolla, kun edellisestä ekasta käynnistä on reilut pari vuotta jo. Maanantaina oisin viisaampi kertomaan mitä käytiinkään ekalla kerralla. :tears:
 
Mä en niin millään haluaisi varata aikaa neuvolaan ennen varhaisultraa. Ultra onneksi jo ensi viikolla 6+6 niin tuskin se viikosta on kiinni. Peruutusaikoja on varmasti, kun kaikenlaista flunssavirusta tuntuu liikkuvan niin julmetusti. Toisaalta en muista siitä ekasta käynnistä juuri muuta iloa olleen kuin että katsovat Hb:n, pissanäytteen ja kysyivät haluanko osallistua seulontoihin.

Mistä muilla on neuvolassa puhuttu ekalla käynnillä? Jotain raskausajan suosituksia käyty läpi?

En minäkään! En siis ole sitä varannut, vieläkään. Torstai-iltana on varhaisultra. Tänään alkoi 8. raskausviikko ja pitäisi kyllä tänään soitella.
 
Mulla on torstaina eka neuvola. Oon joka raskaudessa käynny eri neuvolassa ja niin siis tietty sen seurauksena eri ihmisellä. Tällä nykyisellä paikkakunnalla on musta outoo, et eri ihminen hoitaa raskausajan ja toinen th sitten lastenneuvola käynnit. Että joutuu sitten kaiken taas selittämään alusta, kun siirtyy lastenneuvolan asiakkaaksi äitiysneuvolasta. Edellisellä paikkakunnalla oli kiva kun oli sitten lastenneuvolakäynneilläkin sama ihminen jatkossa
 
Mulla on torstaina eka neuvola. Oon joka raskaudessa käynny eri neuvolassa ja niin siis tietty sen seurauksena eri ihmisellä. Tällä nykyisellä paikkakunnalla on musta outoo, et eri ihminen hoitaa raskausajan ja toinen th sitten lastenneuvola käynnit. Että joutuu sitten kaiken taas selittämään alusta, kun siirtyy lastenneuvolan asiakkaaksi äitiysneuvolasta. Edellisellä paikkakunnalla oli kiva kun oli sitten lastenneuvolakäynneilläkin sama ihminen jatkossa
Täällä on myös eri th äitiys- ja lasten neuvolassa.
 
Mulla on torstaina eka neuvola. Oon joka raskaudessa käynny eri neuvolassa ja niin siis tietty sen seurauksena eri ihmisellä. Tällä nykyisellä paikkakunnalla on musta outoo, et eri ihminen hoitaa raskausajan ja toinen th sitten lastenneuvola käynnit. Että joutuu sitten kaiken taas selittämään alusta, kun siirtyy lastenneuvolan asiakkaaksi äitiysneuvolasta. Edellisellä paikkakunnalla oli kiva kun oli sitten lastenneuvolakäynneilläkin sama ihminen jatkossa

Meillä myös eri terveydenhoitajat äitiys- ja lastenneuvolassa.
 
Mulla on torstaina eka neuvola. Oon joka raskaudessa käynny eri neuvolassa ja niin siis tietty sen seurauksena eri ihmisellä. Tällä nykyisellä paikkakunnalla on musta outoo, et eri ihminen hoitaa raskausajan ja toinen th sitten lastenneuvola käynnit. Että joutuu sitten kaiken taas selittämään alusta, kun siirtyy lastenneuvolan asiakkaaksi äitiysneuvolasta. Edellisellä paikkakunnalla oli kiva kun oli sitten lastenneuvolakäynneilläkin sama ihminen jatkossa

Täällä myös eri henkilökunta lastenneuvolan ja äitiysneuvolan puolella. Useinhan nuo äitiysnlan hoitajat ovat kätilöitä tai kätilö-terveydenhoitajia ja lastenneuvolassa terveydenhoitajia. Toki se kiva olisi, että saisi tavata tuttua ihmistä, mutta kyllä mä ymmärrän ihan jo pelkästään ammatillisessa mielessä, että tuossa kohtaa työntekijä vaihtuu.
 
Täällä myös eri henkilökunta lastenneuvolan ja äitiysneuvolan puolella. Useinhan nuo äitiysnlan hoitajat ovat kätilöitä tai kätilö-terveydenhoitajia ja lastenneuvolassa terveydenhoitajia. Toki se kiva olisi, että saisi tavata tuttua ihmistä, mutta kyllä mä ymmärrän ihan jo pelkästään ammatillisessa mielessä, että tuossa kohtaa työntekijä vaihtuu.
Meillä oli edellisessä neuvolassa kaikki "vaan th". Olisi ihan kiva, jos nyt olisi äitiysneuvolassa ihan kätilöihminen
 
En minäkään! En siis ole sitä varannut, vieläkään. Torstai-iltana on varhaisultra. Tänään alkoi 8. raskausviikko ja pitäisi kyllä tänään soitella.

Minäkin odottelin ekan neuvolan varaamisen vasta varhaisultran jälkeen ja onneksi täällä paikkakunnalla sai neuvola-ajan jo parin viikon päähän ensikontaktista. Eilen käytiin miehen kanssa ekalla neuvolakäynnillä ja nyt saakin sitten mukavan tiiviillä aikataululla hoitaa verikokeet ja pian pääseekin jo nt-ultraankin tammikuun puolessa välissä ei tarvi turhia odotella tällä taktiikalla
 
Soitin tänään ekaa kertaa neuvolaan kun varhaisultrassa oli kaikki ok. Ajanvaraus on keskitetty yhteen numeroon, josta välittivät terveydenhoitajalle soittopyynnön. Jakavat täällä neuvoloissa uudet potilaat viikkokokouksissa työmäärän tasaamiseksi, joten kun ovat siellä päässä päättäneet kuka meidän TH tulee olemaan, soittavat ja antavat ensimmäisen ajan.
 
Just koitin soittaa nla, 3pv töissä seuraavan kerran joten odotellaan. Eipä tässä onneks kiire vielä ole :smiling-eyes:
 
No niin! Nyt olisi se ensimmäinen neuvola varattuna. Äitiysneuvola oli kiinni, joten puhelu ohjautui lastenneuvolaan, ja siellä vastasi jo tuttu aivan ihana ihminen.
Tänään aamulla heräsin ja taas olivat kaikki oireet poissa. Näitä päiviä tietysti on ollut pari, joten en ihan heti pelästynyt, mutta kuitenkin ehkä vähän.... Koska repesin aivan täysin soittaessani neuvolaan ja kyselin ties mitä maan ja taivaan väliltä tästä oireettomasta hetkestä ja varhaisesta plussasta ja mitä kaikkea :tears: Aivan ihanan rauhoitteleva oli ja onnitteli monesti.
Ensimmäinen neuvola on siis maanantaina aamulla :smiling-eyes:
 
Varasin tänään varhaisultran jälkeen neuvolakäynnin. Olisi saanut jo alle viikon päähän, mutta toivoin myöhäisempää kellonaikaa ja sainkin ajan kahden viikon päähän. Silloin 8+jotain, on varmasti ihan hyvä hetki ensikäynnille!
 
Meillä oli eilen eka neuvola, yllätyin kuinka pitkä (2h) toi eka käynti oli! Aikamoinen informaatioähky olisi myös ollut jos ei ois jo lukenut itsekseen noista aiheista, itselle uutta asiaa oli aika vähän ja siltikin meinasi vähän puuduttaa. Sattui onneksi tosi mukava terkkari, jäi hyvä mieli koko tapaamisesta. :White Smiling Face:
 
Takaisin
Top