Neuvolakäynnit

Mä en pystynyt olemaan tutkimatta verikokeiden tuloksia ja nyt sit paniikissa odotellaan viikon päästä olevaa ultraa. :nailbiting:

Oliko niissä jotain, mikä sai huolestumaan? Osaako niitä itse tulkita (ei ole kokemusta asiasta)?
 
Oliko niissä jotain, mikä sai huolestumaan? Osaako niitä itse tulkita (ei ole kokemusta asiasta)?

Papp-a arvo oli paljon matalampi kuin ed. raskauksissa ja viitteen alapuolella kun taas hcg oli viitteen yläpuolella (aiemmissa raskauksissa noiden verikoearvojen suhde oli just toisinpäin ja hyvät riskilukemat tuli). Matalampi papp-a ja korkeampi hcg viittaa monasti 21-trisomiaan. :nailbiting:
 
Hei,

Osaisko joku kertoa tosta verikokeiden ajankohdasta, että pitääkö verikokeet ottaa jo 2 viikkoa ennen niskapoimu-ultraa (jostain googletin näin)? Neuvolassa sanottiin, että ultran voi varata milloin vaan sinä aikana kun se on Maisassa varattavissa. Mut eikö verikoe pidä ottaa kuitenkin hyvissä ajoin ennen sitä? Ajattelin et varaan verikokeen tohon rv 10+3 nii milloin voin aikaisintaan varata ultran? :)
 
Täällä sanoivat että suositeltu ajankohta verikokeelle olis 10+0 ja ultran ajankohta 12+0, jotkut rajathan noihin sitten vielä on, olisko +-6 päivää tai jotakin. Itellä nyt varattuna niin että verikokeet olis just tuohon 10+0 ja ultra sitten11+6.
 
Oukei. Mullekin sanoi, että kannattais mennä just sillon kun on 10+0, mut en pääse just tismalleen sinä päivänä nii pari päivää sinne tänne ei varmasti haittaa mitään :happy: Toinen vaihtoehto olis mennä 9+5. Varmaan varaan sen ultran siis aikaisintaan 12+0 :)
 
Kävin verikokeissa maanantaina tasan 10+0. Ihmettelen, kun vieläkään kantaan ei ole kirjattu, että olisin edes käynyt verikokeissa. Kauanko muilla on mennyt?
 
Seulaverikokeet voi ottaa rv 9+0-> ja ultrassa voi käydä rv 11+0->
 
Mulla ultra vasta 12+5. Täällä ei ennen 12+ taideta mielellään tehdä ultrausta, en tiedä miksi näin. Verikokeet otatin 9+5. Sanoisin että viikon verran jos jättää aikaa verikokeiden ja ultran väliin niin ehtii varmasti tulokset valmistua ultraan mennessä. Meillä ainakin kun riskiluvut lasketaan ultrassa paikanpäällä, en tiedä saako ne jossain vasta jälkikäteen.
 
Mulla ultra vasta 12+5. Täällä ei ennen 12+ taideta mielellään tehdä ultrausta, en tiedä miksi näin. Verikokeet otatin 9+5. Sanoisin että viikon verran jos jättää aikaa verikokeiden ja ultran väliin niin ehtii varmasti tulokset valmistua ultraan mennessä. Meillä ainakin kun riskiluvut lasketaan ultrassa paikanpäällä, en tiedä saako ne jossain vasta jälkikäteen.

Rv 12 jälkeen varmaan on otollisin aika tehdä ultra, koska siinä on huomioituna jos vastaakin oletettuja raskausviikkoja pienempää (=näkyy varmasti kaikki tarvittava, vaikka heittoa olisikin muutama päivä).
 
Kävin eilen neuvolassa ja tänään ultrassa rv7+6. Sain onneksi näin pian. Olihan se kauheaa laskea päiviä ja maata lääkärin pöydällä.
 
Oho sain jo seuraavan ultra kutsun kuukauden päähän joten viikkoja melkein 12 täynnä. Onko muilla vielä näin aikaisin?
 
Meillä oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti, ja siinä samalla katsottiin ultralla. Täällä yleensä ultraaminen ei yleensä kuulu ensimmäisen neuvolakäynnin yhteyteen, mutta neuvolassa oli ultralaite tarjolla, ja meillä ylimääräistä aikaa, joten päätettiin katsoa mitä näkyy. Ultrassa näkyi pieni ihminen, jolla oli jo pää, vartalo, raajat ja kovasti sykkivä pieni sydän. :) Viikkoja nyt 8+4.

Uskaltauduin samalla myös tänne rekisteröitymään ja kirjoittamaan, kun tuli nähtyä, että kyllä siellä joku asustaa. En ollut aikaisemmin käynyt varhaisultrassa, joten on ollut oireista huolimatta vähän epäuskoinen olo (ensimmäinen raskaus).
 
Oho sain jo seuraavan ultra kutsun kuukauden päähän joten viikkoja melkein 12 täynnä. Onko muilla vielä näin aikaisin?

Meille varattiin sikiöseulonta ultra vajaan kuukauden päähän, viikolle 12+3. Eli vähän myöhemmin kuin mitä teille ilmeisesti, mutta ensimmäiselle vapaalle päivälle 12+0 jälkeen.
 
Meillä oli tänään 9+1 eka neuvola ja oon niin helpottunut, kun meidän neuvolantäti vaikutti ihan mahtavalta tyypiltä :happy: Ei kommentoinut yhtään mun ikää tai painoa. Yllätyksenä mulle tuli, että joudun PCOSn takia ekaan sokerirasituskokeeseen jo rv 12-16 välillä. Toinen sitten puolen välin jälkeen. Ensikertalaiselle tuli jonkin verran uutta ja paljon muistettavaa. Onneksi kaikki tuli myös Maisaan.

Huomenna vielä yhteen varhaisultraan mun koronarokote-epävarmuuden takia. Sen jälkeen lupasin miehelle, että sinnittelen nt-ultraan. Dopperia oon testaillut, mutta en saanut sydänääniä vielä kuulumaan.
 
Tänään oli eka neuvola ja laskettu aika siirtyi päivällä eli on nyt siis 10+0. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta ei kuulunut. Lukemat kyllä sai. En huolestunut suotta. Seuraava aika on sit rv 17, joka on samalla neuvolalääkäri.
 
En ole edes varannut aikaa vielä :banghead::facepalm: tänään piti, mutta toki unohdin koko homman... Koskas ne verikokeet, oliko niissä joku takaraja, koska pitää olla otettuna?
 
En ole edes varannut aikaa vielä :banghead::facepalm: tänään piti, mutta toki unohdin koko homman... Koskas ne verikokeet, oliko niissä joku takaraja, koska pitää olla otettuna?

Meillä neuvolassa ohjeistettiin, että verikokeet ja virtsanäyte pitää ottaa välillä 9+0-11+6.
 
Tänään käyty Np ultrassa. Siellä oli kaikki hyvin ja tyyppi vastasi rv 12+4 :love7 laskettu aika 2.4. Oli ihana nähdä kun pikkuinen pyöri ympyrää, nieleskeli ja heilutti käsiään :) näytti jo ihan vauvalle!
 
Mulla huomenna jo toinen neuvolakäynti, nyt rv13+3. Viime viikolla käytiin nt-ultrassa ja kaikki oli kunnossa. Silti olen jo tässä viikon aikana alkanut huolestumaan että onhan kaikki hyvin. Kaipa huomenna kuunnellaan sydänäänet ja muutaman viikon päästä pitäisi jo alkaa liikkeet tuntumaan niin jos sitten tämä pelko ja huoli vähän helpottaisi.
 
Takaisin
Top