Neuvolakäynnit

Aika jännä, ettei teillä tarvitse esitietoja täytellä ennen neuvolakäyntiä! Meille tuli hirmuinen kysymyspatteristo, jossa kysytään kaikki mahdolliset asiat suvun sairauksista ja omista operaatioita (kuten kitarisaleikkaus) lähtien.
 
Meillä käydään nuo esitiedot ensimmäisellä käynnillä läpi. Mukava aina muistella mitä sairauksia nyt mahtaa kelläkin lähisukulaisella olla :wacky: Puhelimessa kysyi vain onko lapsia ennestään ja muistutti syömään raskausvitamiinia. Mulla on maanantaina eka neuvola, toivottavasti nyt pääsen sinne kun esikoinen on valitellut kurkkukipua.
 
Meillä käydään nuo esitiedot ensimmäisellä käynnillä läpi. Mukava aina muistella mitä sairauksia nyt mahtaa kelläkin lähisukulaisella olla :wacky: Puhelimessa kysyi vain onko lapsia ennestään ja muistutti syömään raskausvitamiinia. Mulla on maanantaina eka neuvola, toivottavasti nyt pääsen sinne kun esikoinen on valitellut kurkkukipua.
Täällä kans nuorempi on ollut flunssassa muutaman päivän. Yritän vältellä sen aivastuksia parhaani mukaan ettei joudu siirtämään varhaisultraa :wacky:
 
Mulla vasta syyskuun puolivälissä eka neuvola, tuntuu siihen olevan ikuisuus. :happy3
 
Tuntuu kyllä pitkältä ajalta odotella, mulla meni eka lääkärikäynti 20.9 ja eka neuvola 21.9.
Nää päivät matelee! :wacky:
 
Mulla vasta syyskuun puolivälissä eka neuvola, tuntuu siihen olevan ikuisuus. :happy3
Niin mullakin ja tuntuu et sehän tulee vastaan ihan just :nailbiting: mitä lähemmäs ensi viikon ultra-aika tulee, niin sitä enemmän haluisin pysäyttää ajan kokonaan, vaikka toisaalta haluan tietää missä mennään :wacky:
 
Tiedättekö, selviääkö vasta ensimmäisessä ultrassa, että kohdussa tosiaan on sikiö, eikä ole tuulimuna?
 
Mulla eka neuvola 13.9 eli rv 10+3 ja samalla labrat mitkä pitää ottaa ennen rv 10+4.
(Nyt menossa 8+4 )
(varhaisultrassa käyty yksityisellä rv7+5, vahva syke löytyi)
 
Eka neuvolakäynti oli tänään. Paljon höpötystä ja täyteltiin yhdessa Ipanaan esitietoja, mitään uutta infoa ei käynnillä tullut.

Nyt on nt-ultrakin jo varattuna ja se on tasan kahden viikon päästä, hurjaa! :nailbiting:Seulaverikokeissa käyn jo torstaina.

Seuraavaa neuvola-aikaa ei vielä varailtu, mutta vararaan mulle ylimääräinen neuvolalääkäri ton ultran jälkeen, niin pääsen lääkitysasioista yms. keskusteleen (mulla kilpirauhasen vajaatoiminta).
 
Me käytiin eilen eka neuvolakäynti (7+0) ja varattiin lääkäriaika. Itse pitää kans varata aika verikokeeseen ja NT-ultraan. Täällä myös täytettiin ipanaa. Edellisessä asuinpaikassa oli vielä ihan paperinen äitiyskortti :angelic:.
 
Meillä oli ensimmäinen neuvolakäynti tänään 8+6. Nt-ultraan varaan ajan varmaan syyskuun viimeiselle viikolle, tuntuu todella pitkältä ajalta! Ei auta kuin odotella :happy: Ei kuunneltu sydänääniä koska sanoivat että harvoin löytyy vielä tähän aikaan.

Olen aina kuullut että ensimmäisellä neuvolakäynnillä saa hirveän nipun papereita ja esitteitä mukaan. Me saatiin kaksi A4:sta, toisessa ohjeet ultran ja verikokeiden varaamiseen ja toisessa esite biopankista. Että meillä ei kyllä tullut isoa määrää lappuja mukaan :grin
 
Viime viikolla käytiin ekalla neuvolakäynnillä. Kyseltiin sairaudet, katsottiin hb, verenpaine, pituus ja paino ym yleistä jutustelua. Paperisen äitiyskortin sain ja varattiin aika nt-ultraan, johon olisi vielä vajaa 3 viikkoa aikaa. Verikokeissa pitää yrittää muistaa käydä ennen ultraa. Esikoisen aikaan sain itsekin hirmu nipun esitteitä ja vihkosia mukaan, nyt lähdin kotiin pelkästään äitiyskorttia rikkaampana :grin
 
Onnea hiljattain neuvolassa käyneille! Meillä maanantaina, jännää!

Miten tarkasti olette käyneet suvun sairauksia läpi ekalla neuvolakäynnillä?
 
Onnea hiljattain neuvolassa käyneille! Meillä maanantaina, jännää!

Miten tarkasti olette käyneet suvun sairauksia läpi ekalla neuvolakäynnillä?

Kyllä meiltä kyseltiin lähiperheen sairaudet ja sitten laajemmat kysymykset että onko ollut isovanhemmissa ja sitä vanhemmissa diabetesta, verenpainetautia tms. Että kyllä ne tarkasti kysyttiin mutta ei mitään syvempää analyysia sen jälkeen :rolleyes:
 
Mulla on eka neuvola rv 9+6 eli parin viikon päästä. Samalla kerralla otetaan verikokeet. Mulla on Rh-neg, joten sitä seurataan taas tässäkin raskaudessa pariin kertaan vielä, jos samallailla menee kuin aiemminkin.
 
Onko teillä puoliso ollut mukana ekassa neuvolassa? Mun miehellä normi päivätyö eikä oo vielä kertonu töissä tästä raskaudesta nii hän ei varmaan nyt tuu, ehkä puhelimella osallistuu. Mutta jatkossa sitten tulee ainakin ultratutkimuksiin sun muihin. Mulla helppo mennä näihin neuvoloihin kun on vapaita aamuja ja arkivapaita muutenkin nii ei tarvii töissä kysellä. Mut yhessä täytellään se esitietolappu :)
 
Onko teillä puoliso ollut mukana ekassa neuvolassa? Mun miehellä normi päivätyö eikä oo vielä kertonu töissä tästä raskaudesta nii hän ei varmaan nyt tuu, ehkä puhelimella osallistuu. Mutta jatkossa sitten tulee ainakin ultratutkimuksiin sun muihin. Mulla helppo mennä näihin neuvoloihin kun on vapaita aamuja ja arkivapaita muutenkin nii ei tarvii töissä kysellä. Mut yhessä täytellään se esitietolappu :)

Tää on kolmas raskaus eikä mies oo kertaakaan ollut neuvolassa mukana :wacky: Nt- ja rakenneultrissa on ollut kaikissa. En oo kokenut että mies saisi mitään irti neuvolakäynneistä. En toki oo estänyt tulemasta, mutta käytännössä töiden takia olis ollut vaikea edes järjestää että pääsee mukaan.
 
Onko teillä puoliso ollut mukana ekassa neuvolassa? Mun miehellä normi päivätyö eikä oo vielä kertonu töissä tästä raskaudesta nii hän ei varmaan nyt tuu, ehkä puhelimella osallistuu. Mutta jatkossa sitten tulee ainakin ultratutkimuksiin sun muihin. Mulla helppo mennä näihin neuvoloihin kun on vapaita aamuja ja arkivapaita muutenkin nii ei tarvii töissä kysellä. Mut yhessä täytellään se esitietolappu :)

Mies oli ekan odotuksessa yhden kerran neuvolassa, ei ekalla kerralla kuitenkaan. Tokaa odottaessa ei käynyt kertaakaan, enkä usko että tulee nytkään. Ultriin on tullut. Sama juttu kuin Tiittinen sanoo, eli en myöskään koe, että mies sais mitään irti neuvolasta ja töiden takia aika mahdottomuus tullakaan. On aika ihme, jos pääsee edes ultriin nyt. On töissä n.100km sairaalalta, jossa ultrat tehdään.
 
Takaisin
Top