Neuvolakäynnit

Oho saapa siellä aikaisin ekan käynnin! Täällä ei ennen 8+ anneta aikoja. Toki en tiedä liittyykö siihen että neuvolassa ultrataan ja haluavat varmistaa että raskaus on riittävän pitkällä että löytyy vähän huonommallakin laitteella sikiö.

2 viikkoa vielä omaan ekaan neuvolaan. Joudun varmaan taaperon ottaa mukaan, millastakohan säätöä sekin on :wacky:
Täällä pitää olla se 10+0 täynnä. Jännä, että vaihtelee niin paljon. Toisaalta eipä sitä kiire ole, kun alussahan ne on vähän semmosia jutustelukäyntejä ja alkukartoitusta muutenkin.
 
Täällä pitää olla se 10+0 täynnä. Jännä, että vaihtelee niin paljon. Toisaalta eipä sitä kiire ole, kun alussahan ne on vähän semmosia jutustelukäyntejä ja alkukartoitusta muutenkin.

Oho, eikös niissä nt-ultran labroissa pidä käydä viimeistään joku 11+6? Mitäs jos onkin raskaus pitemmällä kuin luulee ja labrat otetaan sen takia liian myöhään :pompus: Todella paljon eroja näköjään.
 
Viime viikolla uskalsin viimein soitella neuvolaan ja sain ajan tän kuun loppupuolelle. Sillon olis viikkoja kasassa 9+1:smiley-bounce012
 
En enää muista: oliko eka neuvolakäynti pelkkää höpötystä vai mitä siellä tehtiin? :laughing002 mä toivon, että myös ultrattais, mutta tokkopa.:rolleyes:
 
Oho, eikös niissä nt-ultran labroissa pidä käydä viimeistään joku 11+6? Mitäs jos onkin raskaus pitemmällä kuin luulee ja labrat otetaan sen takia liian myöhään :pompus: Todella paljon eroja näköjään.
Tää riski kyllä periaatteessa on, mutta monessa neuvolassa ei välttämättä ole muutenkaan ultralaitetta eikä ekalla neuvolakerralla silloin ultrata eikä välttämättä silloinkaan vaikka ultralaite oiskin. Silloinkaan ei periaatteessa asia selviä vasta kun siellä nt-ultrassa.. varmaan sitten jos siellä selviäis, että raskaus oliskin odotettua pidemmällä ja ois veriseulat jo tehty, pitäis ne vaan sitten korjata vastaamaan oikeita viikkoja, jolloin tulokset vois olla erit. Näin ainakin ajattelen. Siksikin varmaan moni käy varhaisultrassa, että saa tietää ne oikeet viikot heti kättelyssä.
 
Tää riski kyllä periaatteessa on, mutta monessa neuvolassa ei välttämättä ole muutenkaan ultralaitetta eikä ekalla neuvolakerralla silloin ultrata eikä välttämättä silloinkaan vaikka ultralaite oiskin. Silloinkaan ei periaatteessa asia selviä vasta kun siellä nt-ultrassa.. varmaan sitten jos siellä selviäis, että raskaus oliskin odotettua pidemmällä ja ois veriseulat jo tehty, pitäis ne vaan sitten korjata vastaamaan oikeita viikkoja, jolloin tulokset vois olla erit. Näin ainakin ajattelen. Siksikin varmaan moni käy varhaisultrassa, että saa tietää ne oikeet viikot heti kättelyssä.

Näinhän se on. Mun mielestä on tosi epätasa-arvoista että tosiaan osalle tuo nt-ultra on ensimmäinen ultra ja kyllä se varmasti välillä just tämän kaltaisia ongelmiakin aiheuttaa.
 
Varataan neuvola aikaa, vasta kun on varhaisultrassa käyty. :cat:
 
Mä varasin neuvolan Maisan kautta, kun puhelimessa ilmeisesti ruuhkaa. Vähän jäin miettimään, että onko heille selvä miksi ollaan tulossa. Kommenttiin laitoin kyllä ’Ensimmäinen neuvolakäynti’. Tuo on nyt viikoilla 9+1. Meidän alueella ajat tuntui olevan aika kortilla.
 
En ole varannut vielä enkä varakkaan hetkeen. Ekat kaks raskautta päättyivät rv 6+ ja 7+, enkä ollut onneksi varannut neuvolaa silloin. Kolmannesta plussasta kävin ar-ultrassa rv 7+ ja vasta sen jälkeen soitin neuvolaan, samoin neljännestä plussasta ensin ultra, sitten soitto neuvolaan. Tää johtuu varmaan lapsettomuustaustasta, pinkkejä laseja ei ole ollut silmillä koskaan ja pelko raskauden keskeytymisestä on jatkuvasti läsnä.
Paitsi että jouduin nyt kuitenkin vasten tahtoani soittamaan neuvolaan. Aiemmin asuin alueella missä oli pieni oma neuvola, johon sai suht hyvin aikoja. Nyt on tommonen iso "keskusneuvola" mikä hoitaa yhdessä yksikössä usean kaupunginosan asukkaita, joten ajat on kortilla ja yhteydenotto kannattaa tehdä ajoissa. Meillä on se eka ultra vasta 7+1 ja koska eka käynti nlassa on rv 8-9, niin olis menny turhan tiukalle.

Ahdistavaa kun piti jo varata tuo :nailbiting:
 
Soitin neuvolaan heti positiivisen testin jälkeen. Ihanaa, että on ensimmäistä kertaa asiaa sinne! :happy: Sanoivat, että vartaan viikoille 8-11, ja minulle kävi heti ensimmäisenä vapaa aika eli 6.9. heti aamutuimaan! Silloin on 8+0, iik! Jännittää!
 
Soitin neuvolaan heti positiivisen testin jälkeen. Ihanaa, että on ensimmäistä kertaa asiaa sinne! :happy: Sanoivat, että vartaan viikoille 8-11, ja minulle kävi heti ensimmäisenä vapaa aika eli 6.9. heti aamutuimaan! Silloin on 8+0, iik! Jännittää!

Heii mulla on samana päivänä eka neuvola! :happy: ja mulla on myös silloin aika lailla viikot 8+ tai pari päivää yli! Ja myös ekaa kertaa menossa :love017 ..

Täällä osa mietti, että saattaa mennä kesken ja tiedostan itsekin sen mahdollisuuden, mutta ei se mitään. Sitten vaan perutaan. Johan mä tännekin kirjoittelen, vaikka mitään takuita huhtikuun lapsesta ei ole ja se olisi kovasti toivottu ❤
 
Mä varasin tänään, varattiin jo heti ensimmäinen lääkärikäynti ja toiselle päivälle neuvola. Silloin olis rv9.
Miten sitä malttaa odottaa noin pitkään ja tuntuu että olis ekaa kertaa liikenteessä kun edellisestä raskaudesta 8 vuotta :D
 
Mä varasin tänään, varattiin jo heti ensimmäinen lääkärikäynti ja toiselle päivälle neuvola. Silloin olis rv9.
Miten sitä malttaa odottaa noin pitkään ja tuntuu että olis ekaa kertaa liikenteessä kun edellisestä raskaudesta 8 vuotta :D
Mullakin on yli 8v edellisestä raskaudesta :grin
 
Mulla on 5 vuotta edellisestä mutta sekin tuntuu pitkältä :eek:
 
Mulla esikoisen odotuksesta 20 vuotta ja edellisestä raskaudesta 10 vuotta :hilarious:

Eka neuvolakäynti varattu, sain ajan rv 8+0 ja siihen on siis vielä kolme viikkoa! :nailbiting:
 
Voi perä, tänään ois ollut eka neuvolakäynti, mutta jouduin peruun, kun illalla iski hirvee nuha ja oon koko yön niistänyt ja valvonut. :dead: Ei ois tarvinnut lisähaastetta mistään flunssasta, muutenkin ihan uuvuksissa ja huono olla... :sorry:
 
Sain tiistaille uuden neuvola-ajan, josko siihen mennessä olis flunssa selätetty.

Muistin muuten just samalla, että ennen ekaa neuvolaahan piti täytellä kaiken maailman esitietoja Ipana -palvelussa. En vielä jaksanut perehtyä sen tarkemmin, mutta huomasin, että sinne oli laitettu ultran perusteella mulle 2.4. lasketuksi ajaksi, joten vaihdoin sen nyt listaankin ja Vau -appiin, ettei mee sekaisin. :rolleyes:
 
Sain tiistaille uuden neuvola-ajan, josko siihen mennessä olis flunssa selätetty.

Muistin muuten just samalla, että ennen ekaa neuvolaahan piti täytellä kaiken maailman esitietoja Ipana -palvelussa. En vielä jaksanut perehtyä sen tarkemmin, mutta huomasin, että sinne oli laitettu ultran perusteella mulle 2.4. lasketuksi ajaksi, joten vaihdoin sen nyt listaankin ja Vau -appiin, ettei mee sekaisin. :rolleyes:
Mulle sanottiin että saa tulla vaan paikalle, kun yritin vanhasta muistista kysellä et pitikös pidättää pissaa jonkun aikaa ennen käyntiä tai jotain :grin ei siis myöskään mitään esitietojen täyttelyä ollut. Tosin ne ehti kirjaan aika paljon jo puhelun aikana, kaikki edelliset raskaudet ja synnytykset käytiin läpi ainakin.
 
Takaisin
Top