Neuvolakäynnit

Mulla ei näy kannassa mitään selostusta neuvolakäynnistä eikä mitään merkkiä verikokeista :confused004 Neuvola oli kuitenkin jo 11.12. ja verikokeet viikko sitten. Ymmärrän että verikokeiden tuloksissa menee ainakin viikko ja sittenkin niiden julkaisua kannassa varmasti viivytetään siihen että on ultrassa käyty ja tulokset selvillä, mutta :think005
 
Kaikissa kolmessa raskaudessa sokerirasitus x2, eli seuraava on jo viides elämäni aikana :meh:

Ikinä ei ole ollut mitään häikkää, toivottavasti ei nytkään !
 
Ok, eli vaihtelevuutta on rasitusten määrissä. Mulla oli ymmärtääkseni syynä kahdelle rasitukselle monirakkulaiset munasarjat, tiedä sitten onko ollut validi peruste Mitään häikkää ei kyllä onneksi sokereissa viime raskaudessa ollut.
 
Ok, eli vaihtelevuutta on rasitusten määrissä. Mulla oli ymmärtääkseni syynä kahdelle rasitukselle monirakkulaiset munasarjat, tiedä sitten onko ollut validi peruste Mitään häikkää ei kyllä onneksi sokereissa viime raskaudessa ollut.

Se on muistaakseni yksi raskausdiabeteksen riskitekijöistä.
 
Ok, eli vaihtelevuutta on rasitusten määrissä. Mulla oli ymmärtääkseni syynä kahdelle rasitukselle monirakkulaiset munasarjat, tiedä sitten onko ollut validi peruste Mitään häikkää ei kyllä onneksi sokereissa viime raskaudessa ollut.

Aika paljon on näköjään vaihtelua. Esikoista odottaessa kävin kerran rv 25, mutta nyt ei kuulemma tarvitse mennä ollenkaan :dontknow
 
Esikoisesta kävin sokerirasituksessa 2x koska omilla mummoilla kummallakin diabetes , eli on meillä sukurasituksena. Mutta onneksi ite selvisin puhtain tuloksin. :) Samainen kunnia on tälläkin kertaa käydä kokeissa kaksi kertaa.
 
Mulla ei näy kannassa mitään selostusta neuvolakäynnistä eikä mitään merkkiä verikokeista :confused004 Neuvola oli kuitenkin jo 11.12. ja verikokeet viikko sitten. Ymmärrän että verikokeiden tuloksissa menee ainakin viikko ja sittenkin niiden julkaisua kannassa varmasti viivytetään siihen että on ultrassa käyty ja tulokset selvillä, mutta :think005

Mulle tuli ne verikokeiden tulokset omakantaa/Maisaan vasta 3 viikkoa sen verenoton jälkeen. Mulla oli nyt maanantaina toka neuvola niin edeltävänä perjantaina vasta alkoi tippua niitä tuloksia sinne. Jotain tuli vasta maanantainakin. Onkohan niillä nyt kiirettä vai onko tuo jotenkin normaali toimintatapa, en osaa sanoa.
 
Mulle tuli ne verikokeiden tulokset omakantaa/Maisaan vasta 3 viikkoa sen verenoton jälkeen. Mulla oli nyt maanantaina toka neuvola niin edeltävänä perjantaina vasta alkoi tippua niitä tuloksia sinne. Jotain tuli vasta maanantainakin. Onkohan niillä nyt kiirettä vai onko tuo jotenkin normaali toimintatapa, en osaa sanoa.

Omalla kohdalla voi olla parempikin ettei näy ennen ultraa, mähän kääntäisin Googlen ympäri pohtiessani onko näissä tuloksissa jotain vikaa :confused::laughing002
 
Itse joudun terkkarin mukaan käymään kaksi kertaa sokerirasituksessa, koska omalla isälläni on kakkostyypin diabetes (hälle se on kyllä ehkä enempi elämäntavoista johtuva kuin geeneistä...)
 
Meillä oli viime viikolla nt-ultra. Pikkuinen oli kehittynyt juuri niinkuin pitääkin ja kaikki tarpeellinen saatiin näkyviin. Valitettavasti kuitenkin niskaturvotusta löytyi yli sallitun 3,4mm ja sen takia down-riski hälyyttää 1:102. Ensi viikolla meillä on sitten nipt-testi asian tiimoilta ja kyllä jännittää!
 
Meillä oli viime viikolla nt-ultra. Pikkuinen oli kehittynyt juuri niinkuin pitääkin ja kaikki tarpeellinen saatiin näkyviin. Valitettavasti kuitenkin niskaturvotusta löytyi yli sallitun 3,4mm ja sen takia down-riski hälyyttää 1:102. Ensi viikolla meillä on sitten nipt-testi asian tiimoilta ja kyllä jännittää!

paljon Tsemppiä teille odotuksen ❤️ Ja varmasti jännittää!
 
Meillä oli viime viikolla nt-ultra. Pikkuinen oli kehittynyt juuri niinkuin pitääkin ja kaikki tarpeellinen saatiin näkyviin. Valitettavasti kuitenkin niskaturvotusta löytyi yli sallitun 3,4mm ja sen takia down-riski hälyyttää 1:102. Ensi viikolla meillä on sitten nipt-testi asian tiimoilta ja kyllä jännittää!

Tsemppiä! :Heartbigred
 
H
Meillä oli viime viikolla nt-ultra. Pikkuinen oli kehittynyt juuri niinkuin pitääkin ja kaikki tarpeellinen saatiin näkyviin. Valitettavasti kuitenkin niskaturvotusta löytyi yli sallitun 3,4mm ja sen takia down-riski hälyyttää 1:102. Ensi viikolla meillä on sitten nipt-testi asian tiimoilta ja kyllä jännittää!

Hei! Voin hieman ymmärtää miltä sinusta tuntuu. Meillä ultrassa niskaturvotus oli normaalin rajoissa, mutta down-riski oli koholla. Minulta otettiin ennen joulua NIPT-testi. Odottaminen oli raastavaa. Eilen saimme viimein tulokset, tutkittujen kromosomien osalta kaikki näytti hyvältä. Tsemppiä kovasti odotukseen ja epätietoisuuteen! :Heartred
 
H


Hei! Voin hieman ymmärtää miltä sinusta tuntuu. Meillä ultrassa niskaturvotus oli normaalin rajoissa, mutta down-riski oli koholla. Minulta otettiin ennen joulua NIPT-testi. Odottaminen oli raastavaa. Eilen saimme viimein tulokset, tutkittujen kromosomien osalta kaikki näytti hyvältä. Tsemppiä kovasti odotukseen ja epätietoisuuteen! :Heartred

Onnea hyvistä tuloksista ja kiitos ymmärryksestä:Heartred. En vielä toivoa oo menettänyt, kuitenkin prosenteissa riski on pieni, joten ei auta kuin toivoa parasta! Saa nähdä ehtiikö tulokset ensi viikon lopuksi vai meneekö seuraavalle viikolle.
 
Mulla tohon veriseulaan kuuluu myös virtsatestit. Tiiättekö mitä niissä tutkitaan? Jotain perus tulehdus arvoja?
 
Mulla tohon veriseulaan kuuluu myös virtsatestit. Tiiättekö mitä niissä tutkitaan? Jotain perus tulehdus arvoja?

Siis joku puhui ainakin klamydiatestistä, mutta mulla ei kyllä otettu kuin verikokeet :eek: Ehkäpä se otetaan sitten myöhemmin... Neuvolassa toki virtsanäyte joka kerta, sokerit ym.
 
Mulla tohon veriseulaan kuuluu myös virtsatestit. Tiiättekö mitä niissä tutkitaan? Jotain perus tulehdus arvoja?
Minä kävin tänään labroissa ja meillä Omakannan mukaan virtsanäytteestä otetaan vaan bakteeriviljely.
 
Kalmydia otetaan aina jatkossa ainakin jos mitä tahansa vatsakipuja ilmenee (myös supisteluja) vaikka olis ollut saman kumppanin kanssa 100 vuotta niin nykyään ohjeistus kuulemma se, että otetaan aina. Ainakin Jyväskylässä. Viimekin raskaudessa sain supistelujen vuoksi antaa vaikka kuinka monta pissanäytettä ja vielä synnärilläkin jos piti supistusten vuoksi ennen aikojaan käydä.. Meillä otettiin nyt NT-ultraa varten veret + plv eli bakteeriviljely vain.
 
Takaisin
Top