Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Huomenna varailen ensimmäisen neuvola-ajan. Varhaisultran olen jo varannut 24.11. Sillon on 8+1
 
Mekin varattiin jo varhaisultra 17.11., joka on 7+2 :Heartredmutta neuvolaa en tohdi vielä varata...
 
Eka neuvola varattu, se olis 10.11. Meillä on mukava ja maalaisjärjellä varustettu ihana terkka. Täällä on käytössä Ipana-sovellus/palvelu raskauden seurantaan.
 
Muokattu viimeksi:
En ole vielä tohtinut neuvolaan soittaa. Viimeksi ehdin juuri soittaa ja sen jälkeen alkoi vuoto. Ehkä ensi viikolla jo rohkenen.
 
Mekin varattiin jo varhaisultra 17.11., joka on 7+2 :Heartredmutta neuvolaa en tohdi vielä varata...

Mulla varhaisultra myös 17.11. ja tuolloin olisi 7+4. Soitin eilen neuvolaan esikoisen asioissa, mutta en saanut vielä sanottua uudesta raskaudesta. Ehkä maltan odottaa ensi viikkoon, enemmän odotan tuota ultraa.
 
Onpas mennyt pitkälle teillä ajat! Meillä eka neuvola 20.11. Tuntuu kyllä, että siihenkin on ikuisuus:rolleyes:
 
Minä ajattelin soittaa ehkä viikon parin päästä jos menkat ei ole alkanut, katsoo sit mihin ajoittuu. Riippuen myös olosta miten kehittyy.
 
No nyt on neuvolakin varattu!! Meni viikon päähän ar ultrasta ja ihan omasta toiveesta halutaan ensin käydä toteamassa onko kaikki hyvin. Eli 24.11. ja viikkoja silloin sitten 8+2.

Kävi niin että saatiin terkaksi transhenkilö jolla myös on hoitoalkuisia lapsia itsellään! En siis tunne häntä mutta satun nimeltä tietämään mutkien kautta. Ja olin juuri paasannut ajanvaraus naiselle että kirjaa ylös sinne että me ollaan naispari eikä tarvita mitään kömpelöä kohtaamista saati sammakoita terkalta. Että saa ainakin tilaisuuden perehtyä asiaan etukäteen ja miettiä sanavalintojaan. Mutta sitten kuulin terkan nimen ja mietin mielessäni että ota pois vaan ne äskeiset kirjaukset, tullaan taatusti hyvin juttuun :happy:
 
Neuvolaan sain ajan 8+3 viikoilla 1.12. Olen silloin lomalla niin saan paremmin sopimaan aikatauluun tämän. Kun kuitenkin joutuu ottaan välillä niitä aikoja jolloin pitää työt sumplia.
 
Mulla on loppukuusta kans neuvola sillon on 8+jotain ja toinen raskaus mulla. En ainakaan muista et olisin kuullut et olisi eroa milloin eka neuvola on oli sit eka tai toinen lapsi. :happy: oon kyllä sitä mieltä et ekan neuvolan pitäisi ehdottomasti olla aiemmin ekassa raskaudessa, ainakin mikäli kokee itse siihen tarpeen (pahoinvointi ym)..

Jos alkaa oksentaa viikolla 5-6 nii siinä kerkeää mennä aika huonoon kuntoon ennen ekaa neuvolaa jos se vasta about viikolla 9. Kun apua ei välttämättä osaa pyytää, kun ei välttämättä tiedä mikä on normaalin rajoissa..
 
Mulla eka neuvolakäynti on 13.11 eli ens viikon perjantaina jo. Sen perään varataan lääkäri jollekkin päivälle ja veikkaan, että siellä sitten ultrataan.
 
Ihanaa kun tässä ryhmässä alkaa jo ensimmäiset neuvolakäynnit ja varhaisultrat lähestyä! :happy093
 
Ite ajattelin maanantaina soitella ja varailla neuvolaa mikäli ei mitään vastoinkäymistä tule. Kaveri olis hoputtanu jo nyt tänään soittamaan, mut en kyllä vielä viitti kun menkatkin myöhässä virallisesti vasta pe-la. Ruuhkaa kuulemma olis monessa paikkaa ku ihmiset intoutunu tekee koronavauvoja:hilarious:
 
Sain ajan 11.12., jolloin kaiketi 9+3. Sanoi että voidaan ultrata samalla. En nyt sitten varmaan yritä erikseen varhaisultraan yksityiselle, jos ei mitään hämminkiä ilmene.
 
Takaisin
Top