Eka "neuvola" aika varattu, vasta 23.12 jolloin pitäis olla 9+5. Tänään jo ekat itkut tirautettu näitä asioita selvittäessä. Kyllä sanon vielä uudelleen, että Suomessa kuullostaa kyllä nää asiat olevan niiiin paljon paremmin hoidettu.
Tähän mennessä koettua:
- eilen soittoaika yleislääkärin kanssa. Sain lähetteet veri- ja virtsakokeisiin sekä varhaisultraan viikoilla 7-8. Muu ohjeistus oli että soittaa synnytyssairaalaan ja ei saa juoda alkoholia, tupakoida tai käyttää huumeita (no s**t), ei mitään muuta ohjetta.
- tänään ultran varaus, mutta ultrafirman oma ohjeistus on, että varhaisultra tehdään vasta 9. viikolla, joten aika vasta silloin
- soitto synnytyssairaalaan ensimmäistä käyntiä varten, joka voi aikasintaan olla viikko ultrasta. Rupesin sit kyselemään, että mites se NT-ultran varaus, kun se tulee sit heti perään. Hoitaja väitti, että NT ultraa ei tehdä (täällä tehdään kaikille vain varhaisultra ja rakenneultra), mutta onneksi olin itse sen verran tutkinut, että yli 35v odottajilta pitäis tehdä. Kyselin sit siitä, niin hoitaja alkoi hermostua, että juttele lääkäris kanssa.
Ihan hirveästi laitetaan kyllä yksilön vastuulle ottaa selvää ja tietää asioita täällä. Miksei se mun lääkäri jo eilen sanonut että btw tarttet sitten myös lähetteen NT ultraan häneltä, eikä sieltä äitiyspolilta. Nyt sit pitää varata taas aika omalle yleislääkärille erikseen, että saa sen lähetteen vielä. Ja aika outoa se, että mä juttelen äitiys asiantuntijan kanssa ekan kerran vasta viikolla 10. Mitä jos en olis itse tutkinut esim syömisrajoituksia, silloin vasta saisin kuulla niistä?
Noh, ehkä tää tästä, mutta ei ole kyllä helpoksi tehty tätä hommaa :banghead: