Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain ajan 1.12., silloin olis 8+3. Varhaisultra olis tuota edeltävällä viikolla yksityisellä. Kun varasin neuvola-aikaa, aivan ihanan oloinen terveydenhoitaja onnitteli ja vastaili kaikkiin "onko tämä normaalia" kysymyksiini :) Puhelusta jäi siis rauhallinen ja hyvä olo!

Sain ekan ajan neuvolaan 1.12. rv 8+6. Samalla teki puhelimitse lähetteen ekaan ultraan (nt-ultra), tämän pääsee ilmeisesti jossain vaiheessa varaamaan itse jonkun sovelluksen kautta. Olispa kiva, jos kerkeäisi käydä ennen joulua, niin voisi jouluna kertoa läheisille :happy:

Mä olen varma, että NT-ultra menee joulun yli ja varmaan tammikuun puolelle koska meillä aattona rv12+1 ja ei taida olla väliviikolla auki poli ehkä täällä?

Mutta se tutkimus oli isolla välillä ja viimeistään se tehdään ilmeisesti rv13+6? Uskon siis, että meillä menee tammikuun toiselle viikolle kenties?

Mä olen varma, että NT-ultra menee joulun yli ja varmaan tammikuun puolelle koska meillä aattona rv12+1 ja ei taida olla väliviikolla auki poli ehkä täällä?

Mutta se tutkimus oli isolla välillä ja viimeistään se tehdään ilmeisesti rv13+6? Uskon siis, että meillä menee tammikuun toiselle viikolle kenties?
Itsellä varmaan sama homma. Ennen joulua olis ollu kyl niin kiva. Mut varmaan voi vaan unelmoida. Varhaisultrassa väliin kyllä pakko käydä.

Meillä joulupäivänä laskujeni mukaan 12+0, saa nähdä mihin nt-ultra sijoittuu. Onneksi on varhaisultra 25.11. niin saadaan jo jotain tietoa siitä, miten masussa voidaan. Eka neuvola sitten 30.11. Olen ihan iloinen, että on se ultra ensin. Olen tästä raskaudesta tosi hyvällä fiiliksellä ja rauhallisin mielin, mutta silti kun sitä varhaisultraa ajattelen, niin eka ajatus on aina, että ei siellä mitään sykettä kuulu, se on varma. Voi olla sitten neuvolassa jo vähän varmemmin mielin tästä. :rolleyes:

Mä pääsin tänään varaamaan nt-ultraa Maisa-sovelluksen kautta (käytössä HUS-alueella) ja otin ajan 23.12 silloin rv 12+0. Toivottavasti siellä kaikki kunnossa ja pääsisi jouluna kertomaan läheisille :Heartred Pitkä aika odottaa reilu kuusi viikkoa ekaa ultraa mutta en ajatellut käydä varhaisultrassa, joten on vaan kestettävä :happy7

Soitettu tänään neuvolaan. Mukavan kuuloinen neuvolatäti vastas ja ensimmäisen neuvola-ajan sain jo 27.11 milloin on neuvolan laskujen mukaan 7+0. Siihen on siis vain reilu kaks viikkoo! Hurjaa!

Onkohan liian aikasta varata neuvolan mukaa 6+6 päivälle varhaisultra? Ei voi mitenkään olla kuin päivö kaks korkeintaan heittoa pienempään suuntaan.

30.11 eka neuvola eli rv8+3 silloin. Olin ehkä vähän pettyny kun noin pitkälle meni, johtu ilmeisesti siitä, että on kaks aiempaa lasta jo. Endometrioosi ei ainakaan ole syy aikaistaa käyntejä tai varhaisultrata, joten täytyy ootella sinne joulun tienoille. Aattona 11+6, saa nähdä meneekö sitte tammikuulle. Aoemmissa ollu aina 11 tienoilla.

30.11 eka neuvola eli rv8+3 silloin. Olin ehkä vähän pettyny kun noin pitkälle meni, johtu ilmeisesti siitä, että on kaks aiempaa lasta jo. Endometrioosi ei ainakaan ole syy aikaistaa käyntejä tai varhaisultrata, joten täytyy ootella sinne joulun tienoille. Aattona 11+6, saa nähdä meneekö sitte tammikuulle. Aoemmissa ollu aina 11 tienoilla.

Meillä samana päivänä siis, ja minullakin 8+3 vaikka eka lapsi kyseessä.

Onkohan liian aikasta varata neuvolan mukaa 6+6 päivälle varhaisultra? Ei voi mitenkään olla kuin päivö kaks korkeintaan heittoa pienempään suuntaan.

Mä menen itse erityisesti lapsettomuuteen keskittyneelle lääkäri-asemalle varhaisultraan (hinta ratkaisi!) ja kysyin heiltä ihan koska voisin tulla, ja ehdottivat seiska viikkoa eli 6+, menen itse 7+0 :smiley-angelic001

Mä menen itse erityisesti lapsettomuuteen keskittyneelle lääkäri-asemalle varhaisultraan (hinta ratkaisi!) ja kysyin heiltä ihan koska voisin tulla, ja ehdottivat seiska viikkoa eli 6+, menen itse 7+0 :smiley-angelic001
Noniin eli 6+6 olis sit ihan riittävä. :smiley-bounce013 En haluu liian aikasin mennä mut sit kuitenki mahdollisimman äkkii et varmuus et oikees paikas ja et syke näkyis

Rv 6+1 eka neuvola käyty. Juteltiin ne yleiset asiat: vältettävät ruoat, oireet, jaksaminen, nt- ultra ja verikoe ajankohta. Mitattiin verenpaine ja punnittiin. Eipä siinä ihmeellistä. Varailen uutta aikaa vasta varhaisultran eli 24.11 jälkeen.
Viime keskenmenon kaavinnan jälkeen lääkäri suositteli, jos keskenmeno vielä tulee, hyytymistekijöiden tutkimista. Tästä juteltiin myös terkan kanssa ja sanoi että onnistuu neuvolan kautta ja on ihan vaan verikoe. Mihinkään isoihin tutkimuksiin emme lapsettomuuden osalta halua osallistua. Raskaaksi kuitenkin tulen.

Mä sain kans varattua ajan ja meni vähän pitkälle 7.12, koska aikoja huonosti neuvolan joutuessa hoitamaan influenssa rokotteet ajanvarauksella, kun ilman koronaa ne hoidettaisiin avoneuvolassa. Sinänsä ei haittaa, kunhan labrat tukee oikeeseen aikaan ja ultralähete hoituu :)

Takaisin