Neuvolakäynnit

Varattiin aika syyskuun alkuun. Onneks sain sovittua niin, että helppo olla töistä pois eikä tarvii ilmotella kellekään mitään. Nyt vaan jännittämään, että vauva pysyy matkassa ja kaikki menee hyvin.

En ole vielä soittanut neuvolaan, pitänee varmaan kohta soitella. Muistan esikoisesta, että eka neuvolakäynti tuntui aika turhalta, vain keskustelua ja kyselyä tyyliin "miltä nyt tuntuu" :grin Haluan ainakin tuon varhaisultran käydä ennen neuvolaa.

Meillä saa käydä työajalla neuvolassa, mutta siitä pitää sitten toimittaa käyntitodistus, josta tietysti näkyy, että missä on käyty. Ennenkuin kerron pomolle niin pyydän vapaan sille päivälle mihin neuvola osuu.

Varmaan sitä kohtapuolin voisi neuvolaan soitella. En tiedä yhtään mikä kanta siellä on imetyksen ja raskauden yhdistämiseen. Ja varmaan määräävät mulle taas Klexane pistokset.:wtf:

Pitää kohta itsekin varmaan soittaa ja varata aika. Ehkä rupeaa sitten tuntumaan vielä enemmän todelta tää homma. :angelic:

Minä soitin jo viime perjantaina neuvolaan, silloin oli omien laskujeni mukaan 4+4. Olikin ihan kiva, että rohkaistuin jo noin varhain soittamaan, koska täällä ekalla soitolla varattiinkin puolen tunnin puhelinaika omalle terkkarille. Ajanvaraustyöntekijä kyseli vain edelliset kuukautiset jne., ei itse asiassa edes onnitellut, vaikka tein kyllä ovulaatiotikkuselityksineni selväksi, että oli toivottu. :D

Eilen maanantaina soitti oma terkkari ja sain kyllä lämpimät onnittelut heti alkuun. :Heartred Oli jotenkin ihana puhelu, tuntui hyvältä jo pidempään keskustella oman työntekijän kanssa. Vaikka täytyy myöntää, että oikeastaan ultran ajanvarausohjeita lukuunottamatta kaikki tieto oli toki jo tullut aktiivisesti googletettua... :joyful: Mutta jotenkin ajattelinkin ottaa tämän kontaktin kiitollisena vastaan myös henkisen tuen kannalta. :) Hyvä aavistus oli omasta työntekijästä, hänetkin tietysti etukäteen googletin (...) ja oli saanut kehuja perheiltä!

Yksi hämmennys puhelussa tuli, kun omien tarkkojen laskelmieni mukainen LA 5.4. olikin terkkarin laskentaohjelman mukaan 4.4. Käy hyvin, jännä miten tässä vaiheessa jopa "yksi päivä enemmän alkuraskautta takana" helpottaa mieltä...

Ensimmäinen neuvola-aika on vasta 4.9., sinne ajattelin ottaa miehen mukaan! Ekan ultran varasin itse netistä 22.9., olipa yllätys huomata, että siellä oli tarjolla myös ilta-aikoja, mennään klo 19:15! Helpottaa, kun ei tarvitse töistä karata. Neuvola-aika on keskellä päivää - mulla on siis "hammaslääkäri", kuten jo yhdelle työkaverille aikatauluja sumplatessa kerroin. :D

Muokattu viimeksi:
Tuossa toisessa ketjussa kerroinkin että ensi viikolla, kun viikkoja on 6+6, mennään varhaisultraan ja muutenkin neuvolaan ekaa kertaa. Mulla siis ensimmäinen raskaus ja joitakin terveydellisiä riskejä, joten jo puhelimessa neuvolan täti totesi, että tsekkejä tulee olemaan sitten polilla tiheämmin. Nyt vaan pohdiskelen, kuinka hoitaa nämä työkuvioiden kanssa niin, ettei tarvitsisi vielä työnantajalle tai kollegoille kertoa raskaudesta. Käsittääkseni raskausaikaan liittyvät käynnit voi hoitaa työajalla (ainakin mun noudattamassa TES:issä), mutta kuinka selitän heille poissaolon työpisteeltä (matkat 1h/suunta + itse käynti)?

Tuossa toisessa ketjussa kerroinkin että ensi viikolla, kun viikkoja on 6+6, mennään varhaisultraan ja muutenkin neuvolaan ekaa kertaa. Mulla siis ensimmäinen raskaus ja joitakin terveydellisiä riskejä, joten jo puhelimessa neuvolan täti totesi, että tsekkejä tulee olemaan sitten polilla tiheämmin. Nyt vaan pohdiskelen, kuinka hoitaa nämä työkuvioiden kanssa niin, ettei tarvitsisi vielä työnantajalle tai kollegoille kertoa raskaudesta. Käsittääkseni raskausaikaan liittyvät käynnit voi hoitaa työajalla (ainakin mun noudattamassa TES:issä), mutta kuinka selitän heille poissaolon työpisteeltä (matkat 1h/suunta + itse käynti)?
Kirjoitinkin jo tossa ylempänä, että meillä saa käydä työajalla neuvolassa, mutta siitä tarvii sitten sen käyntitodistuksen. Meillä on aina toiminut niin, että ilmoitan vaan pomolle, että lähden klo silloinjasilloin. Sanot vaikka ihmettelijöille, että menet lääkäriin?

Minua mietityttää myös neuvola ja kun en halua töissä kertoa, mutta pakko hoitaa työaikana kun muuten ei pääse. Täytyy lääkäriajaksi tms sanoa. Enkä vielä ole edes neuvolaan soittanut, ehkä ensi viikolla soitan ja varaan ajan :)

Vielä en oo soittanut, mutta taidan tehdä sen tässä tällä viikolla :joyful:

Meidän neuvola on auki klo 18 asti, niin ehtii kivasti töiden jälkeen :) Mä soitin sinne heti, kun plussasin, eikä kyllä sanottu, et ois etänä. Mennään rv 10.

Yritin soittaa ja varata ekaa aikaa, mutta eipä ne tietysti vastaa perjantaisin puhelimeen. Muina arkipäivinä 10-14. Eli menee nyt sit maanantaille se soitto :grin

Laitoin eilen soittopyynnön ja tänään heti kasilta soittivat. Vajaan kahden viikon päästä on aika. Verenpainetta pitää seurailla nyt, kun mulla on verenpainelääkitys edellisen raskauden jäljiltä, eikä se passaa raskaan olevalle.

Mä varasin heti plussaa seuraavana päivänä. Syyskuun alkuun sain ajan ja onneksi samalle tyypille ku ekojen kanssa. :) Meillä ilmeisesti saa tavata livenä, kun ei mitään puhetta etäkäynnistä ollut.

Mä taidan odotella ens viikolle vielä ennen soittoa tai sitten kysäisen lastenneuvolasta, voivatko varata ajan äitiysneuvolan puolelle samalla, kun käyn ensiviikolla nuoremman pojan kanssa neuvolassa.

Tänään vihdoin varasin neuvola-ajan. Kaksi viikkoa saa vielä odottaa. Vähän jännittää miten 2v esikoinen malttaa olla koko sen piiiitkän keskusteluajan siellä :grin

Eipä ollut itsellä käynyt mielessä tuo, että nlassa sais työaikana käydä...mulla ei muuten mitään hinkua asian suhteen ois, mutta kun normi neuvoloiden lisäksi joudun käydä myös äippäpolilla oman perussairauden vuoksi, niin hirvittää mihin saan kaikki käynnit tungettua...

Tänään soitin nlaan jotta saan lähetteen äippäpolille (tosi hölmö kuvio sekin, ja lisäksi neuvottu mulle aivan väärin.meinasin hikkeentyä......). Varattiin samalla sitten se nla aikakin, 15.9... edellisellä valolla on äpoli, jossa myös varhaisuä.

Jännää aikaa..
Kiva lukea että muutkin on jo varailleet aikoja.. :)

Takaisin