Neuvolakäynnit

Mä olen vajaa viikko sitten plussannut, aattelin vielä odottaa toisen viikon ennen soittoa. Viimeksi soitin neuvolaan heti plussan jälkeen, ja parin viikon päästä uudestaan peruin ajan keskenmenon takia. Nyt en hötkyile, vaan odotan vähän aikaa. Ja ihan myös senkin vuoksi odottelen, että saan kuun vaihteessa tietää syys- ja lokakuun työvuorot niin helpompi varata neuvola vapaapäivälle.
 
Mä aion myös vielä hetken odottaa ennen kun soitan neuvolaan, varsinkin kun on nyt tuota pientä veristä vuotoa ollut. Kahdesta viime raskaudesta taisin muistaakseni soittaa melkein heti kun sain plussan ja menkat oli myöhässä, mutta nyt on mullakin sellainen olo etten vielä hötkyile asian kanssa.
 
Mä oon kyllä aikamoinen tuuliviiri, eilen halusin juuri sen vuodon takia odottaa neuvolaan soittamista, mutta tänään sitten ajattelin että ehkä juuri sen takia olisi parempi soittaa jo. :scratch Vuoto kuulosti terveydenhoitajan mielestä aika normaalilta ja sanoi että jos se ei runsastu sellaiseksi, että on pakko pitää ihan kunnon kuukautissidettä, niin todennäköisesti on ihan normaalia eikä ole syytä huoleen. Tarjosi myös meidän historian takia ihan pyytämättä varhaisultraa neuvolassa, vaikka en sitä erikseen pyytänyt.
 
Mä soitin sen takia jo samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, että soittaminen on sitten työlistalta pois eikä tarvi pähkäillä enää :) helpotti oloa kun soitti, niin tietää mitä etappia odotetaan seuraavaksi. Soittamisen ajankohta ei vaikuta raskauden lopputulokseen
 
Mä soitin sen takia jo samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, että soittaminen on sitten työlistalta pois eikä tarvi pähkäillä enää :) helpotti oloa kun soitti, niin tietää mitä etappia odotetaan seuraavaksi. Soittamisen ajankohta ei vaikuta raskauden lopputulokseen

Niinhän se on, ei se vaikutakaan, mutta aikojen peruminen tuntuu pahalta :sad001
 
Niinhän se on, ei se vaikutakaan, mutta aikojen peruminen tuntuu pahalta :sad001
Varmasti tuntuu peruminen pahalta, toivitaan ettei tällä kertaa tarvitsi perua :Heartred itse en pysty menemään samaan neuvolaan, johon menin kuolleen lapsen raskauasjalla, joten vaihdoin neuvolaa. Onneksi se oli mahdollista. Eka neuvola on vain puhelimitse, niin se ei tunnu niin työläältä
 
Varmasti tuntuu peruminen pahalta, toivitaan ettei tällä kertaa tarvitsi perua :Heartred itse en pysty menemään samaan neuvolaan, johon menin kuolleen lapsen raskauasjalla, joten vaihdoin neuvolaa. Onneksi se oli mahdollista. Eka neuvola on vain puhelimitse, niin se ei tunnu niin työläältä

Hyvä että onnistui vaihto :Heartred
 
Mulla on tämän viikon torstaina neuvola aika. Viikkoja silloin 7+6, neuvolan laskujen mukaan 8+6. Mun mielestä jotenkin tosi aikaisin neuvola.. mietin siirränkö sen eteenpäin.. :smiley-ashamed008 mut ei kai siitä haittaakaan oo jos tällä viikolla jo käy..
 
Mulla neuvola rv 7+1 ja se on jo ensi maanantaina:nailbiting:(eli ilmeisesti tosi aikasin, tosin neuvolan laskujen mukaan olis 7+3, mut tikutin oviksen, niin meen oman laskuni mukaan).

Varhaisultra jo torstaina(!!!!!!) ja toivottavasti ei liian aikaisin ja toivottavasti jotain näkyy. Jos ei vaikuta hyvältä, kysyn voiko neuvola-aikaa siirtää myöhemmäksi/perua jos varmaa että mennyt kesken.
 
Mulla on tämän viikon torstaina neuvola aika. Viikkoja silloin 7+6, neuvolan laskujen mukaan 8+6. Mun mielestä jotenkin tosi aikaisin neuvola.. mietin siirränkö sen eteenpäin.. :smiley-ashamed008 mut ei kai siitä haittaakaan oo jos tällä viikolla jo käy..
Mulla on keskiviikkona neuvola, silloin 8+6. Tuntuu, et oon oottanu sata vuotta tota neuvolaa ja et se on ihan hirveen myöhään ku melkein raskausviikolla 10 mennään. Ehkä se tosin johtuu vaan siitä, että ootetaan esikoista ja kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä. :p
Puolisokin saa tulla mukaan. Tosin se ei sitä niin innolla odota. :hilarious:
 
Mä en ole vielä varannut neuvolaa. Ajattelin varata vasta alkuraskauden ultran jälkeen. Niin olen tehnyt edellisillä kerroilla myös.
 
Mie varasin ajan heti. Hyvä niin, koska sanoin, että neuvolan laskuri lasketusta ajasta ei pidä paikkansa (ovis loppu kierrosta). Sen vuoksi sain ajan varhaisultraan jossa asia tarkistetaan. Sen jälkeen neuvola aika.
 
Varasin nyt ekan neuvolakäynnin, se on vasta rv 11+0. Käyn sitä ennen seulontaverikokeissa ja sain kinuttua myös ferritiinin tsekattavan. :) Varhaisultraa en saanut vaikka miten yritin perustella tuolla kkmllä mikä huomattiin vasta nt-ultrassa. Tiesinhän mä, etten sitä saa mut yritin silti:biggrin
 
Tänään oli eka neuvola käynti rv 8+1. Oli todella mukava terveydenhoitaja ja puolisokin sai tulla mukaan. Puolisoni on ihan täpinöissä raskaudesta hän oli innoissaan mukana neuvollassa ja esitti terveydenhoitajalle kaikenlaisia kysymyksiä. Hän seuraa Preggers sovelluksella raskauden kehitystä ja kutsuu sikiötä preggers sovelluksen marjojen/hedelmien mukaan.

Varhaisultran mukaan laskettuaika olisi 6.4 ja neuvolan laskentakaavan mukaan 31.3 o_O Saa nähdä mikä päivämäärä saadaan sit seuraavassa Ultrassa. Voi olla että tulen saamaan ensi vuonna vähän erilaisen syntymäpäivälahjan.
 
Mitä noissa seulontaverikokeissa tutkitaan?

Eikös ne niitä trisomioita yms tutki, niistä verikokeiden tuloksista ja niskaturvotuksen määrästä lasketaan yhteistulos mahdolliselle kromosomipoikkeavuudelle. Seulontakokeet on vapaaehtoiset.
Lisäksi tarkistetaan äidin veriryhmä ja mahdolliset veriteitse tarttuvat taudit.
 
@Iiris_ Ok, mä ajattelinkin et olikohan tää joku ylimääräinen! Muistan että esikoisen aikana kerran otettiin verta ihan alussa ja sit nt-ultran tienoilla, mut en kyllä yhtään muista enää että mitä niissä tutkittiin :)
 
Mulla eka neuvola nyt varattuna 8+6, jolloin varhaisultra tehtynä. Eka ultraus oli tosiaan eilen 6+0, mutta vielä ei ruskuaispussia kummempaa löytynyt.
 
Varasin kanssa neuvolan, 10.9 on aika :Heartred
 
Mitä noissa seulontaverikokeissa tutkitaan?

Verinäytteestä määritetään istukka- ja sikiöperäisiä hormoni- ja valkuaisainepitoisuuksia. Ja nämä luvut yhdistettynä muihin tietoihin ja nt-ultra tuloksiin antaa tietoa jos sikiössä jotain poikkeavan mahdollisuutta..
 
Takaisin
Top