Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Itselläni pitäisi myös varata neuvola, mutta vielä vähän odottelen. Niinkun sanoin niin täällä saa ajat suht nopeaa ja käynti varmaan ajoittuu sitten 8-9viikolle luulisin:rolleyes: hyi kuinka jännittää rnsimmäinen neuvolakin. Vaikka kaikki onkin tuttua niin silti ikuisuus edellisestä raskaudesta, jännä nähä onko käytänteet mitenkä muuttuneet vuosien saatossa ja onko neuvolakäyntejä yhtä paljon kuin edellisessä. Sen tiedän että sama neuvolatäti joka on aivan ihana:Heartpink
 
Minä varasin melko heti neuvola käynnin. Yritin kalastella kutsua julkiselle puolelle varhaisultraan, mut ei siellä hellytty. :rolleyes: neuvola on kyl vasta kuukauden päästä, et sitä saa viel ootella tovin.
 
Mä aloin pohtimaan että minkälaisia aikoja on mahdollista saada neuvolaan? Pääseekö sinne ns toimistoaikojen ulkopuolella?
 
Meillä ainakaan ei pääse toimistoaikojen ulkopuolella. Mä palaan kohta töihin hoitovapaalta ja saan heti selitellä miksi pitää poistua jo tokalla työviikolla kesken päivän...
 
Mä yritin tänään varata neuvolaa, mutta puhelimeen vastasi joku, joka oli ihan pihalla :dance011Laitto sitten soittopyynnön eteenpäin, ni saan varmaan vielä tämän päivän puolella ajan varattua. Yritin kysyä buranan ottasmisesta näin alkuraskaudessa, mutta ei se osannut sanoa juuta eikä jaata o_O Tiedän kyllä ettei suositella, MUTTA :laughing002 No ehkä oikea neukkutäti osaa auttaa.
 
Noniin! Neuvolatäti soitti. Vaikutti oikein mukavalta ja anto luvan ottaa yhden burana 600mg panadolin kanssa, et saan tän päänsärky kierteen loppumaan.
En olis millään vielä tahonut aikaa varata, mutta tulipa sekin sitten samalla. Elokuun loppuun meni, et ikuisuushan siihen vielä on :biggrin
 
Minä olen erilainen "nuori" ja ajattelin soittaa vasta ens kk :grin vieläkin epätodellinen olo että oikeastiko olen raskaana.
 
Mä soitin neuvolaan parin päivän päästä ekasta plussatestistä. Sain ajan syyskuun alkuun, se on koronatilanteen vuoksi puhelinvastaanotto. Onko muilla kokemuksia noista puhelinvastaanotoista?
 
En oo vielä varannut neuvolaan aikaa. Ehkäpäs 1,5 viikon päästä voisin varata ajan. Haluan käydä ennen neuvolaa ultrassa.
 
Minäkään en ole varannut.. jos tässä jonku viikon päästä. Jännittää tosi paljon :rolleyes: plus että pohdin mennäkkö varhaisultraan ja sitten vasta neuvolaan.
 
Mä soitin neuvolaan parin päivän päästä ekasta plussatestistä. Sain ajan syyskuun alkuun, se on koronatilanteen vuoksi puhelinvastaanotto. Onko muilla kokemuksia noista puhelinvastaanotoista?
Aijjaa. Tosi vaihtelevat käytännöt eri paikoissa. Meillä on ihan normi käynti ja puolisokin saa tulla mukaan. Silloin pahimman korona tilanteen aikana olisi pitäny käydä yksin. En tosin tiiä onko täälläkin päin ollu puhelinaikoja silloin.

Mulla oli työterveystarkastus etänä puhelimen videoneuvotteluna. Se oli jotenkin huvittavaa. Mun kissat tunki kuvaan vähän väliä, kun olin kotona ja muutenki tuntu hassulta. Ei oikein tienny mihin siinä tuijottelis :hilarious:
 
Juu noissa videoneuvotteluissa on aina kyllä toi puoli, että voi tulla hassuja kommelluksia, heh! Mietittiin just yks päivä, että varmaan sitten pidetään tossa puhelin-neuvolakäynnillä puhelimen kaiutin täällä kotona päällä, niin saadaan kummatkin osallistua siihen sillä tavalla.
 
Siis jos esikoinen olis paikalla, ei kyllä puhelinajasta tulis mitään! "äitii kenelle sooitaat, ääitii minäkin haluan puhua, äitii äitii katso mitä minä teen...!!!!" :banghead: Toivon siis että sais tavallisen ajan.
 
Mä hätähousuna varasin neuvolan ja aika 18.8. :eek: ajatella että silloin jo rv7 tulossa... Esikoisesta oli myös samoihin aikoihin neuvola. Varhaisultraan päätettiin myös mennä
 
Muutaman kuukauden takaisesta keskenmenosta johtuen en vielä "uskalla" soittaa neuvolaan. Katsellaan hetki ja käyn varmaan varhaisultrassakin ennen neuvolan varaamista . :shy:
 
Onko jotkut saanut ihan neuvolan puolesta aikaa varhaisultraan? Millaisilla perusteilla?
 
Onko jotkut saanut ihan neuvolan puolesta aikaa varhaisultraan? Millaisilla perusteilla?
Minä en päässy, vaikka yritin vähän kysellä. Kun mulla oli ihan alkuraskaudessa jotain vuotoa ja aikaisempi keskenmeno alkoi juuri niin. Mut heti sanottii et pitää mennä yksityiselle. :rolleyes:
 
Takaisin
Top