Neuvolakäynnit

Meillä neuvolan puhelin aika alkaa olla jo vitsi. Kestää 30min päivässä ja ei ikinä pääse läpi. Onneksi neuvola tien toisella puolella niin tarvittaessa vaikka käyn terkan oven takana koputtamassa jos oikein kiireellinen asia kyseessä olisi. Ei vielä ole tarvinut sentään :D

Mie olen kyllä neuvolaan soittanut soittoajan ulkopuolellakin ja aina on vastattu tai soitettu takasin. Ja synnärillehän saa soittaa milloin vaan

Mulla on neuvolasta niin paljon erilaisia kokemuksia eri raskauksista ja vaihtuvista tädeistä. On niin epäasianmukaista epäempaattista tätiä ollut sekä sitten aivan toisesta päästä olevia. Yleisesti ottaen en itse kestä nuorii lapsettomia kokemattomia terkkareita enkä vastaavanlaisia kätilöitä.
Kyllä oli ihana päästä vanhemman aivan ihanan lämpimän ja tietävän terkkarin juttusille kaikissa vaivoissani. Silloin tuntui että saa apua ja on hyvissä varmoissa käsissä. Kyllähän kokemukset vaikuttaa näihin mun aatoksiin yleensäkin neuvolasta ja synnytyksistä.

Perjantaina ylimääräinen ultra istukan sijainnin takia. Toivon niin kovasti että Se olisi noussut kauemmaksi kohdun suulta ja alatiesynnytys olisi mahdollista!!

Onko muita joiden veriryhmä on Rh-negatiivinen? Kävin rv26 verikokeessa jossa selvisi sikiön Rh-veriryhmätekijä ja sikiö on Rh-positiivinen, aivan kuten esikoinenkin. Esikoisen aikaan veriryhmä selvitettiin vasta syntymän jälkeen, mutta nyt siis jo raskausaikana. Ja saan anti-d-rokotteen muutaman viikon sisään. Esikoisen aikaan sain rokotteen vain synnytyksen jälkeen.
Minä!! Mut en vielä tiedä mitä tää vauva on, näyte otettu mut vastaus selviää ens käynnillä joka on vasta rv 30 ja silloin piikitysnjos tarpeellista. Viime viikolla viimeks soitin ja kysyin niin ei ollu vielä vastaus tullu. Miten sä sait sen vastauksen noin nopeesti?

Mulla kaks ekaa lasta rh+ joten oon sen piikin aiemminkin ottanut, mut tosiaan vasta synnärillä. Koska sulle annetaan se piikki? Mulla siis nyt 28+1. Jännittääkö sua?

Omakannasta näin vastauksen aika nopeaan ja siellä suositeltiin antamaan piikki rv 28-30. Mulla neuvola just viikolla 30 joten oletan sen silloin saavani. Eipä se jännitä, mutta hyvä tietää etukäteen että piikin ens kerrallla saa. En nimittäin tiennyt että sen raskausaikana jo saisi, kunnes omakannasta noista vastauksista luin.

Butterfly, mulla ei ollut omakannassakaan tuloksia. Pitäsköhän soittaa neuvolaan nii tietäis.mulla seuraava neuvola rv 30+2, eli siis vasta 23.1 ja silloin tulee piikki jos tarvetta . En mä jaksa odottaa niin kauan :grin

Butterfly, mulla ei ollut omakannassakaan tuloksia. Pitäsköhän soittaa neuvolaan nii tietäis.mulla seuraava neuvola rv 30+2, eli siis vasta 23.1 ja silloin tulee piikki jos tarvetta . En mä jaksa odottaa niin kauan :grin
Mulla tulokset näkyi omakannassa samassa kohtaa kuin vanhempi labrakäynti.Vähän vahingossa sen löysin kun vanhempaa käyntiä kattelin niin siinä samassa näkyikin sitten tuo.

Onko muita joiden veriryhmä on Rh-negatiivinen? Kävin rv26 verikokeessa jossa selvisi sikiön Rh-veriryhmätekijä ja sikiö on Rh-positiivinen, aivan kuten esikoinenkin. Esikoisen aikaan veriryhmä selvitettiin vasta syntymän jälkeen, mutta nyt siis jo raskausaikana. Ja saan anti-d-rokotteen muutaman viikon sisään. Esikoisen aikaan sain rokotteen vain synnytyksen jälkeen.

Mulla myös! En tosin tiedä kumpi vauva on. Ens viikolla neuvola ja silloin tarkoitus antaa anti-D piikki jos tarve.

Edit. Vauva on positiivinen ja piikin sain. Toinen sitten synnytyksen jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Todella harvoin on kyllä neuvola käynnit nykyään.. oli viimeksi viikolla 22 ja seuraava vasta 30 Jotenkin muistikuva että viimeksi kävin jatkuvasti. Toki silloin oli esikoinen vajaan vuoden ikäinen ja polillakin käytiin kyllä radin ja napaverivirtauksien takia jatkuvasti..

Mietin, että onkohan meillä ollut kaksi vai kolme neuvolakäyntiä ja kohta alkaa olla se 30 viikkoa täynnä :eek:

Mä kävin sillon alussa useammin, mut nyt ku ei oo ollu mitään niin viime käynnistä aikaa.. mutta siis neuvolassahan saa käydä vaikka joka viikko, jos siltä tuntuu ? Sillon alussa sain just tiheämmin neuvola-aikoja, ku tiesin heti että en pysty olemaan montaa viikkoa ilman, et ei kuule sydänääniä tai vastaavaa [emoji51]

Meillä ollut mielestäni noin kerran kuukaudessa.. ja seuraavaksi neuvolatäti tulee käymään kotikäynnillä. Onko teillä muilla ollut kotikäyntejä? :o

Täällä on kotikäynti vasta synnytyksen jälkeen. Tai sekin käynti voi olla neuvolassa.
Normaalia on, et neuvolasta tehdään ennen synnytystä kotikäynti ensisynnyttäjälle. :happy:

Meillä kotikäynti oli viikko synnytyksestä :) Mutta jollain tutuilla on kyllä käyty jo ennen ja joku perhetyöntekijä myös!

Joo meilläkin vasta synnytyksen jälkeen se kotikäynti.
Eipä ole tullut ite ehdoteltua tiheämmin käyntejä. Mut on kyllä sanottu että aina saa soittaa. Ongelmana on vaan tuo mun työ, ku ei se soittaminen oo mahdollista tai se pitää järjestelmällä järjestää. Eikä ne välttis silloin vastaa. Mut jos musta tuntuu että seuraava väli liian pitkä niin pitää kokeilla ehdottaa jotain välikäyntiä.:shy:

Takaisin