Neuvolakäynnit ja ultrat

Muakin kiinnostais kuinka pitkään tuolla ultrassa suunnilleen menee, kun miehen työvuorot menee vähän hankalasti ultrapäivänä :) Muistelen ainakin jonkun tutun sanoneen, että niihin on varattu ihan hyvin aikaa kun noi ultrattavat ei aina oo niin yhteistyöhaluisia :D

Mulla meni noin 10min koko käyntiin aikaa :)

Olivat kyllä melkein 20 minuuttia myöhässä ja meillä NT-ultra tehdään synnärin tarkkailu/vastaanottohuoneessa joita taitaa olla vaan se yksi kun on pieni synnäri muutenkin niin ihan ymmärrettävää :)

Mutta kiva käynti oli silti vaikka oli nopea. Pois lähtiessä viereisestä synnytyssalista tuli ihan tuore isä pieni nyytti sylissä, oli aika söpö näky :)

Siiiiis jos ei halua sitä seulontaa niin pitääkö kuitenkin ottaa verikokeet? Mulla jäi vähän epäselväksi. Pissanäyte mun kyllä pitää viedä labraan, ei kai siinä ollut rv viikoilla väliä ? :)

Ei oo varmaa tietoa, mutta eikös niissä verikokeissa ollu jotain sukupuolitautitestejä ja veriryhmää, niin luulisi että ne pitää ottaa vaikka seulontaan ei haluakaan.

Minkä vuoksi olette seulonnasta kieltäytyneet? Ihan mielenkiinnosta kysyn?

Joo otetaan verikokeet ainakin täällä vaikka ei osallistu seulontaan, mutta ei ole niin tarkkaa millä viikolla niissä käy.

Joo noi verikokeet (veriryhmä tms) otetaan vaikkei seuloihin osallistuskan. Ainakin mä sain neuvolasta semmosen lapun, mikä pitää viedä labraan, missä on suostumus niihin seuloihin.

Meillä meni ultrassa n. 20 min, toki oltiin jo ajoissa odottelemassa. Pikkuinen makoili samassa asennossa aika pitkään, eikä kätilö meinannut millään erottaa niskaturvotusta. Odotellessa käänsi kuvakulmia, ja luetteli elimiä, jotka sikiöstä löytyi (ei miehen kanssa kyllä erotettu kaikkia, mm. munuaisia yms).. Joutui hytkyttelemään vatsaa, että pieni suostuisi kääntymään hieman, mutta vaan säpsähteleli ja jatkoi touhujaan. Viimein kätilö sai erottumaan turvotusalueen ja sai mittauksen tehtyä.

Omakanta on kyllä hyvä palvelu, sieltä on viimeistään seuraavana päivänä löytynyt labratuloksia yms., vakoilin jo seulatulostakin, vaikka en sitä osaa tulkita pelkistä kirjain- ja numeroyhdistelmistä..

Mullaki näkyi omakannassa kaikkee mut en mäkään ymmärrä niistä mitään

Mulla lukee kans omakannassa ne tulokset. Oisko kohdassa terveystiedot ja sit kun klikkaa niitä käyntejä auki niin näkyy. Toki en tiiä onks se omakanta jo joka kaupungilla ja sairaalalla käytössä.. :) mun ultra-aikakin näkyi jo sielä muutama viikko ennenkun kirje tuli postiin

Mulla näkyy myös kaikki ajat mutta missään ei lue mitään :( näkyy myös käynti 21.8 eli eilen mutta en ole eilen tk:ssa käynyt joten epäilet että se olisi verikokeiden tulokset mutta harmittaa kun mitään ei lue :(

Mulla ei näy omakannassa mitään, koska käsittääkseni meidän TK:lla ei ole se vielä käytössä.

Mä sain neuvolasta lapun jossa on vaan viikot että koska pitää varata nt-ultra ja rakenneultra. Omassa tk:ssa ei oo kun joku vanha doppler jolla sitte kuunnellaan seuraavalla kerralla sydänääniä. Tää kunta ostaa noi ultrat kaupungista. Tietää että pääsee ainakin hyvään paikkaan ultrattavaksi. Maanantaita odotellessa :)

Takaisin