Neuvolakäynnit ja ultrat

Musta on ihan hölmöä, että neuvola ei ota huomioon kierron pituutta lasketussa ajassa. Mulla laitettiin korttiin 3 päivää aikaisemmat viikot, vaikka sanoin että kierto on pitkä, 32.

Eka neuvola takana! Siellä me miten kanssa istuttiin tunti, täti otti mieheltäkin hemoglobiinin ja verenpaineen :) oli molemmilla kunnossa.
Ultra on neljän viikon päästä, parin viikon päästä labra ja lokakuussa vasta neuvolalääkäri. Pitkä on odottavan aika...
Onneksi sanoi että voin milloin vain soittaa ja varata ajan sydänäänien kuuntelua varten.

äkkiä siihe ajatukseen tottuu, mut maaliskuussa töitä kaksin verroin :D

Noin mäkin meinasin kirjoittaa, kunnes aloin miettiä vatsan kokoa, olematonta virtsarakkoa ja ylimääräisiä lääkäri- ja ultrakäyntejä, mitkä ei kyllä ole niinkään huono asia.

Tänään kävin ultrassa, mukava mies. Sama paikka, missä Owlet kävi. Omien laskujen mukaan raskaus olisi nyt pisimmillään 8+1 ja neuvolan mukaan 8+5, ultran mukaan 8+0. Olen itse käyttänyt laskuihin sellaista sivustoa kuin "raskauskiekko", joka kivasti huomioi kuukautiskierron pituuden.
Huomenna sitten neuvolaan. Toivottavasti huomioi tämän ultran tuloksen. Uskoisin niin.

Tuli muuten mieleen kysymys. Tehdäänkö nt-ultra vatsan päältä vai alakautta? :) ar-ultra tehtiin alakautta..

Tuplaonnittelut 1820! Kyllä siihen ajatukseen varmasti tottuu :)

Muffinin, voisko se la heittää helmikuun karkauspäivän takia? Jos laskettu jotenki manuaalisesti, eikä muistettu sitä. Ja sit on laskureita, joihin voi syöttää kierron pituudeksi muunkin kuin 28 päivää, jolloin neuvolaa saattaa olla eri mieltä päivästä (usein laskevat 28 päivän olettamalla). Mun terkka kertoi, et jos joku kertoo, että kierto ollut aina esim. 34, ni ottaa sen huomioon. Mut se taitaa olla aika harvinaista, että noin tehdään. Mulla oli kierrot niin sillisalaattia keväällä, että mentii suosiolla keskiarvon 28 mukaan.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista TuuliLuuli ja KoBe! :). KoBe, mäkin oon käyttänyt sitä raskauskiekko-sivustoa ja sit myös vauvalehden nettisivujen laskuri antoi erilaisia vaihtoehtoja laskemiseen (kierron pituus jne.).

Ninni22, mä oon kuullu molemmista tyyleistä nt-ultrassa, sekä siitä, että joillekin tehty sekä että, mikäli ei olla saatu toisella tyylillä kunnolla näkymään. Ehkä enemmän kuitenkin käsittääkseni tehdään alakautta, mikäli tammi/helmi-odottajien kirjoitteluja on uskominen :D (jep, malttamattomana oon välillä käyny kurkkimassa, missä vaiheessa ne menee.. ja nyt me tullaan näköjään kovaa vauhtia perässä).

Mulla on nyt kolmas lapsi tulossa, eikä ole ikinä tehty ultraa alakautta. :) Toisen kanssa käytiin vuodon takia ultrassa 7+3 ja tämän kanssa viikot tarkistamassa 9+2.

Eka neuvola oli tänään ! Mieleen tosin jäi oksennuksen pidättäminen ja että neljän viikon päästä olis ultra. Ei muuta.. No on tos kasa lippuja ja lappuja mitä lukea

Tyksissä ainakin tehdään nt-ultra vatsan päältä. En tiedä tehdäänkö herkemmin alakautta, jos on kovasti ylipainoa nimenomaan vatsan seudussa. Ja sitten on varmasti paikkakohtaisia eroja.

Aika jännä, että tuommone ero Tyksissä ja Sasissa, eli toisessa päält ja toisella alakautta.. ku SAS:kin kuuluu nykyisin Tyksiin. Mut paikan käytännöt ja laitteet varmasti määrittelee paljon, eli paikkakohtaista :). Mulla taitaa olla kans sitten alakautta, jos kerran joanmariellakin. Onneksi tuohon on jo tottunu, ku ar-ultrassakin oli.. ajatus tuntuu hurjemmalta kuin se oikeasti on :)

Mulle neuvolan täti sanoi että ultra tehdään molemmilla tyyleillä. Tampereella siis. Viimeksi pelkästään alakautta ja toisessa vatsan päältä.
Otettiin muuten se seulontaultra kun kerta sai valita. Ajateltiin että katsotaan kunnolla sitten. Mites muut?

Ylihuomenna eka neuvola :p
Päätin oottaa nt-ultraan ja olla menemättä ar-ultraan, katsotaan pystynkö oottamaan n. Kuukauden, että pääsee näkemään onko kaikki hyvin.

Ensimmäinen neuvola takana! Ja tosiaan jutut muuttunut vuodessa niin, ettei enää oteta pissatestejä siinä ekalla käynnillä. Selitti, että siirretty siihen labran yhteyteen ja sai pissapurkit mukaan, mitkä vkolla 10 toimitetaan labraan. Ei yritetty kuunnella sydänääniä, mutta jos haluaa, voi avoneuvolassa käydä kuunteluttaa vko 10 jälkeen.:)

Nyt on sit ultrat ja sokerirasituksetkin varattu. Onneks sokerirasituksessa voi käydä viikoilla 12-16, ei oo pakko tän oksetuksen kanssa mennä kakomaan sitä litkuu ulos. Jos olis ehtiny helpottaa siihen mennessä.

Päijät-Hämeessä nt-ultra tehdään alakautta, kertoi tänään postista tullut kirje. Mä kun olisin toivonut vatsanpäältä ultrausta, kun ar-ultrakin tuntui inhottavalta.

Nyt siis saa jännätä nt-ultraa syyskuun alkuun. :)

Neuvolassa tänään käyty.
Verikokeeseen mennään viikolla 10 (ja jos näyte olisi otettu ennen viikkoa 10, se otettaisiin uudelleen ultran jälkeen) ja nt-ultra viikolla 12.
Näytteenotto yhteydessä otetaan myös hemoglobiinit, uudestaan veriryhmä, hivit ym.

Laskettu aika on nyt 28 päivän kierron mukaan, mutta ultra ja verikokeet tehdään ar-ultran mukaan o_O

Huomenna eka ultra ja mua pelottaa! :sad001 Oon innolla tätä odottanut mutta nyt tuntuu että mä en tahokkaan sinne. :woot:Mieskin on ihan hermona, joten ei ole siitäkään nyt apua tähän oloon.

Takaisin