Neuvolakäynnit ja ultrat

Eka neuvola vasta 11.8 mut ei haittaa. Ei sitä enää silleen odota kun tietää mitä tapahtuu. Ja muutenkin ehkä vähän turha käynti, paitsi silloin ihan ekalla kerralla. Lippusta, lappusta ja opusta sai mukaan niin paljon että olis pitäny olla niille oma laukku! Harmi vaan kun se meidän virallinen terkkari on lomalla. Hän on aivan ihana. Oli aikoinaan mulla ehkäisyneuvola puolella. Sitten kun tulin raskaaksi, olimme ehtineet vaihtaa kaupunkia ja hän olikin äitiysneuvolan puolella. Kivan. Ja hän tietää jo valmiiksi raskausmyrkytykset äidin kuoleman ym. Äidin tapasikin kerran kun oli mukanani neuvolassa. Eipä tarvitse uudestaan taas asioita kertoa....

Laskivat että LA olisi 14.3. Laskevat kuitenkin 28 kierron mukaan joka ei tosiaan minuun päde. Netin laskurilla laskin hedelmöityksestä ja sain sen 23.3 joka varmasti lähempänä totuutta. En taida asiasta mainita. Pääseepähän aiemmin ekaan ultraan ym. siellä sitten selviää uusi LA.

Viime raskaudessa mies oli mukana vain kerran ja sitten ultrissa. Sanoin hänelle että jos ei mitään kysyttävää terkkarilta ole ni ei tarvi tulla, ellei sitten mun hb, rr ja pissan stixaukset kiinnosta. Myöhemmin sitten tietty sydänääniä mutta kuuleehan ne ultrassakin.

Mistä esitieto lomakkeista te muuten puhutte? :) neuvolan esitieto lomake? Mulla ei ollu sellasta viimeks ku kävin neuvolassa enkä saanu sellasta. :S

Ei meilläkään esitietolomaketta ole ollut, neuvolassa täytetään ja käydään läpi kaikki jutut.

Pikasella vilkasulla tossa tais olla ainakin joku radi-riskilomake ja jotain ravinto-ohjeita sekä tietoa sikiöseulonnasta. Pitää illemmalla kattoa tarkemmin.

Mulle tuli postissa esitietolomake johon täytetään äidin ja isän perustiedot, sairaudet, aikaisemmat raskaudet ja mukana oli kysely tupakoinnista/päihteidenkäytösta. Ja lehtinen sikiöseulonnoista.

Täällä ei nuo neuvolakortit voikkaan mennä sähköisiksi ku oys ei nää tktietoja ja toisinpäin nii menis hankalaksi

Meillä sillon kysyttiin kaikki sairaudet, äidin ja isän perustiedot jne jne ne laittoi ne sit koneelle. :)

Ihanaa kun alkaa pikkuhiljaa tulla noita ultrakuulumisia !! :)

Meilläkään ei mitään esitietolomaketta täytetä vaan neuvolassa vasta kirjotellaan kaikki.
Meille ei Huhtikuussa edes tarjottu tuota nettiversiota ? Toki mielummi kyllä otankin sen perinteisen neuvolakortin :)

Meillä on esitietolomake sähköisessä muodossa. Täytin sen heti kun olin soittanut neuvolaan

Isot tykkäykset kaikille ultrakuulumisille!

Jee, hyviä ultrauutisia! :happy: Ihanaa, että niitä alkaa jo tulla.

Mäkin kyllä toivon myös että sais ihan käteen neuvolakortin. :) Mun neuvolatäti ei ainakaan puhunu mistään esitietolomakkeesta joten kai me vaan pöllähdetään paikalle. :p

Jee kivaa kun porukkaa menossa ultraan. Olis kiva saada jopa kuvia tänne niistä katkaravuista :D mutta onhan se henkilökohtaista ettei kaikki halua sitä kuvaa tänne laittaa :)

Ihania ultrauutisia täällä :)

Mää haluan kans ehdottomasti sen paperisen neuvolakortin. Jää sit muistoksi :)

Ihania ultra uutisia muikkunen! :) mulle ei ainakaan puhuttu neuvolaan soittaessa mitään esitiedoista, se neukkutäti kyllä puhelimessa kysy perussairauksista ja mahdollisista aikaisemmista raskauksista ja keskeytyksistä. Enpä taija ite osata täytellä mitään esitieto-kaavakkeita neuvolaan :o

Mä en tiiä miten täällä on ton neuvolakortin kanssa, mut toivon että saa paperisen. Ensi viikolla se selviää, kun menen neuvolaan.

Ei mullekaa puhuttu mitää esitieto ym lomakkeista ku soitin tänään ekaa neukka-aikaa :) kyseli kyl aikasemmat raskaudet ym ja lääkäri soittelee mulle huomenna tai viim ens viikolla ku korkeet verenpaineet että mille aletaan :)

Muokattu viimeksi:
Ihania ultrauutisia jo täällä! :Heartred Mä itse sain aikaiseksi soittaa vihdoin viimein neuvolaan, menen sitten 29.7. päivää ennen varhaisultraa. Neuvolassa mun lasketuksi ajaksi tulikin 8.3. sen oman laskeman 9.3. sijaan, mut katotaan nyt sit ultrien jälkeen muuttuuko oikeasti johonkin suuntaan...:)

Takaisin