Neuvolakäynnit ja ultrat

Mä ajattelin kyllä mennä ihan itsekseni noille neuvolakäynneille. Meillä on kyllä aika tuoreessa muistissa käynnit esikoisen ajalta. Mulla kyllä neuvola muuttunut tässä välissä, kun muutettiin, mutta ei noissa nyt niin isoa eroa ole. Pitäis nyt vaan muistaa soittaa se aika! Varhaisultran varasinkin jo yksityiselle 30.7, kun rv 8+1. Oisin ottanut varmaan vähän aikaisemminkin jo ajan, jos olis ollut vapaana.

Mun mies oli esikoisen odotusaikana kaikissa neuvola ja ultrakäynneillä mukana.
Nyt ei varmaan neuvola käynneille tuu ellei satu just vapaata olemaan. Ultriin haluaa ehdottomasti ihastelemaan pikkuista :)

Meillä mies tulee varmaan pelkastaan ultriin mukaan. Koen ne neuvolassakäynnit viime raskauden pohjalta ainakin vähän turhiksi. Nyt yritän venyttää mahdollisimman pitkalle ensimmäistä käyntiä koska en halua tietää paljonko painan :wacky:

Itse en vielä aio ilmoittaa mitään neuvolaan, käyn ensin naistenpolilla ensi maanantaina ultrassa (6+0) jos siellä jotain sattuisi näkymään. Verenohennuslääkkeet aloitettiin heti plussan jälkeen, kokeillaan niillä avittaa tätä raskautta. Elokuussa olisi aloitettu lapsettomuustutkimukset... kokeillaan ensin vielä luomusti

Niin ja mulla lähtee kaveri ultraan mukaan, miestä en edes pyytäny

Muokattu viimeksi:
Mun mies ei tuu mukaan neuvolaan eikä ultraan.. hän on sellanen joka ei kertakaikkiaan voi töistä pyytää vapaata. :shifty: noh.. pärjään yksinkin kyllä.. Ei se oo synnytykseenkään ikinä tullut.. tai esikoisen aikaan yritti mutta tuli niin huonovointiseksi ja meinas pyörtyä että kätilö passitti miehen kotiin :grin

Kyllä mulla mies tulee ainakin ekaan neuvolaan mukaan. Ja eiköhän se sitten aikanaan ultriinkin tule. Saa nähdä millanen sen eka neuvola on että kyllästyykö koko hommaan eikä tuu enää :D

Aattelin tänään vielä varmistaa työterveydestä saisko ar-ultraa mitenkään työnantajan piikkiin? Eihän sitä koskaan tiedä varmaksi jos ei tarkista :D kaikkee kannattaa aina yrittää ;)

Meillä mies on ainaki innokkaana tulossa ulttaan ja neuvolaan :) menin ar-ultran varaamaan vahingossa niin ettei mies pääse niin piti soittaa perään takas ja varata uus aika, että mieski pääsee mukaan:)

Jes, nyt on ar-ultra yksityiselle 7.8. ! :) Sattu samalle päivälle ku neuvola, joka on paria tuntia aikasemmin. Sillon on 7+6 kasassa ja meinasin kyl ensin et aikasemmin kävis ultrassa, mut suosittelivat lähempänä rv 8, et saa käynnistä enemmän irti :) Luin kyllä et monet on käyny jo viikolla 6, mut ois sääli kun ei syke näkyskään liian varhasten viikkojen takia, ja kun kuitenkin sinne semmonen lähemmäs satku uppoo. Ens viikolla käyn varuilta labrassa et onhan se hormonimäärä nousussa... Voi ku sais heti tietää onhan pikkusella kaikki kunnossa! :grin

Sallahaa mille yksityiselle menet? Saako siitä ne kela-korvaukset vaikka ei olis mitään varsinaista syytä käydä ar-ultrassa? Mekin mietittiin et josko käytäis, mutta en vielä oo kauheesti perehtynyt että mihin täällä kannattais mennä :)

Just soittelin neuvolaan, meillä ensimmäinen käynti 11.8. Neukkutäti kuulosti onneksi tosi kivalta. Mieskin ilmoitti, että haluaa tulla kaikkiin mahdollisiin neuvoloihin ja ultriin mukaan, eikä mulla kyllä oo mitään sitä vastaan :joyful:

iivje, meen täällä Joensuussa lääkärikeskus Itelle, ja saa Kela-korvauksen :) Täällä ois pari muutakin yksityistä missä ne niitä tekee, mut toi Ite vaikuttaa luotettavimmalle. Ja puhelimessa se virkailija ainakin kehu, että se gyne on todella mukava ja pitkän linjan ammattilainen, joten hyvillä fiiliksillä oon :) Siellä ne tekee 4D-ultrauksiakin, haluisin sinne sit joskus rv 20 jälkeen! Joo, vähän ehkä taas keulin kun vasta 4+4 :grin

Meilläkin mies mukaan ekaan neuvolaan, kaikkiin mahdollisiin ultraan tulee mukaan. Pystyy melko hyvin töistä lähteen. Katotaan sitte ne muut neuvolat. 2,5vko ekaan neuvolaan ja siihen varmaan viä pari viikkoa niin pääsee ultraan. Kyllä se niin helpottais tätä jännitystä kun tietäis että kaikki on hyvin :)
Rv 5+6

Mua vähä harmittaa ku mulla on se ultra niin "aikaisin" rv 7+4.. Siis kun viimeksihän se pieni jaksoi elää viikolle 8+0, eli voihan tämäkin elää vielä 7+4 ja parin päivän päästä se ei jaksa enää..:sad001 Ihme pelkoja, tottakai haluan mennä ulraan ensin toteamaan että siellä edes on ketään, mutta yhden keskeytyneen km kokeneena ja siitäkin on niin vähän aikaa, nii tämä vaan on pelottavaa.. mutta tavallaan ihanaa.. Ristiriitaista. :wideyed:

Meillä on eka neuvola 29.7 (johon onneks osui iltavuoro jee). Mies mukaan, ainakin pitäis päästä kun meinas ettei töissä tapahdu 8 aikaan aamulla mitään :D
se eka neuvola sisältää kai vaan jotain papereitten täyttelyä, auditin jne..? Näin mä ainakin käsitin ku sitä varailin.
Ultra kyllä kiinnostais enemmän, mut ootellaan,ootellaan... :grin

Mä oon muute tosi kauhea ku otan noita neuvola ja ultra aikoja tahalleen työpäivän aikaan :woot: meillä kun saa kaikki semmoset hoitaa työaikoina ja niitä ei tarvi korvata! Kamala lusmu...:oops::rolleyes:

Even mie sain ainakin neukkutädiltä sellaisen käsityksen, että sisältää lähinnä just esitietojen kartoittamista, neuvolapalveluiden esittelyä ja infoa jatkoseurannoista. Samalla saa lähetteen ultraan ym. Osaisko joku pikkukakkosta odottava kertoa ekasta käynnistä, onko se ihan vaan tuollaista jutustelua? :)

Se kestää aika kauan mutta on periaatteessa ihan vaan jutustelua ja sitten kartoitetaan vähän terveys ja ruoka asioita ja jos on suvussa esim jotain sairausia ym.
Meillä myös kuunneltiin sydän äänet mutta kaikki ei tee sitä voelä nuin aikasessa vaiheessa ku ei niitä välttämättä löydy.

Takaisin