Neuvolakäynnit ja ultrat

Mie varasin ar-ultraan ajan, joka on pari päivää ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä. Meidän neuvolassa ei kuunnella sydänääniä kuitenkaan ekalla kerralla ja ar-ultra tehdään yksityisellä puolella, joten eipä kai sillä ole mitään väliä kumpaan menee ensin :) Kunhan vaan tulee hyvin viikkoja täyteen siihen ultraan! Meillä tuolloin täynnä 7+rapiat, neuvolaan mennessä taitaa olla jo 8+jotain.

Sulla on Ira aika aikaisin neuvola, joten voithan ihan hyvin varata jo aikaa ultraan ja käyt siellä sit joskus ekan neuvolan jälkeen.

Ira- jotkut tekee niinkin että menee ar-ultraan ensin ja sitte vasta neuvolaan. Mutta eipä sillä väliä oo :) mulla on ar-ultra ensin ja seuraavalla viikolla neuvola. Ja yleensä sinne varhaisultraan mennään viikolla 7-10, mutta jotkut menee aieminkin, syke pitäis näkyä vissiinki viikolla 6+.

Mulla oli edellisessä raskaudessa ar-uä 7+0 & eka neuvola 7+2. Jotenkin kai aattelin että mukavempi nuin päin, niin tiesi että siellä jotain oli varmuudella :)
Taispa se neukkutäti kuunnella sydänäänetkin jos en väärin muista :)

Mie kans jotenkin koen helpottavana sen, että käyn ensin katsomassa onko mahassa mitään eloa ennen kun menen neuvolaan :) Neuvolan jälkeen olis iso pettymys jos ei mitään ultrassa näykään..

Mihin viikoille varhaisultra ois järkevää sopia? Olin miettinyt vko 6+jotain kun ois vapaata sillon mut onks se liian aikasin? Kannattaisko odottaa varmuudeksi kuitenkin seuraavalle?

Eli voisin käydä hyvin vaikka pari päivää ennen neuvolaa koska sillä viikolla kuitenkin kuudes viikko alkaisi ja silloin pitäisi siis jo sydän sykkiä?

Suosittelevat vissiin ultraamista rv 7-8. Elonmerkkejä pitäis näkyä jo rv 6, mutta jos alkio ei vastaakaan viikkoja tms., niin mitään ei välttämättä löydykään vielä silloin. Voi siis jäädä tilanne epäselväksi ja tulla turhaa murhetta.

Juu "riskinä" voi olla, että luulee olevansa esim. 6+ viikolla, mutta todellisuudessa et olekaan vaan oletkin 5+ ja silloin ei sykkivää sydäntä vielä näy, niin voi tulla pikku paniikki. :nailbiting: siks kannattaa mennä 7-8 viikolla varmuuden vuoksi.

Mulla on 7+6 neuvola ja ultra sit pari tuntii sen jälkeen... Oisin kyl mieluusti ottanu ultran kans eka, mut aikoja oli huonosti, edellinen vapaa ois ollu 6+4 ja arvioitiin sen virkailijan kaa yhessä, että ei kannata ottaa riskii ettei vielä näkyskään... Noh samana päivänä saa kaks jännää alta pois, varmaan oksennan koko aamun silkasta jännityksestä, kun nyt jo pelkkä ajatus varsinkin ultrasta saa mahan kääntyyn melkeen ympäri :grin Joskus iltasin itken miehelle, että tuskin siellä masussa ketään on ja vaikka oiskin, niin ei elossa... Pelottaa niin hirveesti! Ja sinne ultraan vielä niin kauan :sad001 Mie oisin hermoraunio jos pitäs sinne nt-ultraan asti ootella, onneks on tämmönen mahis.

rv 5+1

Ihania uutisia Nannal. :happy:

Sallahaalle on kyllä sitten jännä päivä kun on sekä neuvola että ultra. :) Meille tuli yks meno sillon kun on ar-ultra varattuna niin mietin et pitäiskö koittaa vaihtaa se vähän aikasempaan... Haluis niin kovasti nähä jo pian onko pikkusella kaikki hyvin! Mutta toisaalta noi on sitten jo aika hyvät viikot (8+2) niin ainakin pitäis hyvin näkyä...

6+1

Mie oon semmonen mullekaikkihetitännenyt -ihminen, niin tää tämmönen raskausaika tulee kyllä olemaan hirrrrvittävän pitkä! :wink Sit jos Tyyppi menis vielä yhtä pahasti yliajalle ku äitisä (melkeen 2vk yli lasketun), niin voivoi! :grin

Sallahaa, mulla on sama juttu että oon kanssa syntyny noin kaksi viikkoa yli lasketun ajan. Että jos kaikki menee hyvin niin voi tulla piiiitkä maaliskuu. :grin

Takaisin