Neuvolakäynnit ja ultrat

Laitetaan tänne puolelle kans.. tänään oli neuvola, sain raskaustodistuksen ja illan aikana laitoin kelan hakemukset eteenpäin. Oli muuten ä.r.s.y.t.t.ä.v.i.ä ne hakemukset :grin:wideyed: sf-mitta oli 18cm, hemoglobiini 139, vaavin syke 140-145 :happy: toivottavasti menis edes äitiyspakkaus hakemus läpi!

Nla:ssa käyty viime viikolla ja raskaustodistus saatu. Sain vaan kopion työnantajalleni mukaan, eli ilmeisesti nla toimittaa todistuksen suoraan kelaan? Täytin ainakin äitiyspakkaushakemuksen niin täytyy toivoa että meni läpi.

Maalispapu, voit kirjautua sinne kelan sivuille katsomaan onko hakemus menny vielä läpi. :) ite en oo kuullu, että neuvola toimittais sen todistuksen kelaan, mutta on täällä huomattu että on niin eri toimintatapoja eri neuvoloissa, että voihan ne sen toimittaa siellä :D

Päivittelyä tällekin puolelle :) Eilisessä rakenneultrassa (rv 21+2) oli kaikki kunnossa, vauva vastasi viikkoja ja muutamaa päivää isompaakin. Painoarvioksi saatiin 455g ja pieni poikahan siellä mahassa köllöttelee <3

Mullakin oli vihdoin ja viimein rakenneultra, kaikki oli masuasukilla kunnossa, täysin viikkoja vastaavat sopusuhtaiset mitat! Vilkas tapaus ja hyvät sykkeet :Heartred Mulla oli ollut fiiliksiä, että tyttö tulossa aiemmin, mutta selkeästi ultrassa pojalta näytti! :joyful: Ja siis ei sillä mulle mitään väliä ole kumpi tulee, kunhan kaverilla on kaikki hyvin! :happy:

Onko teillä ollut neuvolassa puhetta siitä sokerirasituksesta? Tai onko joku käynyt? Millainen se oli? Mulle ei on siitä mitään puhuttu, mutta kuulin, että täällä tehdään se kaikille yli 25-vuotiaille. Viimeksi sanoi, että ensi neuvolakerralla käydään niitä kela-asioita. Mutta voihan olla, että tuostakin sitten puhutaan. Seuraava neuvola siis rv 23+4.

Salasella puolella tuosta sokerirasituksesta ollut aika paljon puhetta. Moni käynytkin jo ja monet menossa. Sehän tehdään 24-26rv:llä niin varmaan ens kerralla puhuvat siitä sitten.

Rakenneultrassa oli kaikki kunnossa. Meinasin unohtaa kysyä sukupuolen, mutta muistin kumminkin. Oma veikkaus meni oikeaan. Ei kuulemma ole enää ultria jos kaikki menee hyvin. Aika jännää että ens kerralla nähdään sitten livenä :) kolmessa ultrassa ehdin käydä.

Mä kävin sokerirasituskokeessa jo viikolla 16. 12h piti olla eka syömättä, lasin vettä sai sinä aikana juoda. Ensin otettiin paastoarvo, jonka jälkeen piti vetästä lasillinen makeaa vadelmaista litkua, tunti odottelua ja verikoe ja vielä toinen tunti odottelua ja kolmas verikoe. Ei ollut niin kaameeta kuin olin aatellut, mut kaikilla vissiin voi omallalailla reagoida sokereiden heittelyyn kroppa. :shy: Siitä seuraavalla neuvolakäynnillä sain sit kuulla, että mulla oli keskimmäinen arvo mennyt 0,9 yli (raja siis 10) ja jouduin radi-ruokavaliolle ja mittailemaan verensokereita kotona. Nykyään menee jo ihan rutiinilla ja hyvät arvot on ollut tähän mennessä! :happy:

Eli siis tsemppiä sokerirasituskokeisiin! Hyvin ne varmasti menee! :wink Ja hyvä siis et näitä tutkitaan, vaikka itseä eka vähän harmittikin, että joutuu laskeskelemaan ja mittailemaan, mutta pienen ja mun parhaaksihan tätä tehdään! Ja tosiaan rutinoituu homma aika nopeesti, oppii ulkoa paljonko missäkin on hiilareita yms. :grin

Mulle laitettiin lähete viime lääkärissä sokerirasitukseen ja ohjeistettiin käymään viikoilla 24-26 :grumpy:

Takaisin