Neuvolakäynnit ja ultrat

Kiitos vastauksista! Ensi neuvolassa se sitten varmaan selviää. Ei se etukäteen jännitä ai kauhistuta onneksi :) Hyvä, että tarkistavat. Itsellä on ollut vointi hyvä, eikä painoa ole ainakaan vielä kertynyt kuin 2,5 kg. Vauvakin oli rakenneultrassa hoikka ja pitkä. Syödäkin olen yrittänyt terveellisesti. Saa nähdä kuinka käy!
 
Mä olin noin rv 17 sokerirasituksessa. Ihan kamala kokemus. :sad001 ja arvot oli niinku täydelliset, mutta joudun sukurasitteen takia vielä uudelleen joulukuussa. En odota innolla. Se litku oli niin pahaa. Onneks sain nukkua sängyllä sen 2h. :)
 
Se on kyllä jännä miten eri tavalla sokerirasitus vaikuttaa. Jollakn mun kaverilla oli äärettömän huono olo, toinen väsähti ja kuulemma oli tuskaa pitää silmiä auki, itsellä oli lähinnä tylsää. Tablettia ja lehtiä selaillen se aika sitten kului.
 
Ja toisaalla kielletään torkahtamasta ja nukkumasta kun taas toiset saa vedellä sikeetä sängyssä..
Mun labrassa ei ole mitään privaatti majoitusta,kuulemma. Eli siellä vaan odotellaan muiden näytteenottoon menijöiden kanssa. Vähän kyllä ärsyttää altistua kaikille pöpöille :sad001
Viimeksi kun jonotin näytepurkkia niin pärskijöitä riitti. Ja harva riisui takin valmiiksi, vaikka oli ohjeistus seinällä että riisuthan takkisi valmiiksi. Tuli sellanen olo että ihmekkään kun homma on hidasta!
 
Ensi viikolla sitten sokerirasitus edessä. Täytyy muistaa ottaa jotain luettavaa mukaan.
 
Mulla oli tänään neuvola (23+4). Sain ohjeet varata sen sokerirasituksen, joka on nyt sitten kahden viikon päästä. Hoitaja varasi meille myös perhevalmennuksen ja synnytysvalmennuksen. SF-mitta otettiin ensimmäistä kertaa ja se oli 17 cm, eli just meni käyrän alareunalla. Mutta vauva onkin tosi alhaalla. Lopuksi oli kiva kuunnella sydänäänet :Heartred

Ei mitannut taaskaan hemoglobiinia ja en muistanut sitä kysyä. Mutta ei kai sille sitten ole tarvetta.
 
Cassia, milloin teillä allaa perhe- ja synnytysvalmennus? Oltiin viime viikolla neuvolassa eikä meille puhuttu vielä mitään noista. Vähän kyllä jo kiinnostais ne tai ainakin tietää millon ne alkaa :) sokerirasitusaika kyllä varattiin ja tunnollisena työntekijänä otin sen joululoman ekalle päivälle :D
 
Meillä on synnytysvalmennus tammikuussa. Sit on kunta järjestäny fyssarin luennon, vanhemmuusillan ja vielä erikseen oli ruokailuihin ja suunhoitoon liittyvä luento. Sokerirasitus on ens viikolla. Ihmetyttää ettei hemoglobiinia mitata kaikilta. Multa on otettu joka kerta, eikä tarvi ees ite sitä muistaa pyytää kun tulee automaattisesti.
 
Aika monella vissii alkaa tammikuussa nuo valmennukset. Osalla on jo alkanut. Pitää kysyä ku 15. päivä on neuvola. :)
 
Eilen olin lääkärineuvolassa, oli siis rv 25+4. Kaikki oli hyvin, tosi mukava lääkäri oli ja otti kaiken lisäksi miehenkin hyvin huomioon. :)
 
Neuvola oli, hyvät oli sokeriarvot. Seuraaava tammikuussa ennen muuttoa. Pitäis soitella uuteen neuvolaan ja kertoa että oon muuttamassa. Siellä sit lääkärineuvola, jossa streptokokkiviljelyt yms.
 
Niin ja sf-mitta oli 27 viikolla 26+2 eli vielä yhtä yläkäyrällä. Ja tunnusteli vauvan asennon, oli RT eli raivotarjonnassa :D
 
Mymmeli, meillä on perhevalmennus tammikuun puolessa välissä. Kolme kertaa siihen kuuluu. Synnytysvalmennus on yhden kerran ja se otettiin helmikuulle. Toivottavasti ovat hyödyllisiä!

Lisäksi saatiin se lappu mikä pitää täyttää sairaalaa varten. Siinä kysyttiin toiveita synnytyksestä, mutta eihän mulla ole hajuakaan! Mitähän siihen voisi kirjata? Mitä te muut ootte laittaneet?

Sokerirasitus on viikon päästä, vähän kyllä jännittää! Toivottavasti arvot ovat kohdillaan. Onko teillä muilla ollut millaisia arvoja?
 
Mä en saanu mitään lappua,vaan neuvolasta tunnukset ja se piti täyttää netissä. Mut en mä siihenkään laittanu mitään synnytys toiveita :grin mistä voin tietää, ku en oo ikinä vielä synnyttänyt! Mulla oli sokerirasitus joskus rv 17, arvot oli tosi hyvät. Viikon päästä olis toisen kerran, toivottavasti on arvot sittenkin hyvät.:)
 
Mie oon aikasemmi laittanu siihe toiveita synnytykseen kohtaan et "Ei opiskelijoita/harjoittelijoita mukaan synnytykseen". Ja meinaan tälläkin kertaa laittaa, vaik ymmärrän et pitäähä heidänkii oppia mut ei sillo ku mie oon synnyttämässä :D
 
Mä taas ehkä aattelin toivoa opiskelijaa kun sen saa sitten siihen kaveriksi koko ajaksi ilmeisesti. Et on sit joku keltä kysyä heti ku mieleen juolahtaa. Jos meinaan kätilöt on kiireisiä ja hoitaa muitakin synnytyksiä samaan aikaan. Tokihan sitä saa sit sanoa jos ei halua opiskelijan jotain toimenpidettä suorittavan tai muuta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Rea
Kyllä mäkin hyväksyn opiskelijan. Itse olen hoitoalalla ja yleensä opiskelijat on ihan fiksuja ja osaavia, eikä ne nyt tee mitään ilman ohjausta. Mutta sitä en hyväksy, että joku kandilauma tulee mun alapäähän pällistelemään...kuullut olen tällaisia tapauksia :D
 
Takaisin
Top