Neuvolakäynnit ja ultrat

Joo paljon on kyllä poikia tiedossa :)
mulla oli perjantaina kolmas neuvola ja sain sieltä raskaustodistuksen ja ajat perhe sekä synnytys valmennuksiin. Iik niin se aika vaan kuluu.

Lääkäri ajankin sain eilen kun peruutusaikaa soittivat nuvolasta. Muuten olis mennyt melko varmasti joulukuun puolelle. Nyt on lääkäri maanantaina.

Mulla huomenna neuvola. Ahdistaa punnitus, mut päätin et käyn vaa'alla kotona aamulla ilman vaatteita ja ennen syömistä. Viimeksikin kun punnittiin neuvolassa niin olin jo syönyt ja vaatteet päällä, eikä th ottanut sitä huomioon eikä miinustanut painosta yhtään vaan merkkasi äitiyskorttiin painon sellaisenaan. Ärsyttävää. Toivottavasti ei terkkaa haittaa et hoidan punnituksen itsekseni jo kotona, mut haluan rehellisen aamupainon ja neuvolassa en vaa'alle astu. Ahdistaa ilmankin tää jatkuva ja kova painonnousu.

Heidun, meillä terkka tekee ihan samaa. Oon alkanut nyt itse seuraamaan kotona kuivapainoa aamuisin. Parempi seurata itse samoissa olosuhteissa ja samalla vaakalla. Ei se ole millään tavoin vertailukelpoinen neuvolan punnituksen kanssa. Viimeksi heitti aamulla kotona otettu paino neuvolassa otetusta 1,5 kg. Annan terkkarin kuitenkin merkata tuonne korttiin mitä tahtoo.

Eikai sillä nyt mitään väliä ole, mitä se paino näyttää neuvolassa? Kunhan ite tietää missä mennään. Jos terkkari jotain mutisee niin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En nyt muista, mitä grammat viikossa oli, mitä saa tulla. Itteppä raskauskilomme kannamme ja pakostakin niitä vaan tulee.

@butzeri mullakin tiistaina ru ja aika kyllä tuntuu matelevan.. Jännittää ja paljon!! Alle viikko kuitenkin eli voiton puolella:happy:

Meillä neuvolatäti on sanonut että parempi samalla vaa'alla punnita paino. Mä punnitsen siis itseni jo kotona ja katon verenpaineen myöskin kotona valmiiksi koska jännitän sitä aina niin paljon.. Ja jos hoitaja ei tykkää kotona punnitusta painosta niin ala ite kirjaamaan kotona sun painoa niin tosiaan ite tiedät mikö on se oikea paino...

Mä oon aina punninnut kotona eikä kukaan oo siitä mitään sanonut. Meillä otetaan verenpaine ja pissatesti (sokerit&proteiinit) muutenkin itse ennen käyntiä ja jos ei kotona punnitsis, niin sekin tehtäis sitten neuvolassa itse.

Meillä kans mitataan ite noi verenpaineet, pissa ja paino neuvolassa ennen neuvolatädille menoa. Mulla on aina iltapäiväaika, joten siinä mielessä suht vertailtava, lisäks seurailen silloin tällöin aamupainoa kotona. Maanantaina saa taas kuulla, mitä mieltä neuvolassa ollaan painon kehityksestä...

Mua kismitti viime raskaudessa, kun vaatteet päällä hyvin syöneenä punnittiin. Sitten totesin, ettei sillä ole väliä. Kolmen neuvolakäynnin painon nousun keskiarvo on kuitenkin aika lailla oikein. Paino ei ehkä, mutta kuka sen nyt on päättänyt, että se pitäisi aamupaino ollakaan? Se vaan tuntuisi itsestäni paremmalta, mutta en ole koskaan vauvankaan syömisiä selitellyt, kun punnitus ollut eri aikoihin päivästä.
Varmistin kumminkin aina, etten ihan painavimpia vaatteita päälle neuvolaan laittanut.

Minäkin uskaltauduin tänne liittymän. Käytiin rakenneultrassa muutama päivä sitten. Kaikki oli hyvin. Oli mukava nähdä vauvan liikkuvan, kun itse en vielä liikkeitä ole tuntenut, kun istukka on edessä. 20+4 oli tuolloin viikkoja ja vauva painoi 325g. Pikkuhiljaa sitä tajuaa, että vauva on tulossa :) ekaa odotetaan.

En kyllä olisi malttanut maaliskuuhun asti odottaa että kumpi on tulossa :) Toisaalta on kyllä ihanaa sitten maaliskuussa "yllättyä" ja tärkeintähän ru:ssa oli kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin. Meillä kanssa vauvaan ujous iski, eikä kasvoja suostunut näyttämään.

Minäkää en halunnu tietää sukupuolta :) sitten ku lääkäri ultras reisiä nii käski katsoa muualle ettei vaan vahingossa nähdä sukupuolta :grin mies itsepäisenä katsoi, mutta ainaki mulle on sanonu ettei se ymmärrärtäny siitä mitään. :) maaliskuussa sitten selviää! Mulla on aina ollu mielessä se leffafiilis "poika tuli!" tai "tyttö tuli!" :woot: tai no päästään me vielä joulukuussa kurkkaamaan pientä seurantaultraan, sitten voi näkyä jo sukupuoli paremmin, pitää katsoa varovasti :grin

Onhan se tärkeintä että kaikki hyvin. Vissiin ne vehkeet oli siinä keskellä ruutuakin välillä mutta en mä mitään nähny :) vahva poikafiilis mulla on mutta katotaan sitte kumpi on oikeesti :)

Takaisin