Neuvolakäynnit ja ultrat

Maanantaina saadaan vasta kuulla riskiluvut joissa on huomioitu veriseula. Pelkällä tuolla turvotuksella mahdollisuudet täysin terveeseen lapseen ilmeisesti jotain 95% luokkaa. Niin ja siis ultra tehtiin vatsan päältä, ja saatiin kaikki siinä katsottua helposti kun olen niin hoikka ja kohtu hyvin pullottaa jo edessä. Aivoissa näytti olevan kaikki kohdallaan ja ehdottomasti kaikki raajat paikallaan, sellanen jumppatunti oli menossa ettei tuottanut vaikeuksia laskea käsiä ja jalkoja :D Onneksi oli ihana ja empaattinen ultraaja, joka oli aidosti pahoillaan tästä tiedosta ja kovasti lohdutti ja rauhoitteli.

Onneksi on tää ryhmä, miehen ei tarvi kuunnella kaikkia vuodatuksia :D Nytkin kyllä ymmärtää mun huolen, mutta on vakaasti sitä mieltä että stressaan täysin turhaan ja meidän vauvalla ei mitään hätää tai vikaa ole. Tavallaan lohduttavaa mutta mulla on silti tarve purkaa:grin

Aguli, älä sitten stressaa (helppo se on täältä huudella) mutta toi 95% on tosi hyvä mielestäni. Kun kukaan ei voi taata täydellistä terveyttä kenellekään. Maanantaina olette taas viisaampia! Tsemppiä paljon!

Kiitos tsempeistä, kyllä tää varmaan helpottaa kun alkujärkytys menee ohi, ja saa vähän lisää tietoa. Jäin tänään kotiin, kun en halunnut työkavereille joutua selittämään ultrakuulumisia ennen kuin saan itse sulateltua asiaa, meillä kun töissä tietävät kaikki ihan siksi että sen vaan näkee jo niin hyvin päällepäin että kaikki arvasivat raskauden. Pää pystyssä, ei kukaan väittänyt tätä helpoksi :happy: Pitää nauttia miehen ainutkertaisesta järjenäänestä:grin

Aguli, tiedän hyvin kuinka kamala paikka tuo on :(

Meillä esikoisen kohdalla ei turvotus ollut ihan noin paljoa mutta kohonnut riski seulonnassa tuli ja tietenkin jatkotutkimuksiin mentiin. Sain jo seuraavalle viikolle rv 13 ajan istukkanäytteeseen muttei sitä voitu turvallisesti ottaa koska istukka oli edessä ja suolet oli tiellä. Odottelimme sitten rv16 saakka jolloin otettiin lapsivesinäyte jonka tulos tuli 2 viikon kuluttua; kromosomit normaalit. Ja poika siis syntyi täysin terveenä <3

Tiedän myös tapauksia jossa turvotus ollut yli 3mm eikä poikkeavuuksia ole löytynyt.

Joten paljon toivoa on mutta tiedän ettei se juurikaan auta ennenkuin saatte vastauksia.

Tsemppiä paljon odotteluun ja toivon todella että huoli olisi aiheetonta :)

Meillä oli tänään ultra. Oon pelännyt niin pahinta, ja viime yön näin kaiken näkösiä painajaisia.
Kaikki osoittautui kuitenkin että sikiöllä kaikki hyvin, sydän sykki ja liikkui :)
Nyt voi ehkä jo ruveta vaan nauttimaan tästä ja lopettaa turhan stressaamisen!

Tänään oli eka ultra täälläkin. Uskomaton fiilis nähä et kyl siel joku hommailee! Sydän läpättää ja peukku menee suuhun, välillä näytti menevän melkein varpaatkin. En mä ollu ollenkaan tajunnu et siellä jo pompitaan tollalailla:D <3

Täällä aguli peukut pystyssä että kaikki olisi kaikestahuolimatta hyvin <3

Voi aguli! Tsemppiä sulle ja yritä rauhottua :)

Tuntuu pahalta samaan viestiin kirjottaa että meilläki oli tänään ultra ja kaikki oli hyvin. Ja nyt sain sen pelkopoliajan ja samalla myös lääkärille (jossa käsitellään mun pelkoa) ja hyvin juuri viikkoa ennen mun ulkomaanreissua ni voi rauhassa olla siel sit viikonlopun :)
Nyt vasta alan hyväksymään että kyllä sielä joku on!

Viikkoja tänään 8+6 (keskiviikko) ja ensimmäinen neuvolakäynti oli viimeviikolla. Seuraavaksi ultra 14.9. :)

Takaisin