Neuvolakäynnit ja ultrat

Meillä ei ekassa neuvolassa otettu mitään muuta kuin verenpaine hemoglobiini ja paino :D tänään kävin labraan viemässä kolme putkiloa aamupissasta näytteitä ja annoin siellä vielä yhden virtsanäytteen ja verikokeissa :)

Mulla on ar-ultra vasta maanantaina, mutta eipä mulla tässä mikään kiire ole. Nyt haluais vaan nauttia tästä raskausajasta, kun tulee olemaan viimeinen kerta (mikäli kaikki menee hyvin).

Tänään olisi kierron mukaan voinut olla viikkoja 12+6, mutta ultrassa olikin 8 viikkoa vastaava sikiö ilman sykettä. Tyhjä olo nyt, vähän että mitäs nyt. Vaikka aina kaikki on mahdollista niin ei sitä osaa oikeasti ajatella omalle kohdalle osuvan... Perjantaita odotellen sitten että voi ottaa tyhjennyslääkkeen.

Onnittelut kuitenkin kaikille joilla ultrassa hyviä uutisia! :)

Janiina voimia
Kiitos, näyttää vaihtelevan paljon nuo käytännöt pissakokeissa, eivät sanoneet silloin mitään kun soitin joten saavat tyytyä laimeaan näytteeseen ehkä tuo aamuvirtsa on lähinnä virtsatietulehdus ym. tutkittaessa

Jannina voimia älyttömästi! Keväällä koin itse saman, tosin sikiön koko olisi voinut vastata sitä päivää, sykettä ei vain enää löytynyt.

Eläimellinen, jos terkka ei oo erikseen ohjastanu, uskoisin, et ei tarvii olla neljää tuntia pissaamatta :). Mutta kannattaa tarkistaa, kun eroja kerran niissä käytännöissä löytyy. Muoks. luin nyt tuon sun jälkimmäisen kommentin, ja uskoisin et noin se on, eli just se bakteeriviljely vaatii sen pidemmän ajan ja aamuvirtsan :)

Mulla kaikki noi perusneuvolakertojen yhteydessä tehtävät sokeri/proteiini -näytteet onnistuu jo ihan yhden tunnin pidättämisellä (alapesu & keskivirtsa), ja ainoastaan labraan lähetettäviä näytteitä varten piti tehdä erikoisjärjestelyjä, eli klamydianäytettä varten piti olla yli tunti rakossa (ei alapesua, alkuvirtsa --> pipetointi kotona putkiloon) ja bakteeriviljelyä varten pidättää juuri se 4 tuntia (alapesu & keskivirtsa) ja sit siirtää kotona se kahteen putkiloon.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Liisu ja Naappero! :)

Pahoittelut Janninalle, voimia jatkoon ja uuteen yritykseen sit ku ootte taas valmiita :Heartred

Miten teillä on, saatteko käydä neuvolassa työaikana? Mä en tiedä onko meillä miten, en haluaisi kertoa vielä töissä mut ehkä HR-henkilöltä voisi kysyä luottamuksella. Yritän sijoittaa neuvolakäynnit etäpäivään mut mietin et en haluaisi turhaan tehdä tunteja sisään ;)

Tsemppiä Janninalle!

Mulla eka neuvola oli tosiaan jo, kävin pissaan purkkiin ja katto proteiinit ja sokerit. En tiiä tekikö r-testiä. Pidätin ehkä tunnin tai kaks.
Otti myös verenpaineen ja hemoglobiinin. Mä joudun myös sokerirasitukseen sukurasitteen takia. Meillä nt-ultra 24.8. ja lääkäri+hoitajakäynti siitä viikon päästä, sillon viikkoja 13. Sillä käynnillä myös kuunnellaan sydänääniä. Jäi kauheen hyvä mieli siitä käynnistä. Verikokeessa kävin kun osallistutaan seulontoihin ja viikko ainakin meillä kestää vastaukset tulla.
Nyt rv 9+6.

Meillä eka neuvola 1.syyskuuta :) jännittää hirmuisesti. Nyt eletään sitä viikkoa kun edellisen kerran keskenmeno tuli.. toivottavasti kaikki on nyt hyvin! Ainakin pahoinvointia on ja kauhea väsy ja nälkä. :)

Takaisin