Neuvolakäynnit ja ultrat

Äitiyspolilla käyty ja ultrasivat, mutta eipä siellä ainakaan sydän sykkinyt. Pussi löytyi, jonka sisällä oli hyvinhyvin pieni ruskuaispussi (?), tai se oli lääkärin VEIKKAUS :-D Noh, raskaana ollaan kunnes toisin sanotaan! Mutta eipä ainakaan jäänyt sellaista levollista oloa tuosta reissusta. 2 viikon päästä uudestaan, josko sitten olis jo varmuutta onko siellä pussissa mitään.

Tuosta vaan tuli sitten mieleen, että älkää menkö liian aikaisin, niin ei tuu tämmöstä epämääräistä oloa :-/

Oli varmaa vaa liian aikaista ultrata :) toivotaan että parin viikon päästä näkyy!

Toivotaan näin! :-) Sun tila ei ilmeisesti oo vauvalle vaarallinen? Et jossei sen takia tarvitte ultrata normia enempää :-/

Juu ei se tavallaan ole vaarallinen, mutta epilepsia lääkkeet voi aiheuttaa kehitys häiriöitä, nii syön paljon foolihappoa (1500mikrogr) niin sen pitäis estää sitä. :) ja epilepsia kohtaus aiheuttaa sikiölle hengityskatkoksen, nii sekin on vaarallinen, mutta mun sairaus on hyvin hallinnassa ;)
Tsemppiä sulle perussairauden kanssa :) hyvin se menee!

Mä sain ensimmäisen neuvolan viikon päähän perjantaina 31.7.
Sitä odotellessa.

emillanaatulia84 mikä perussairaus sulla on jos saan udella?

Mulla on vastikään todettu 2tyypin diabetes. Ollut kyllä ihan ok lukuja, mutta sikiön kannalta homma pitäis olla vielä paremmin hoidettuna. Siksi niin tiheät ultrat, että nähdään heti jos jotain on vialla.

muffinin, minä en ajatellut mennä ar-ultraan ellei ilmene tiputtelua/tuhruttelua.

emillanaatulia84, samaa mieltä muiden kanssa eli on vielä liian aikaista nähdäkään vielä mitään. Eiköhän ensi kerralla ole siellä syke odottamassa :)

Muokattu viimeksi:
Pieniä tykyttäjiä <3 Ja mulla oli kanssa että ei näkynyt kun kävin niin aikaisin (luulin että viikkoja olis enemmän). Joten älä vielä panikoi vaikka se on hankalaa, tiedän sen. Tsemppiä :)

Olisin niin mielellään kans mennyt ar ultraan mutta ei millään ole varaa. Siihen ei vaan viitti laittaa semmosta summaa. Täytyy vaan jaksaa odottaa 28.8 asti. Jolloin on nt ultra. Ikävintä on vain jos silloin vasta saa tietää jos ei siellä mahassa ketään kasvaisikaan.
Neuvola olis parin viikon päästä ja siellä ehkä kuuluisi sitten jo sydänääniä.

Jännittää päivä päivältä vaa enemmän se ultra :) mietin, että mitenkä reagoin jos tulee hyviä uutisia tai huonoja uutisia. Mies vaan sanoo, että jos taas menee kesken niin ei auta kun yrittää uudelleen. Ei se ole helppoa aloittaa aina alusta.

Missähän vaiheessa se raskauspussi alkaa näkyä? Ei oo oikee varmuutta kui pitkäl oon.. Mulla näky se viime ke kun kävin ja tiistaina olis uus ultra. Ultrattii tosi aikasin, koska mulla oli kierukka ja se piti ottaa pois ja tarkastaa missä raskaus sijaitsee. Halusivat mut sieltä heti ens viikoks näytillr, mut vähän jännittää et onko sinne pussin sisälle kasvanu mitään?

Ei toiminu ei Kierukkavauva siis tulossa. Alkuu kyl säikäytti mut nyt jo kovasti toivon, että maaliskuussa sais vauvan syliin :Heartbigred

Aikkuk,mulle kans kirjottivat 1mg foolihapon ku sairastan epilepsiaa kans. Mukava kuulla että raskautesi meni hyvin viimeksi! :) saanko kysyä minkä nimistä lääkettä käytät? Mulla on trileptal.

Minulla on kolme eri lääkettä Rivatril,Topimax, Deprakine

aikkuk, ai kolmea lääkettä. :/ no, onneks kaikki meni hyvin siitä huolimatta :)

Takaisin