Neuvolakäynnit ja ultrat

Ootte te rohkeita, jotka ette ar,-ultraan mene. Nostan hattua. Just miehelle puhuin tänä aamuna, että miten jotkut uskaltaa olemaan menemättä. Mä pelkään keskenmenoa ja tuulimunaa niin paljon, että jos joutuis odottaa np-ultraan, niin olis henkisesti tosi rankkaa. Tosin kahden km:n jälkeen jos tämäkin menee kesken, niin on rankkaa sekin.

Mulla on toki eri tilanne kuin sinulla L82ady, takana ei ole yhtään keskenmenoa. Ymmärrän huolesi ja halusi kaydä ar-ultrassa. Itsellä ei ole ollut sen suurempia kipuja että olisi huolestuttanut ja oireita on ollu ihan ''tarpeeksi''. Joten levollisin mielin mennään. Ja tosiaan uskon et jos kaikki ei olis hyvin niin jotain olisi jo tullut pihalle.

Mä taas en tiennyt että on näinkin yleistö mennä ar-ultraan. Yksikään mun tuttu ei ole käynyt enkä itsekkään aio mennä :) tietysti jos olisi keskenmenoja takana niin varmaan menisin itsekkin.

Minua puolestaan pelottaa mennä ar-ultraan, jos siellä onkin kaikki hyvin, mutta menee sitten kesken sen jälkeen... Ajatuksena ainakin se on minulle pahempi.
Toisaalta sitten olisi rauhoittavaa saada varmuus, että siellä on joku, se joku on oikeassa paikassa, millä viikoilla oikeasti mennään ja onhan siellä vain yksi.
Tällä hetkellä meidän meneminen on kiinni siitä, saadaanko esikolle hoitaja. Yksin mun rohkeus ei riitä mennä.

Mäkään en pystyis olla menemättä vaikka ei itsellä mitään km ole takana tms. Se vaan tekee raskauden "aiommaksi" kun näkee että siellä on joku :)

En mäkää viimeks meinannu ar-ultraan mennä mutta päätinpä sittenki ysi viikolla mennä. Ei ollu syytä huoleen, mutta halusin silti. No siellä sit pieni oli hengetön ja kaikki meni perseelleen. Nyt en pystyis olla menemättä, vaikka voihan se mennä kesken ultrankin jälkeen.

Ja ymmärrän toki tän "raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan" ja odotetaan sinne nt-ultraan. :) Onneks mä en viimeks odottanut sinne asti..

Kyllä mäkin Ninni22 noin ajattelen ja välillä sanonkin. :-) Haluan myös uskoa, että on tällä kertaa kaikki menis hyvin. Mutta mutta.... Siinä menee taas vähintään yksi kuukausi "hukkaan" jos km paljastuu vasta nt-ultrassa. Niin haluaisi sen vauvan. <3

Ekassa en harkinnut edes menemistä. Oireet oli vahvat enkä ollut huolissani. Nyt taas, lasken päiviä et pääsis ar-ultraan. Ihan hirveet pelot. :(

Mulla ei yksinkertaisesti hermot kestä odottaa sinne ekaan kunnan tarjoamaan ultraan :D Tää odottaminen ja epätietoisuus on muutenkin ihan tuskaa, vaikka mullakaan ei mitään km-taustaa ole. Haluun vaan saada varmistuksen että onko tuolla ketään ja kaikki kunnossa, vaikka eihän se mitään takaa. Ja jos ultrassa ei näkyisikään ketään, niin tuntuu että tässä alummassa vaiheessa sen kestäisi paremmin kuin sitten, kun on jo ehtinyt olla "raskaana" koko ekan kolmanneksen.

Mäkin esikoisen kaa ootin sinne nt-ultraan asti, mutta nyt jotenki kans lasken päiviä et pääsis siihen ar-ultraan. Tiistaihin ei oo onneks pitkä matka

Minua puolestaan pelottaa mennä ar-ultraan, jos siellä onkin kaikki hyvin, mutta menee sitten kesken sen jälkeen... Ajatuksena ainakin se on minulle pahempi.
Toisaalta sitten olisi rauhoittavaa saada varmuus, että siellä on joku, se joku on oikeassa paikassa, millä viikoilla oikeasti mennään ja onhan siellä vain yksi.
Tällä hetkellä meidän meneminen on kiinni siitä, saadaanko esikolle hoitaja. Yksin mun rohkeus ei riitä mennä.
Minä näen asian ihan samalla tavalla! Vaikka sanotaan, että keskenmenon riski on todella pieni sen jälkeen kun syke on löytynyt, viimeisen vuoden aikana kaksi ystävääni on saanut keskenmenon ar-ultran jälkeen. Nämä kokemukset mielessä on todellakaan voisi rentoutua ja olettaa että kaikki on hyvin jo ar-ultran jälkeen.

Onhan tää kauhean pitkä aika olla oikeasti tietämättä onko kohdussa ketään. En edes tiedä kuinka aikaseen täälä ultrataan. Aikasemmin muistaakseni meni ihan 12 viikolle asti, mutta netissä lukee että Lahdessa lääkärin tarkastus olisi viikolla 10.

Onhan se pitkä aika odottaa nt-ultraan asti, mulla on sillon rv 11+4. Toivon todella että eloa löytyy. En halua alkaa vielä jossittelemaan ja pelkäämään jos siellä ei ookaan mitään. Nautin nyt tästä :)

Lucy, onko? :o Mä olin ihan siinä uskossa, että täällä on eka neuvola n. rv 8 ja np-ultra (ultraaja on ymmärtääkseni samalla neuvolalääkäri)n. rv 12, neuvola n. rv 16 ja rakenneultra n. rv 20? :eek:

Lahden nettisivuilla lukee lääkärin tarkastus vk 10. Ekassa neuvolassa sovitaan eka ultra. Tarkistin, että mun eka kunnallinen ultra on ollutkin 9+2, jes!!!! Eli ei tarviikkaan oottaa niin kauaa. Kiitos kun sait mut tarkistamaan :)

Odotan kanssa sitä ensimmäistä ultraa kuin kuuta nousevaa!! Täällä ei tietääkseni ole edes mahdollista päästä ennen sitä varsinaista vko12 ultraa.. Laittakaahan kuvia kun olette käyneet :wink

Takaisin