Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minnnis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei tiedättekö voiko neuvolan kautta tuleva isä päästä juttelemaan psykologille? Mun miestä pelottaa tää raskaus aika paljon, varmaan sen keskenmenon myötä. Niin hänen ois hyvä kyllä päästä jonnekin juttelemaan, koska en pysty itse ehkä kaikkia hänen pelkojaan ottamaan vastaan.
 
Hei tiedättekö voiko neuvolan kautta tuleva isä päästä juttelemaan psykologille? Mun miestä pelottaa tää raskaus aika paljon, varmaan sen keskenmenon myötä. Niin hänen ois hyvä kyllä päästä jonnekin juttelemaan, koska en pysty itse ehkä kaikkia hänen pelkojaan ottamaan vastaan.
Kannattaa ehottomasti kysyä! Toivottavasti pääsette. On todella tärkeää päästä purkamaan ajatuksia ammattilaisen kanssa, ei puolison kesken oikein sama luonnistu. Me käytiin aikanaan lapsettomuudesta juttelemassa lapsettomuuspolin kautta, ja oli ihan superpaljon apua.
 
Muokattu viimeksi:
Soitin tänään neuvola-aikaa ja sainkin sen jo heti ensi viikolle että saa sen hoidettua jo ennen töiden alkua pois. Sain käynnin sille terveydenhoitajalle jolle soitinkin eli ei ainakaan vaikuttanut siltä että olisikaan ollut mitään aluejakoja heillä. Mahtava juttu. 👌

Kysyin myös saisiko aikaa kunnalliselta varhaisraskauden ultraan mutta yhden aikaisemman keskenmenon takia sitä ei saa. Suositteli kuitenkin yksityisiä että niistä on hyviä kokemuksia. Täytyy niitä vielä pohtia jos sellaisessa kävisi.
 
Meillä sama päivämäärä 😍 tosin mulla varhaisultra onneksi ennen sitä niin ehtii vielä perua jos huonolta näyttää... tuntuu etten 1,5 h jaksa istua juttelemassa jos menossa kesken
Joo mä aion pyytää että katsotaan aivan ensin sydänäänet, niin voi sitten lähteä heti, jos niitä ei löydy. Ei tarvi sitten turhaan istua juttelemassa.
 
Joo mä aion pyytää että katsotaan aivan ensin sydänäänet, niin voi sitten lähteä heti, jos niitä ei löydy. Ei tarvi sitten turhaan istua juttelemassa.
Hyvä idea! Tiedätkö millä viikoilla niiden sydänäänten pitäisi kuulua? Paljonko viikkoja sulla on tuossa kohtaa?
 
Mäkin tässä mietin, että milloin sydänääniä aletaan kuuntelemaan neuvolassa? Tai millä viikolla niitä ylipäätään voi alkaa kuulemaan? En muista ollenkaan edellisistä raskauksista, ja ei muistaakseni kuunneltu kuin ihan pari kertaa…
 
Mä soittelin jo nyt neuvola aikaa ja ensimmäinen aika on varattuna 20.8 ❤️
Nyt toivotaan että päästään sinne asti ja kaikki on hyvin ❤️
Mulla kanssa samana päivänä @AMH 🫣 Se on laskujen mukaan 9+4 mulla jo, mutta tosi nihkeesti oli aikoja tarjolla… Kamalan pitkä odotus, JÄNNITTÄÄ 😵‍💫
 
  • Tykkään
Reaktiot: AMH
Mäkin tässä mietin, että milloin sydänääniä aletaan kuuntelemaan neuvolassa? Tai millä viikolla niitä ylipäätään voi alkaa kuulemaan? En muista ollenkaan edellisistä raskauksista, ja ei muistaakseni kuunneltu kuin ihan pari kertaa…
Musta vasta sit ekan ultran jälkeen, mille viikoille seuraava käynti osuukin.
 
Hyvä idea! Tiedätkö millä viikoilla niiden sydänäänten pitäisi kuulua? Paljonko viikkoja sulla on tuossa kohtaa?
Sydänäänten pitäisi alkaa kuulua viimeistään 8.viikolla. Mulla on tuolloin juuri rv 8.6
Edellisen kanssa ensimmäisellä neuvolakäynnillä ne kuunneltiin ❤️
 
Sydänäänten pitäisi alkaa kuulua viimeistään 8.viikolla. Mulla on tuolloin juuri rv 8.6
Edellisen kanssa ensimmäisellä neuvolakäynnillä ne kuunneltiin ❤️
Ok niinkin aikaisin 😮 meillä on ensimmäinen neuvolakäynti huomenna 8+4… niin ehkä voisin kysäistä, että onko mahdollista kuunnella.
 
  • Tykkään
Reaktiot: AMH
Mäkin tässä mietin, että milloin sydänääniä aletaan kuuntelemaan neuvolassa? Tai millä viikolla niitä ylipäätään voi alkaa kuulemaan? En muista ollenkaan edellisistä raskauksista, ja ei muistaakseni kuunneltu kuin ihan pari kertaa…
Ainakaan mun neuvolassa niitä ei edes yritetä kuunnella mahan päältä doplerilla ennen viikkoa 12, ettei äiti turhaan huolestuisi!
Ultrassajan ne näkyisivät/ kuuluisivat 6+3.
 
Ainakaan mun neuvolassa niitä ei edes yritetä kuunnella mahan päältä doplerilla ennen viikkoa 12, ettei äiti turhaan huolestuisi!
Ultrassajan ne näkyisivät/ kuuluisivat 6+3.
Okei se on varmaan sitten hieman eri paikkakunnittain. 🤔
 
Hei kertokaas mitä siellä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään/höpistään? Huomenna se edessä!
 
Eka neuvola takana. Onneksi tosi lyhyt käynti, en millään jaksa niitä alun keskusteluja... Sydänääniä kuunneltiin - tai yritettiin - muttei saatu kuulumaan. Käytiin sitten klinikalla toisessa varhaisultrassa, jossa hyvävoimainen alkio oikoi itseään 🥰
 
Eka neuvola takana. Hiukan arvelinkin, ettei varattua puoltatoista tuntia saada kulutettua, yllättäen valmista tuli vartissa. Tietojen kirjausta ja perushöpöttelyä, lasten käynneiltä tuttu terkkari ja siten helppo keikka.
 
Meillä meni päälle tunti kuitenkin eilen, puhetta oli raskausdiabeteksestä ja sokerirasituskokeesta… raskauspahoinvoinnista ja tulevista käynneistä. Ei kuunneltu sydänääniä, kuulemma käytäntönä, että vasta seuraavalla käynnillä niin ei tuu turhaa sttessiä jos ei saada sydänääniä kuuluviin vielä ekalla kerralla.

Sitten yritin varata nt-ultraan ajan helsinkiin bulevardille mutta ei yhtäkään vapaata aikaa. Jokin kyllä mättää HUS:illa (tai siis tosi monikon asia) tämän hyvinvointialue- uudistuksen myötä… kun joutuu helsingistä lähtemään lohjalle tai porvooseen kun ei tarpeeks aikoja omalla paikkakunnalla. Viime raskauksissa ei ole ollut kyseistä ongelmaa, kun ei vielä tätä uutta hyvinvointialue uudistusta ollut…
 
Takaisin
Top