Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minnnis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta tuntui että pitivät mua neuvolassa liian innokkaana kun kyselivät että minkä vahvuiset ne viivat oli😅 että oliko tasapaksut vai oliko toinen haaleampi... tulikin niin huijariolo että kotona piti äkkiä testata😂😅
 
Soittelevat takaisin loppuviikosta. Voisin skipata ekan käynnin vaikka kokonaan, kunhan lähetteet tekevät ja äitiyshoitopolun avaavat.
 
Täällä neuvola-aika elokuun 9. En tajunnut edes kysyä ultraavatko, sillä edellinen neuvolaterkkani ultrasi itse aina. Hitsi, pitää laittaa tekstarilla kysymys!
 
Ainiin ja ensikäynti varattiin 20.8, sanoi että puolitoista tuntia menee, ihan hurjaa :O mitä ihmettä siellä niin kauan puhutaan
 
Mä en oo vielä varannut aikaa neuvolaan. Tänne 5+1 niin eipä tässä kauhea hätä vielä ole. Jotenkin jännittää että jos meneekin kesken niin en haluaisi perua neuvolaa.

Mulla aikaisemmissa raskauksissa on ollut aivan korvaamaton neuvolatäti. Nyt hän on siirtynyt muihin tehtäviin ja jotenkin tämänkin takia vielä viivyttelen tuota neuvola-ajan varaamista. En pidä yhdestä neuvolatädistä, joka ymmärtääkseni tulisi aluejakojen takia minulle.. en tiedä pitäisikö heti pyytää toista työntekijää. Toisaalta enpä minä tiedä minkälaisia ne muut ovat myöskään.
 
Mä en oo vielä varannut aikaa neuvolaan. Tänne 5+1 niin eipä tässä kauhea hätä vielä ole. Jotenkin jännittää että jos meneekin kesken niin en haluaisi perua neuvolaa.

Mulla aikaisemmissa raskauksissa on ollut aivan korvaamaton neuvolatäti. Nyt hän on siirtynyt muihin tehtäviin ja jotenkin tämänkin takia vielä viivyttelen tuota neuvola-ajan varaamista. En pidä yhdestä neuvolatädistä, joka ymmärtääkseni tulisi aluejakojen takia minulle.. en tiedä pitäisikö heti pyytää toista työntekijää. Toisaalta enpä minä tiedä minkälaisia ne muut ovat myöskään.
Ymmärrän. Mä silti liputtaisin sen puolesta, että pyytäisi toista työntekijää. On siinä mahdollisuus, mutta pienempi todennäköisyys, kun siinä että nyt on satavarmasti joku jonka kanssa ei kemiat pelaa. Siihen vielä päälle hormonit 😅
 
Kyselin kuuluuko meillä ultraa ekalle käynnille, mutta vasta 21.8. lääkärineuvolassa ultrataan. Tein vielä uuden raskaustestin, ja siinä ei kyllä viivat yhtään vahvistuneet, ehkä jopa päinvastoin. Pyysin hcg-verikokeeseen lähetteen ja terkka lupasi sen juuri tehdä ❤️ voihan huoli nyt 😫 eka olin oikeastaan aika järkyttynyt raskaudesta, ja sit heti kun pelkään et meni kesken, tulee tietty suru. Aaah, ei nää vaan ikinä ole helppoja ja suruttomia nää raskaudet, isot tunteet pelissä ❤️
 
Kyselin kuuluuko meillä ultraa ekalle käynnille, mutta vasta 21.8. lääkärineuvolassa ultrataan. Tein vielä uuden raskaustestin, ja siinä ei kyllä viivat yhtään vahvistuneet, ehkä jopa päinvastoin. Pyysin hcg-verikokeeseen lähetteen ja terkka lupasi sen juuri tehdä ❤️ voihan huoli nyt 😫 eka olin oikeastaan aika järkyttynyt raskaudesta, ja sit heti kun pelkään et meni kesken, tulee tietty suru. Aaah, ei nää vaan ikinä ole helppoja ja suruttomia nää raskaudet, isot tunteet pelissä ❤️

Ymmärrän kriiseilyn. Hyvä kun sait tuon verikoelähetteen, jos se helpottais!

Ei välttämättä tuo testi viesti mitään sen kummempaa. Virtsa saattoi nyt olla laimeampaa tai testin laatu erilainen kuin siinä minkä teit aiemmin :Hugging Face:

Mullakin oli sama, että 4+0 päivänä ehkä aavistuksen vahvempi plussa kuin päivänä 4+3, mutta ekan teinkin aamun ensimäisestä virtsasta ja toisen taas jostain keskipäivän kahvin- ja aamupalan jälkeisestä päivän kolmannesta tai neljännestä virtsasta. Myöskin näytteen määrät tikkuihin varmaan oli erilaiset kun tein suoraan suihkusta.
 
Ymmärrän kriiseilyn. Hyvä kun sait tuon verikoelähetteen, jos se helpottais!

Ei välttämättä tuo testi viesti mitään sen kummempaa. Virtsa saattoi nyt olla laimeampaa tai testin laatu erilainen kuin siinä minkä teit aiemmin :Hugging Face:

Mullakin oli sama, että 4+0 päivänä ehkä aavistuksen vahvempi plussa kuin päivänä 4+3, mutta ekan teinkin aamun ensimäisestä virtsasta ja toisen taas jostain keskipäivän kahvin- ja aamupalan jälkeisestä päivän kolmannesta tai neljännestä virtsasta. Myöskin näytteen määrät tikkuihin varmaan oli erilaiset kun tein suoraan suihkusta.
Joo, odotellaan nyt 🫣😫 noh, ainakin nähtiin että toivottu jo tämäkin olisi, kun heti tulee suru ja huoli jos pelkää että kesken jäisi.
 
Minä varaan neuvolan vasta kun ultrassa äitiyspolilla on käyty, en halua ennen sitä mennä jos meneekin taas kesken.
 
Vaikuttais olevan ihan hyvin viitearvossa luvut 🫣 ei kaikista isoimmat eikä pienimmät. Kysyin vielä neuvolasta ja et kandeeko ens viikolla vielä tsekata et näkee mihin ne menee.
 
Ainakin täällä Helsingissä menee vapaat ajat neuvolaan aika pitkälle, tai niitä on melko huonosti tarjolla. Kannattaa varata hyvissä ajoin ja mieluummin sitten perua, jotta pääsee lähelle omaa asuinpaikkaa ja mahdollisesti voi valita itselleen sopivan ajan 😘
 
Mä en oo vielä varannut aikaa neuvolaan. Tänne 5+1 niin eipä tässä kauhea hätä vielä ole. Jotenkin jännittää että jos meneekin kesken niin en haluaisi perua neuvolaa.

Mulla aikaisemmissa raskauksissa on ollut aivan korvaamaton neuvolatäti. Nyt hän on siirtynyt muihin tehtäviin ja jotenkin tämänkin takia vielä viivyttelen tuota neuvola-ajan varaamista. En pidä yhdestä neuvolatädistä, joka ymmärtääkseni tulisi aluejakojen takia minulle.. en tiedä pitäisikö heti pyytää toista työntekijää. Toisaalta enpä minä tiedä minkälaisia ne muut ovat myöskään.
Eikö varatessa voi valita henkilöä kenelle ajan varaa, esim. sähköisessä varauksessa? Tai jopa puhelimessa? Jos ei kehtaa sanoa ettei tykkää jostakusta, niin ehkä voi sanoa että henkilö X on tutun tuttu ja haluaisit siksi jollekkulle toiselle.
🌸 Ja miten ihanaa että on pohjalla kokemus superista, korvaamattomasta neuvolantädistä. Ehkä voit asiakkaana ”muovata” uudestakin vastaavanlaisen kun tunnet jo itse kuinka homma toimii ☺️
 
Meillä on neuvola varattuna 15.8 (rv 9+4). Meillä se toimi niin, että ekaa kertaa soittaessa varattiin varhaisultra ja siitä viikon päähän neuvola. Kysyin silloin soittaessa että onko sitä neuvolaa vielä pakko varata, kun se peruminen on niin raskasta jos taas menee kesken. Sanoivat että jos sitä koittaa varata vasta vu jälkeen niin ajat voi mennä tosi pitkälle, että ennemmin varataan nyt ja sitten perutaan tarvittaessa.
 
Eikö varatessa voi valita henkilöä kenelle ajan varaa, esim. sähköisessä varauksessa? Tai jopa puhelimessa? Jos ei kehtaa sanoa ettei tykkää jostakusta, niin ehkä voi sanoa että henkilö X on tutun tuttu ja haluaisit siksi jollekkulle toiselle.
🌸 Ja miten ihanaa että on pohjalla kokemus superista, korvaamattomasta neuvolantädistä. Ehkä voit asiakkaana ”muovata” uudestakin vastaavanlaisen kun tunnet jo itse kuinka homma toimii ☺️

Luulen että meilläkin voi toivoa eri neuvolantätiä, mutta ainakin aikaisemmin ne on jaoteltu asuinpaikka mukaan. Mutta luulen
Kyllä että tulen pyytämään jotain muuta neuvolantätiä.
 
Mä oon kyllä ollut jo neuvolan tarkkaan yhteydessä kun juuri tietylle haluan, ja hän on mut ”kirjoille” ottanu mutta pitää sit ultran jälkeen olla yhteydessä uudelleen.
 
Neuvolan vaihto vaatiikin vähän paperisotaa... Sovittiin siksi, että käydään eka kerta lähineuvolassa, joka yhdistyy elokuussa sellaiseen, johon en asiakkaaksi aio sijaintinsa takia. Nyt sitten kävi tosin niin, että se on jo ensi viikolla, vaikken kaivannut koko neuvolaa tähän hätään.
 
@Kaarna mulla oli myös ekasta 90 min aikoinaan ja siellä käytiin tosi kattavasti pohjatietoja perheestä, tukiverkosta, terveyskäyttäytymisestä, neuvolan tukipalveluista ym. proseduureista läpi 😊 Kyl se kaikki aika tais mennä meillä käyttöön, kun mun mieskin oli siellä mukana ja hänkin höpötteli.

Mäkin varasin jo neuvolan alkuviikosta elokuulle, kun näytti tosi huonosti olevan aikoja saatavilla - varmaan menevät nopeasti käyttöön. Mulla näyttäs olevan myös 90 min aika, mut tuntuu näin tokan kanssa vähän turhalta kun asiat on tutumpia. Ja ilmeisesti noita tehdään myös etänä, voisin soittaa ja kysyä voisko paikalle menemisen vaihtaa etäkäyntiin.
 
Takaisin
Top