Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minnnis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei oo neuvolaa, kun ollaan riskiraskauden takia sairaalassa seurannassa. Mutta siellä mun lääkäri oli kyllä tosi mukava ja jäi tosi hyvä vaikutelma!
 
Meillä eka neuvola on perjantaina. En usko että kovin paljon tulee meille lisätietoja, kun kuitenkin toinen lapsi kyseessä. Ainoa mikä kiinnostaa on että koska saa tukilääkkeet aloittaa. Mulla pitäis siis tulla istukan toimintaa tukevat ja ennenaikaisuutta estävät lääkkeet. Edellinen lapsi siis syntyi hieman liian aikaisin ja liian pienenä viikolla 35+0.
Hei ja isot onnittelut raskaudestasi! Mitä nuo sinulle määrätyt tukilääkkeet olivat/ ovat?
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola (rv8+6). Siellä löi vahva pieni sydän 😍❤️ Hetken kesti että saatiin lyönnit kuulumaan, mutta kyllä ne lopulta löytyi.
Sain myös reseptin raskauspahoinvointilääkkeisiin jospa niillä alkaisi helpottamaan.
Ensimmäinen ultra aika saatiin 16.9 😍 Sitten nähdään pikkuinen ensimmäisen kerran 🥰🥰
 
Hei haluisin kysellä teiltä, että kuinka moni on harkinnut käyvänsä tai kenties käynyt nipt-testissä? Meillä tällä hetkellä pohdinnat käynnissä, sillä jos niptiin haluaa meidän alueella pitäisi mennä yksityiselle ja investointi kokonaisuudessaan siihen laajaan testiin olisi semmosen 1300€. Onko täällä kanssapohtijoita tai nipt-testin tehneitä? 🤔
 
Hei haluisin kysellä teiltä, että kuinka moni on harkinnut käyvänsä tai kenties käynyt nipt-testissä? Meillä tällä hetkellä pohdinnat käynnissä, sillä jos niptiin haluaa meidän alueella pitäisi mennä yksityiselle ja investointi kokonaisuudessaan siihen laajaan testiin olisi semmosen 1300€. Onko täällä kanssapohtijoita tai nipt-testin tehneitä? 🤔
Moi! Mä kanssa mietin tuota Niptiä omakustanteisesti… nt-seulassa ei ilmennyt suoranaista kohonnutta riskiä (seula ei hälyttänyt), mutta ei se meidän Downs-riskiluku kovin paljon tuosta hälyttävästä riskirajasta jäänyt. Ja siksi pohdinnassa käydä mahdollisesti ykstyisellä niptissä.


Mä kanssa kaipaisin ajatuksia muilta, onko kokemuksia? Suosituksia mihin kannattaa kääntyä jos haluaa mahd. halvalla selvitä pääkaupunkiseudulla? Ja onko tuo suppea nipt tarpeeks hyvä? Tarviiko aina lääkärin/gynekologin lähetteen niptiin?
 
Hei ja isot onnittelut raskaudestasi! Mitä nuo sinulle määrätyt tukilääkkeet olivat/ ovat?
Kiitos! Miniasa tuli tukemaan istukan toimintaa ja progesteroni estämään ennenaikaisuutta. Toivotaan että lääkkeistä on lopulta apua 🤞
 
Kiitos! Miniasa tuli tukemaan istukan toimintaa ja progesteroni estämään ennenaikaisuutta. Toivotaan että lääkkeistä on lopulta apua 🤞
Mulla olivat nuo samat käytössä jo viime raskaudessa, kuten myös nytkin. Asaa ylhäältä ja progesteroni ( =lugesteron) alakautta. Sain ensin reseptit luottogynen kautta, mutta tiesivät asiasta myös neuvolassa... niin tein nytkin.
 
Meillä oli eka neuvola. Oli suht nopea käynti eikä sinällään mitään ihmeellistä. Nyt oli sijainen ja ens kerrasta eteenpäin ehkä tulee sitten uusi terveydenhoitaja. Laskettu aika kuukautisten mukaan muutaman päivän neuvolan mukaan aikaistui, mutta en vielä itse ala sitä vaihtamaan, ennen kuin on käynyt ultrassa ja näkee sieltä myös arvion. Kokeiltiin kuunnella myös vähän sydänääniä ja muutaman sekunnin ajan ehti kuulua, ennen kuin pieni karkasi alta pois. Onneksi edes sen verran, niin toi vähän mielenrauhaa itelle. 🫶🏻 Nyt sitten saa odotella aikaa ekaan ultraan, jospa se ois pian!
 
Takaisin
Top