Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on neuvola jo 15.8. aika aikasin mut semmosen ajan kertoi.. Varhaisultraan tekis kans mieli mennä mutta en mä sinne kyllä ennen tuota neuvolaa ehdi. 😅

Pariinkin neuvolaan yrittänyt aikaa ja tuntuu olevan mahdoton tehtävä. Netistä ainoat ajat on torstaiaamuille ja just torstaiaamuisin en pääse rv8-10 🤦‍♀️ Soittopyynnön oon jättänyt kaksikin kertaa eikä mitään kuulu. Kai se on yritettävä johonkin kauemmas ensikäynnille ja vaihdettava jos sattuisi tilanne paranemaan jatkossa 🤷‍♀️

Oletteko saaneet hyvin aikoja?

Pariinkin neuvolaan yrittänyt aikaa ja tuntuu olevan mahdoton tehtävä. Netistä ainoat ajat on torstaiaamuille ja just torstaiaamuisin en pääse rv8-10 🤦‍♀️ Soittopyynnön oon jättänyt kaksikin kertaa eikä mitään kuulu. Kai se on yritettävä johonkin kauemmas ensikäynnille ja vaihdettava jos sattuisi tilanne paranemaan jatkossa 🤷‍♀️

Ja tosiaan varhaisultra kyllä tulossa 2 viikon päästä omalla klinikalla. Jotain sentään 😊

Käytäntöjä kun on erilaisia, niin meillä päin on ensin neuvolan ensikäyti terkkarille noin RV 8 ja sit lääkärille RV 9, jolloin ultrataan. Ainakin näin on ollut aiemmin. Täytyykin muistaa pirautella ensi viikolla neuvolaan.
Mulle neuvottiin oman kunnan puhelinpalvelussa 1,5v sitten että terkka rv 8-10 ja lääkäri rv 10-13, jolloin ultra. Nyt en oo vielä päässyt kyselemään mikä meininki kun ei kukaan vastaa 🥴

Me ei saatu aikaa sille neuvolahenkilölle kenelle haluttiin, mutta aika kyllä saatiin ihan hyvin.

Meillä on täällä pieni neuvola ja siellä toiminut ajanvaraus aina tosi hyvin ja aikoja saanut nopeallakin aikataululla.

Meidän neuvolassa nettisivujen mukaan aikaa voi varata puhelimitse ma-to klo 12-13. Koitin eilen soittaa, 4 kertaa😅. Alkuun linja oli varattu ja pari viimeistä soittoa kukaan ei vastannut🤷‍♀️ Kokeilen soittaa maanantaina uudestaan.

Meidän neuvolaan saa yhteyden saman päivän aikana. Jos ei heti soittamalla niin kun jättää soittopyynnön, soittavat yleensä parin tunnin sisällä takaisin 🤗

Meillä soitin neuvolaan, nauhoite vastasi että soittopyyntö rekisteröity, soittavat takaisin. Ensimmäisen kerran yrittivät soittaa tunnin päästä ja kun en päässyt vastaamaan, soittivat pian uudestaan. Ei siis valittamista lainkaan, päin vastoin. 😊 Näin siis Helsingissä.

Jaahas, täällä on näemmä terkka vaihtunut äitiysneuvolassa. No, varauksen kanssa en pidä kiirettä. Ei haittaa vaikka eka käynti jäisi kokonaan välistä, kuhan laittavat lähetteen seulontoihin

Täällä varataan ensin neuvola. Se onkin sitten 1.9. Varhaisultra olis kyllä kiva… Viimeksi menin omakustanteisesti (170€ tutkimuksen kanssa, mutta varmaan jossain sais halvemmalla, Perhe-Arte tai joku sellainen Treella?).

Täällä varataan ensin neuvola. Se onkin sitten 1.9. Varhaisultra olis kyllä kiva… Viimeksi menin omakustanteisesti (170€ tutkimuksen kanssa, mutta varmaan jossain sais halvemmalla, Perhe-Arte tai joku sellainen Treella?).

Tampereella on Perhe-Arte! Siellä on karvan vajaa 100e se ultra toimistomaksun kanssa 😊

Mulla on eka neuvola 28.8. Laskettu aika 11.4.
Varasin neuvolan jo ajoissa(olikohan silloin vasta 3+6😅) kun oli samalla vähän kysyttävää.

Muokattu viimeksi:
Sain perjantaina varattua neuvolan perjantaille 1.9. kello 8:00. Oli käytännössä vain 2 aikaa saatavilla pe 1.9. tai pe 8.9. klo 8. Varasin tietenkin tuon aiemman, koska lääkäriajan saa varata vasta kun ensikäynti hoitajalla käyty.
Puhelimessa ei ymmärtänyt miten alkionsiirron laskettu aika lasketaan. Ajatteli että alkionsiirto on sama kuin hedelmöityspäivä. Pitkän keskustelun jälkeen suostui muuttamaan päivää, mutta on tässä pitkä tie edessä jos aina joutuu selittämään 🥴
Neuvola-aika on harjoittelijalle kun ei muutakaan ollut saatavilla. Nyt siis ajattelen jo vauva-aikaa ja kysyin ensiaikaa vain kahteen lähimpään neuvolaan. Aikoja olisi hyvin kun lähtisin vaikkapa 10km päähän, mutta mietin että kävelymatka vauvan kanssa on varmasti hyvä valinta.
Huomenna mittaillaan progesteronitasoa ja hcg. Jännittää onko lukemat edelleen hyvät 🙏
Monta kertaa keskenmenon kokeneena en oikein vielä osaa iloita, mutta nyt verikokeiden tulosten myötä jos vähän saisi mielenrauhaa.

Tampereella on Perhe-Arte! Siellä on karvan vajaa 100e se ultra toimistomaksun kanssa 😊
Oli pakko varata aika. Otin sillee et on 7+0. (21.8.) 😍 Kun ei sitä ilmeisesti ultrata siellä neuvolassa kuitenkaan? Mulla on erikseen 25.9. vasta ultra. Kauheen kaukana tulevaisuudessa… 🫣

Takaisin