Neuvola

Jänskää, eka neuvola-aika 1.9.! Meilläpäin neuvottiin, että ensin neuvola, sitten vasta muutaman viikon päästä eka ultra. :Relieved Face:
Saman ohjeen sain minäkin. Neuvola-aika on ensin ja lääkäri ultraa viikon 10 jälkeen.
Onneksi on varhaisultra. En jaksaisi (pystyisi 🙈) odottamaan.
 
Saman ohjeen sain minäkin. Neuvola-aika on ensin ja lääkäri ultraa viikon 10 jälkeen.
Onneksi on varhaisultra. En jaksaisi (pystyisi 🙈) odottamaan.
En pysty miekään oottamaan, en mitenkään. Tuntuu tosi pitkältä ajalta!

Kävin yksärillä hcg-mittauksessa eilen ja se oli päälle 11 500 (mikä yläkanttiin näillä viikoilla) ja neuvolan täti oli sitä mieltä, että se mittaus riittää jos ei oo selkeitä km-oireita, niin en käy toisessa mittauksessa ja luotan vaan siihen että varhaisultrassa näkyy viikon päästä mitä näkyy.
 
Muokattu viimeksi:
Saman ohjeen sain minäkin. Neuvola-aika on ensin ja lääkäri ultraa viikon 10 jälkeen.
Onneksi on varhaisultra. En jaksaisi (pystyisi 🙈) odottamaan.
Mulla lääkärin ultra on vasta viikolla Rv 12+0! Älytöntä. En todellakaan odota sinne. Meen varhaisultraan 7+0.
Nyt 5+2. Tavallaan aika menee nopeesti ja tavallaan liian hitaasti! 😃 Haluan jo sinne varhaisultraan… 😅
 
Varmasti on matalampi kynnys mennä varhaisultraan, jos on keskenmeno tai useampi takana. Hyvä että pääsette! 🥰 Itse odottelen sinne 10 viikolle, kun on se varsinainen ultra, kun ei ole mitään akuuttia hätää vielä. Otan vissiin överilungisti tän alkuraskauden 😂 en osaa vielä jänskättää, kun kehokaan ei oikein oirehdi.
 
Enpä ole vielä uskaltautunut soittelemaan neuvolaan. Aiemmin saanu aina kaikki ajat peruuttaa ni jotenkin tässä raskaudessa päätin, että annan ajan ensin kulua, varmaan jopa sinne viikolle 8-9 asti. Ja vasta sit soitan ja varailen aikaa.. Vaikka mulla on taustalla kohdunulkoista, keskenmenoja ym. En tällä hetkellä sen osalta jännitä, vaan hyvillä mielin. Vaikka mieli sahaakin. Kipuilut pidän suht normaaleina ja tietenkin jos muuttuu jotenkin poikkeaviksi niin sitten soittelen neuvolaan. Varhaisultrakin, menneiden raskauksien osalta, olisi tiedossa, jossa tarkistettais se että raskaus on oikeassa paikassa. Mutta siltikään en viitsi vielä soitella neuvolaan😅 odottelen pidemmälle, päätin näin jo heti kun plussasin. Kai neuvolasta aikoja löytyy vaikka lyhyellä aikavälillä 🙈🤞
 
Enpä ole vielä uskaltautunut soittelemaan neuvolaan. Aiemmin saanu aina kaikki ajat peruuttaa ni jotenkin tässä raskaudessa päätin, että annan ajan ensin kulua, varmaan jopa sinne viikolle 8-9 asti. Ja vasta sit soitan ja varailen aikaa.. Vaikka mulla on taustalla kohdunulkoista, keskenmenoja ym. En tällä hetkellä sen osalta jännitä, vaan hyvillä mielin. Vaikka mieli sahaakin. Kipuilut pidän suht normaaleina ja tietenkin jos muuttuu jotenkin poikkeaviksi niin sitten soittelen neuvolaan. Varhaisultrakin, menneiden raskauksien osalta, olisi tiedossa, jossa tarkistettais se että raskaus on oikeassa paikassa. Mutta siltikään en viitsi vielä soitella neuvolaan😅 odottelen pidemmälle, päätin näin jo heti kun plussasin. Kai neuvolasta aikoja löytyy vaikka lyhyellä aikavälillä 🙈🤞

Osallistutko seulontoihin? Eihän se neuvola itsessään ole pakollinen, ei ne seulonnatkaan, mutta jos niihin haluaa, niin soittelisin sillai hyvissä ajoin että ehdit saada varattua aikaa verikokeeseen ja ultraan. En tiedä miten nopeasti ne menee tai saako lyhyellä aikavälillä aikoja, riippuu varmaan paikkakunnasta 🙂
 
Enpä ole vielä uskaltautunut soittelemaan neuvolaan. Aiemmin saanu aina kaikki ajat peruuttaa ni jotenkin tässä raskaudessa päätin, että annan ajan ensin kulua, varmaan jopa sinne viikolle 8-9 asti. Ja vasta sit soitan ja varailen aikaa.. Vaikka mulla on taustalla kohdunulkoista, keskenmenoja ym. En tällä hetkellä sen osalta jännitä, vaan hyvillä mielin. Vaikka mieli sahaakin. Kipuilut pidän suht normaaleina ja tietenkin jos muuttuu jotenkin poikkeaviksi niin sitten soittelen neuvolaan. Varhaisultrakin, menneiden raskauksien osalta, olisi tiedossa, jossa tarkistettais se että raskaus on oikeassa paikassa. Mutta siltikään en viitsi vielä soitella neuvolaan😅 odottelen pidemmälle, päätin näin jo heti kun plussasin. Kai neuvolasta aikoja löytyy vaikka lyhyellä aikavälillä 🙈🤞
Ekalle neuvola visiitille ei ole mikään pakko mennä, vaan usein sen ekan käynnin voi hoitaa vaikka puhelimessa. Mä olen kahdessa viimeisimmässä raskaudessa hoitanut ekan neuvolakäynnin puhelimessa, niin teen nytkin jos raskaus jatkuun. Tosiaan, ekan neuvolakäynnin kannattaisi kuitenkin olla suht ajoissa että seulonnat saadaan varattua oikeaan kohtaan :Slightly Smiling Face: mulla on kanssa eka varhaisultra ja sitten neuvola, niin ei tarvi turhaan sitä ekaa käyntiä jos ei olekkaan elämää
 
Oli pakko varata aika. Otin sillee et on 7+0. (21.8.) 😍 Kun ei sitä ilmeisesti ultrata siellä neuvolassa kuitenkaan? Mulla on erikseen 25.9. vasta ultra. Kauheen kaukana tulevaisuudessa… 🫣
Mulla on samana päivänä samassa paikassa varhaisultra 😍
 
Osallistutko seulontoihin? Eihän se neuvola itsessään ole pakollinen, ei ne seulonnatkaan, mutta jos niihin haluaa, niin soittelisin sillai hyvissä ajoin että ehdit saada varattua aikaa verikokeeseen ja ultraan. En tiedä miten nopeasti ne menee tai saako lyhyellä aikavälillä aikoja, riippuu varmaan paikkakunnasta 🙂
Juu ajatuksena on osallistua, vain sen vuoksi, että pystyy tarvittaessa valmistautua tulevaan. Mutta en pidä tätä millään tavalla itselle pakollisena. Toisaalta riskiraskaus jo itsessään tulee tuomaan omat haasteensa ja lisää käyntien ja seurannan tärkeyttä. Enemmän haluan huolehtia siitä että saan tarvittavaa hoitoa, jos esim. ultrassa tai verikokeissa selviäisi jotain mihin tarvitaan lääketieteellistä apua raskauden turvaamisen tai oman hyvinvoinnin kannalta. Kaikki on uutta, mutta vuosien saatossa aika hyvin oon tajunnu miten ja mitä haluan raskauden seurannalta ja sen tuelta..😊
 
Enpä ole vielä uskaltautunut soittelemaan neuvolaan. Aiemmin saanu aina kaikki ajat peruuttaa ni jotenkin tässä raskaudessa päätin, että annan ajan ensin kulua, varmaan jopa sinne viikolle 8-9 asti. Ja vasta sit soitan ja varailen aikaa.. Vaikka mulla on taustalla kohdunulkoista, keskenmenoja ym. En tällä hetkellä sen osalta jännitä, vaan hyvillä mielin. Vaikka mieli sahaakin. Kipuilut pidän suht normaaleina ja tietenkin jos muuttuu jotenkin poikkeaviksi niin sitten soittelen neuvolaan. Varhaisultrakin, menneiden raskauksien osalta, olisi tiedossa, jossa tarkistettais se että raskaus on oikeassa paikassa. Mutta siltikään en viitsi vielä soitella neuvolaan😅 odottelen pidemmälle, päätin näin jo heti kun plussasin. Kai neuvolasta aikoja löytyy vaikka lyhyellä aikavälillä 🙈🤞

Riippuu varmasti paikkakunnasta miten aikoja on vapaana. Mä sain ajan vasta rv 9+2, kun soittelin jo heti plussattuani. Ei ollut aiemmin vapaita aikoja. Pieni, n. 10 000 asukkaan paikkakunta jossa kaksi neuvolaa.

Sinuna olisin yhteydessä neuvolaan, eihän sitä ekaa tarjottua aikaa oo pakko ottaa jos tuntuu olevan liian aikaista omasta mielestä.
 
Riippuu varmasti paikkakunnasta miten aikoja on vapaana. Mä sain ajan vasta rv 9+2, kun soittelin jo heti plussattuani. Ei ollut aiemmin vapaita aikoja. Pieni, n. 10 000 asukkaan paikkakunta jossa kaksi neuvolaa.

Sinuna olisin yhteydessä neuvolaan, eihän sitä ekaa tarjottua aikaa oo pakko ottaa jos tuntuu olevan liian aikaista omasta mielestä.
Kiitos neuvosta❣ tätä mä mietinkin, että ajan voi antaa kulua, mut aikoja ei välttämättä vaan sit ole enää saatavilla😅🙈 mut silti, en tiiä onko se aiemmat epäonnet niin en vaan saa soitetuksi. Jollain tapaa päättäny et kaikki menis paremmin kun en hätäile soittamisen suhteen😂 niinku tois onnea kerranki odottaa🤣 jos odottaisin vaan pari viikkoa ja sen jälkee soittelisin, ni vois vielä aikojakin löytyä🥰
 
Mä oon soittanut neuvolaan aina aika ajoissa, viikolla 5 (vaikka vähän tyhmältä tuntuukin) koska vaikka esim. eka raskaus meni kesken niin ehdin kuitenkin käymään silloin verikokeissa jonka johdosta sitten määrättiinkin rautakuuri.
 
Onko liian aikaista soittaa neuvolaan esim viikon päästä, jos plussa siis edelleen vahvistuu. Vai kannattaako odottaa pitempään? 4+0 nyt.
 
Onko liian aikaista soittaa neuvolaan esim viikon päästä, jos plussa siis edelleen vahvistuu. Vai kannattaako odottaa pitempään? 4+0 nyt.
Mä soittelin jo heti 4+1 neuvolaan :) Aiemminkin soittanut heti plussattuani, kerran joutunut perumaan kun vuoto alkoi 4+6.
Eka vapaa neuvola aika oli vasta rv 9+2, joten jos olisin myöhemmin soittanut, olisi varmaan vielä pidemmälle mennyt aika.
 
Onko liian aikaista soittaa neuvolaan esim viikon päästä, jos plussa siis edelleen vahvistuu. Vai kannattaako odottaa pitempään? 4+0 nyt.
Ohjeistetaan kyllä että heti plussattua soittoa neuvolaan ❤️ En ole itsekään vielä soittanut, soitan huomenna kun ei ole palaveritäyteistä aamupäivää…
 
Mulla oli tänään eka neuvola, RV 7+. Sain ohjeet verikokeisiin. Ja varattiin aika 2 viikon päähän lääkärille. Lääkärin jälkeen pitää soitella nt-ultra aikaa ja sit sen jälkeen varata seuraava terkkari aika RV 15 tietämille ja toki jossain välissä täytyy yrittää käydä sokerirasituksessa, mutta se saa ainakin muutaman viikon odotella jospa pahoinvointi lakkaisi.
 
Mulla oli tänään myös eka neuvola. Kaikki oli ihan hyvin mutta rautaa suositteli alottamaan jo kun hb oli vain 120 ja raja on kuulema 117. 😅 Verikokeelle pitäisi varata aika ja sitten ultra ois 27.9., sillon on viikkoja jo 12+6. Ikävän pitkälle menee mutta nyt ei olis oikeen irrottaa rahaa käyntiin yksityisellä. 🤨
 
Takaisin
Top