Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on neuvola neljän viikon päästä. Vähän harmittaa ettei saatu ensikäynnille samaa naista kun oli meidän edellisessä raskaudessa mutta saadaan muille käynneille vaihta sitten hänelle 😊

Mä olen yrittänyt koko viikon soittaa neuvolaan, mutta en ole muistanut 😅 meillä on ihana terkka neuvolassa, ollut jo 7v ajan (sama sekä äitiys- että lastenneuvolassa) 😊

Itse varailen neuvolan vasta varhaisultran jälkeen 🤗

Käytäntöjä kun on erilaisia, niin meillä päin on ensin neuvolan ensikäyti terkkarille noin RV 8 ja sit lääkärille RV 9, jolloin ultrataan. Ainakin näin on ollut aiemmin. Täytyykin muistaa pirautella ensi viikolla neuvolaan.

Nyt varattu neuvola- ja lääkäriaika. Vajaa viikko vu:sta neuvola ja siitä puolentoista viikon päästä lääkäri 😊

Mulla vu:n tekee klinikkamme lääkäri, jonka potilaana olen ollut ja joka teki alkion siirron ❤️💖💕

Mäkin soittelin tänään neuvolaan. Varasivat sieltä alkuun soittoajan keskiviikolle ja sain lähetteen verikokeisiin. Kilpirauhasen vajaatoiminta oli siis edellisessä raskaudessa, vain raskausaikana. Joten pyysin nyt heti lähetettä, koska jos arvot pielessä (raskausaikana eri viitearvot) niin lääkitys tulee aloittaa heti.

Soittoajan jälkeen ilmeisesti sitten ihan käynti neuvolassa, tai näin luulisin :smiling-eyes:

Mulla sattu samalle päivälle vu ja neuvola. Tosin niin päin et neuvola on ensin ja ultra vasta sen jälkeen. Kovasti tässä pohdin kannattaisko se ultra siirtää viikkoa aikasemmin vai onko mitään väliä vaikka onki jälkeenpäin? Mitä mieltä muut ootte ja mitä tekisitte itse?🤔

Mulla sattu samalle päivälle vu ja neuvola. Tosin niin päin et neuvola on ensin ja ultra vasta sen jälkeen. Kovasti tässä pohdin kannattaisko se ultra siirtää viikkoa aikasemmin vai onko mitään väliä vaikka onki jälkeenpäin? Mitä mieltä muut ootte ja mitä tekisitte itse?🤔

Ei kai sillä ole väliä? Mä en taida mennä varhaisultraan ollenkaan ja menen neuvolaan kyllä.

Itse haluaisin mennä ensin ultraan. Olisi aika kauheaa saada neuvolassa ties mitä ohjeita ja sitten heti perään ultrassa kuulla, että raskaus on mennyt kesken. Jos kaikki on hyvin, niin ei sillä toki silloin ole mtiään väliä, kummin päin ne ovat.

Takaisin