Neuvola

Eka neuvola 12.9., ei olla vielä keskusteltu miehen kanssa tuleeko hän mukaan. Toisaalta jos molemmat pitäisi sillon etäpäivän niin voisi onnistuakin. Musta olisi ihan hyvä molempien keskustella th:n kanssa siitä kuinka me tullaan selviämään 4:n melko pienen lapsen kanssa 🙈
 
Eka neuvola 12.9., ei olla vielä keskusteltu miehen kanssa tuleeko hän mukaan. Toisaalta jos molemmat pitäisi sillon etäpäivän niin voisi onnistuakin. Musta olisi ihan hyvä molempien keskustella th:n kanssa siitä kuinka me tullaan selviämään 4:n melko pienen lapsen kanssa 🙈

Meillä on -15, -17, -19 ja -22 syntyneet lapset ja nyt tulee viides. Kyllä siitä selviää 😁 tylsää ei tule! Viime talven olin viikot yksin lasten kanssa kun mies oli reissutöissä ja sitä en kyllä ihan heti suosittele 😅
 
Mä en oo soittanu vielä neuvolaan, on edelleen niin epäuskoinen olotila. Tosin ei kyllä ole ollut oikein sellaista hetkeäkään että oisin kerennyt soittaa. Kattellaan ens viikon loppupuolella jos pirauttais, mikäli ei sitä ennen tuu pois. Sit ei ole yhtiäkään ylimääisiä korvia myöskään kuuntelemassa.
 
Nyt minäkin tänne uskaltauduin rekisteröitymään, tänään oli ensimmäinen neuvola 8+0 😊 keskusteltiin lähinnä elintavoista ja elämäntilanteesta. Oli kyllä positiivinen käynti!
 
Olen yrittänyt varata neuvola-aikaa nyt varhaisultran jälkeen mutta täällä meillä päin on takaisinsoitto-järjestelmä ja kahden soittoyrityksen jälkeen numero pyyhkiytyy järjestelmästä. Todella rajatut puhelinajat. Ovat soittaneet aina takaisin kun en ole päässyt millään vastaamaan. Ei ole ihan optimaalinen systeemi omassa työssä mutta jospa saisi neuvolaan yhteyden ensiviikolla 🙏
 
Varasin ensimmäisen neuvolakäynnin ja sen sai vasta viikolle 9+. Olen kuitenkin varannut yksityiseltä varhaisultran viikolle 7+0.

Haluaisin vaan jo kuulla, että alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja sydänäänet kuuluvat 🥹❤️ Te jotka olette varanneet varhaisultran ennen julkisen tarjoamana, mille viikolle olette ottaneet sen?
 
Varasin ensimmäisen neuvolakäynnin ja sen sai vasta viikolle 9+. Olen kuitenkin varannut yksityiseltä varhaisultran viikolle 7+0.

Haluaisin vaan jo kuulla, että alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja sydänäänet kuuluvat 🥹❤️ Te jotka olette varanneet varhaisultran ennen julkisen tarjoamana, mille viikolle olette ottaneet sen?
Mulla on varhaisultra 7+2. Aika monella taitaa olla aika 7 + jotain. Tuolla huhtikuisissa on varhaisultra keskustelu. Siellä on porukka ilmoittanut aikojaan☺️
 
Varasin ensimmäisen neuvolakäynnin ja sen sai vasta viikolle 9+. Olen kuitenkin varannut yksityiseltä varhaisultran viikolle 7+0.

Haluaisin vaan jo kuulla, että alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja sydänäänet kuuluvat 🥹❤️ Te jotka olette varanneet varhaisultran ennen julkisen tarjoamana, mille viikolle olette ottaneet sen?
Mulla oli 7+3 🥰
 
Varasin ensimmäisen neuvolakäynnin ja sen sai vasta viikolle 9+. Olen kuitenkin varannut yksityiseltä varhaisultran viikolle 7+0.

Haluaisin vaan jo kuulla, että alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja sydänäänet kuuluvat 🥹❤️ Te jotka olette varanneet varhaisultran ennen julkisen tarjoamana, mille viikolle olette ottaneet sen?

Mä varasin 7+1 päivälle, otin varman päälle ja jos jotain näkyy niin pitäisi näkyä jo hyvin. Viikkojen/päivien ei pitäisi heittää, kun tikutin ovulaation. Tuo aika sopii myös omiin aikatauluihin työn kannalta parhaiten ja mies pääsee mukaan.

Neuvolaan en vieläkään ole soitellut, katotaan jos huomenna saisin aikaiseksi. Periaatteessa voisin kysäistä oisko mahdollista päästä julkiselle vu kun on nuo keskenmenot taustalla 🤔 ja varsinkin kun toinen oli se keskeytynyt
 
Te jotka olette varanneet varhaisultran ennen julkisen tarjoamana, mille viikolle olette ottaneet sen?
Suosittelen aikaisintaan 7+jotain. Itse kävin kyllä jo aiemmin, mutta vain, koska lääkärini ultraa joka kerta ilman lisämaksua ja koska tiesin pääseväni ultraan myös pari viikkoa myöhemmin.
 
Neuvolaan nyt soitettu. Sain pienen sumplimisen jälkeen onneksi omalle hoitajalle ajan kolmen viikon päähän. Silloin ois 9+1.

Jotenkin tuntui oudolta soittaa aikaa kun ei tiedä onko tuolla edes eloa. Ja toisaalta vaikka ois, niin voi mennä kesken tuon ekan käynnin jälkeen ihan niinku viimeksi 😥 Huoh, miten tylsää tää odottelu
 
Neuvolaan nyt soitettu. Sain pienen sumplimisen jälkeen onneksi omalle hoitajalle ajan kolmen viikon päähän. Silloin ois 9+1.

Jotenkin tuntui oudolta soittaa aikaa kun ei tiedä onko tuolla edes eloa. Ja toisaalta vaikka ois, niin voi mennä kesken tuon ekan käynnin jälkeen ihan niinku viimeksi 😥 Huoh, miten tylsää tää odottelu
Mä niin tiedän.. Edellinen raskaus meni kesken, ja nyt kun naistentaudeilla ensin todettiin raskaus ja ultrattiin viikolla 5 en osannut kun pienesti toivoa eloa kun sain seuranta-ajan viikolle 7. Silloin todettiin tupla-raskaus ja nyt on huolivähön kaikesta. Häviääkö vaan toinen? Onkohan sikiöt terveitä/elinkelposia? Päästäänkö edes eka kolmannes kaikki ehjinä kohti toista kolmannesta… Ei nuo pelot ja huolet onneksi ole päälimmäisinä mielessä koko aikaa. Seuraavaa ultraakaan en tiedä milloin on (neuvola 7.9 viikoilla 9+2 mutta silloin ei varmasti ultrata koska lähineuvolassa ei ole ultralaitteita).. ei auta kun odottaa ja hautoa - toivoa parasta 😁
 
Tää on kyllä melkoista murehtimista ja huolta, ennen kuin näkee missä mennään. Onneksi ei nyt koko ajan mielessä ole, mut kyllä odottavan aika on pitkä 😬

Tsemppiä sinulle @Unelmilla ❤️ kun on vielä kaksinkerroin mietittävää.
 
Me käytiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä 7+3, samana päivänä sitten yksityisellä varhaisultrassa.

Seuraavasta ajasta olin tuonne yhteydessä NT-ultran jälkeen, seuraava käynti th:lla ja lääkärillä 15+3.
 
Takaisin
Top