Neuvola

Mä varasin tänään neuvolan. 29.8 sain ajan ja sillon viikkoja 7+6. Kauheen aikasin mun mielestä :O Kahdessa edellisessä oon käynyt joskus 8 vai 9+

Hei mulla kans rv 7+4 jo se! Hämmästyin että niin aikasin pistivät ajan :D
 
ÄRSYTTÄÄ :mad:
Onko muilla käytössä tämä Ipana? En saa kirjauduttua sinne... En tosin tiedä onko kaikki menny edes oikeinkaan kun en saanu s.postilla niitä ohjeitakaan neuvolasta. Ehkä soitan sinne huomenna ja pyydän ne jos ne unohtukin niiltä laittaa. Mut nyt ÄRSYTTÄÄ kaikki :confused:

Mä kirjauduin sinne itse ennenkuin neuvolasta edes sanottiin mitään. Sit kun tuli puheeksi, niin neuvolantäti kysy mun s.postin ja laitto linkin sinne. Mut tosiaan pääsin siis jo kirjautumaan ennen ja täyttämään kaikki, mitä itse saa täytettyä.
 
Mä sain nyt ajan 9.9. (jos sinne asti päästään :nailbiting:, kirjoittelin tarkemmin tuonne Plussanneet -ketjuun). Silloin oisin omien laskelmieni mukaan rv 9+x
Kovin tuntuu et siihen on pitkä aika, mutta iloitsen siitä, että pääsin samalle terkkarille, kuin on meidän esikoisenkin :)
Laittelin viestiä huolistani neuvolahoitajalle, niin hän laittoi lähetteen mulle hcg-arvon mittaukseen labraan. (Mulla oli siis vuotoa ja kipuja rv 4+0, nyt 5+5) Otaksun, et jos arvo ns. liian vähän tai liian paljon, niin sitten ultrattaisiin, mutten ole varma ... Tuli kumminkin tosi kiitollinen olo, että tsekataan :-)
 
Mä kirjauduin sinne itse ennenkuin neuvolasta edes sanottiin mitään. Sit kun tuli puheeksi, niin neuvolantäti kysy mun s.postin ja laitto linkin sinne. Mut tosiaan pääsin siis jo kirjautumaan ennen ja täyttämään kaikki, mitä itse saa täytettyä.

Jostain syystä mää en onnistunu :/ yritin monta kertaa mutta aina se vahvistustunnuksen jälkeen ilmotti virhettä tai jotain :mad:
 
Mun aikasemmissa raskauksissa on ultrattu viikoilla 6+ jotain (km) ja toisesta 7+ jotain. Nyt en tiedä, että mihin neuvolaan mut laitetaan ja anko siellä ultra usein laitteita. En oo siis vielä soittanut neuvolaan ja en oikein tiedä että missä vaiheessa soittaisin..
 
Tänään käyty eka neuvola. Eipä siellä mitään ihmeitä tapahtunut. Kerrottiin koska pitää käydä seulontaverikokeissa ja annettiin numero mistä varata np-ultra aika.
Meillä Ipana sovellusta vasta otetaan käyttöön. Vielä sain pahvisen äitiyskortin. Esitietolomake vaan täytetään Ipanassa.
Seuraava käynti on lokakuun alussa.
 
Mun eka käynti peruuntui lasten sairastelujen takia. Toisaalta ihan jees, kun selvisi nuo viikotkin nyt ja se käynti olisi ollut vähän turhan aikaisin. Varaan uutta aikaa ensi viikolla, varmaan sinne rv8-10 eli tän kuun loppuun tai syyskuun alkuun :rolleyes:
 
Mulla oli verikokeessa arvo hyvä (vastas viikkoja, eli ei oo ainakaan silloin alussa menny kesken, mitä pelkäsin), terkka laittoi viestiä neuvolasta. Huh, josko tässä vois nyt hetken luottaa tähän raskauteensa. Syyskuun 9. ois sit se eka neuvola - vasta :cat:
 
Mä en oo vieläkään varannut neuvolaa enkä soitellut yhtään mihinkään :nailbiting: jos vaikka maanantaina sais sen hoidettua pois alta :)
 
No nyt on varattu aika neuvolaan.. Reilu kahden viikon päähän meni :nailbiting: voi olla että tulee aika pitkät viikot.. o_O
 
Täällä neuvola 9+0, mielestäni tosi myöhään kun huolettaa hiukan koholla oleva kilpirauhasarvo. Eikä tuolloinkaan vielä ultrata eikä oteta verikokeita, saa vasta lähetteen niihin.
 
Tänään käyty eka neuvola. Eipä siellä mitään ihmeitä tapahtunut. Kerrottiin koska pitää käydä seulontaverikokeissa ja annettiin numero mistä varata np-ultra aika.
Meillä Ipana sovellusta vasta otetaan käyttöön. Vielä sain pahvisen äitiyskortin. Esitietolomake vaan täytetään Ipanassa.
Seuraava käynti on lokakuun alussa.

Siis tehtiinkö siellä muuten mitään?? Kuunteliko sydänäänet vai oliko siellä ultra??
 
Ei tehty. Mulla oli neuvola 6+0. Silloin ei vielä voi kuunnella ääniä eikä meidän laitteilla ultrata.
Ihan vain keskusteltiin ja sain laput mukaan missä oli päivät joiden väliin pitää seulontaverikokeissa käydä ja mihin väliin varata np-ultra.
 
Siis tehtiinkö siellä muuten mitään?? Kuunteliko sydänäänet vai oliko siellä ultra??

Ei meillä ainakaan mitään tehdä sielä ekalla neuvolakerralla.. rupatellaan, saadaan ohjeita ja nivaska lippulappuja. Np ultraa joutuu ootteleen...
 
Minäkin varasin tänään ensimmäisen neuvolan, 30.8. mennään silloin olisi 7+3.
Täällä on sellainen huoli, että viimeisenä kahtena yönä olen kokenut ihan hirveitä vatsakipuja/kramppeja... Neuvolasta sanottiin, että vielä ei kannata huolestua kun kipu ei ole jatkuvaa eikä ole vuotoa, mutta tarvittaessa ultrataan neuvolassa / saadaan lähete varhaisultraan. Nyt koitetaan vaan sinnitellä tuonne neuvolaan asti ja annetaan vauvan kasvaa!
 
Meillä oli tänään eka neuvola jossa tosiaan 1,5h keskusteltiin ja saatiin lappuja ja ohjeita, sekä varattiin ajat ultraan, toiselle neuvolakäynnille, labraan ja sokerirasituskokeeseen (suvussa on diabetestä). Käynti oli ihan super ihana! Odotin nimen perusteella että vastaan tulee vanha mummo jolla on vanhat mielipiteet, jonka lisäksi koko terveysasema oli itselle uusi kokemus. Hoitaja oli tosi sopiva ammattiinsa, huumorintajuinen, mukava ja tiesi uusimmista ohjeista ja toimintatavoista. Onneksi olin vähän epäileväinen niin koko käynti oli iso positiivinen yllätys.:smug:
 
Mulla oli tänään eka neuvola, rv 7+4. Siihen oli varattu 1,5h mutta meillä meni 30min :hilarious: En ottanut mitään lippulappuja, kun kaikki kuitenkin hyvin muistissa edellisistä.
Sain np ultraan ajan, 30.9. Kuukausi pitää jaksaa odottaa, huuh.
Meilläkin sai vielä pahvisen äitiyskortin, ne synnytystoiveet kirjataan vaan Ipanaan.
 
Tänään eka neuvola. Toivottavasti saan ihan oikeen kunnollisen neuvolakortin.
Varasin ens tiistaille varhaisultran. Sekin jännittää.
 
Takaisin
Top