Neuvola

Nereid

Piirimestaruustason postaaja
Huhtiäidit 2020
onko joku jo käynyt neuvolassa?
Me käytiin varaamassa aika ja saatiin elokuun viimeiselle päivälle.
 
Mä olisin halunnut varata jo neuvolan mutta ollaan vaihtamassa neuvolaa Vantaan sisällä, eikä hakemusta ole vielä käsitelty. Ei kyllä enää kauhean kauan voi odottaa, aikoja on kuitenkin niin huonosti tarjolla.
 
Mä sain nyt ajan 9.9. (jos sinne asti päästään :nailbiting:, kirjoittelin tarkemmin tuonne Plussanneet -ketjuun). Silloin oisin omien laskelmieni mukaan rv 9+x
Kovin tuntuu et siihen on pitkä aika, mutta iloitsen siitä, että pääsin samalle terkkarille, kuin on meidän esikoisenkin :-)
 
Mulla on eka neuvola-aika 6.9. Silloin on kuulemma lääkärikin paikalla ja päästään ultraamaan :)
 
Mä tänään plussasin ja koska on yksi aikainen km takana, odotan vielä neuvolan varaamista. Tänään luultavasti kerron miehelleni kun hän tulee kotiin, ensin ajattelin säästää sitä mutta emmä varmaan pysty. Meillä saa neuvolaaikoja varmaan ihan hyvin, uskon että menee syyskuulle koska ne haluavat, että saa palvelua omalla äidinkielellä. Sitä odotellessa... viimeksi nautin plussasta vain pari päivää... katsotaan pysyykö tämä kauemmin mukana.
 
Mä tänään plussasin ja koska on yksi aikainen km takana, odotan vielä neuvolan varaamista. Tänään luultavasti kerron miehelleni kun hän tulee kotiin, ensin ajattelin säästää sitä mutta emmä varmaan pysty. Meillä saa neuvolaaikoja varmaan ihan hyvin, uskon että menee syyskuulle koska ne haluavat, että saa palvelua omalla äidinkielellä. Sitä odotellessa... viimeksi nautin plussasta vain pari päivää... katsotaan pysyykö tämä kauemmin mukana.

Ihana et pääset kertomaan hyviä uutisia. Toivottavasti nyt jatkuu loppuun asti ❤️
Pitääkö tulkki maksaa itse? Tai siis ymmärsinkö oukein että teille tulee tulkki?
 
Ihana et pääset kertomaan hyviä uutisia. Toivottavasti nyt jatkuu loppuun asti ❤️
Pitääkö tulkki maksaa itse? Tai siis ymmärsinkö oukein että teille tulee tulkki?
Ei tarvitse tulkkia, koska toinen kotimainen kieli vain :) mutta niitä neuvolatätejä on vähemmän kuin suomenkielisiä :) tässä odotan että mies ja poika tulee kotiin. Oon pyöritellyt asiaa päässäni mutta en tiedä miten tämän sanon. Otin varmuuden vuoksi digitesti taskuun jos multa ei tuu sanoja. Tämä olisi mulle eka ja miehelle toka :Heartred
 
Yritin varata neuvolaa, mutta ainut terkkari jolta voi varata on ilmeisesti lomalla eikä kerrottu mihin saakka. No, jospa ensi viikolla onnistuisi :). Olen esikoisen kanssa kotona, joten sinäänsä pääsen kyllä helposti, pitää vain ottaa hänet mukaan.
 
Ei tarvitse tulkkia, koska toinen kotimainen kieli vain :) mutta niitä neuvolatätejä on vähemmän kuin suomenkielisiä :) tässä odotan että mies ja poika tulee kotiin. Oon pyöritellyt asiaa päässäni mutta en tiedä miten tämän sanon. Otin varmuuden vuoksi digitesti taskuun jos multa ei tuu sanoja. Tämä olisi mulle eka ja miehelle toka :Heartred

Mä niin toivon että nyt onnistuu :Heartred
 
Mä varasin tänään, 10.9 sain ajan ja silloin ois 8+3. Sanoi et "aika aikasin sä ajan varaat kun ei vielä ole edes menkat myöhässä. Ehkä kuulemma niitä pitäisi odottaa". No varasi kuitenkin ajan ja oli ihan onnellinen puolesta mut onkohan siihen joku käytäntö et pitäis oottaa ensin et on menkat myöhässä? Onneks sain valita terkan ja otin saman joka oli kuopuksen raskauden aikana :) Vaikka uhosin silloin että teen sterin, hän sanoi että onneks steriä ei tehdä raskaana oleville eikä heti synnytyksen jälkeen ellei oo lääketieteellinen ratkaisu koska muuten kukaan ei tekisi yhtä lasta enempää, ainakaan jos kysyy loppuraskauden aikana että tuleeko lisää lapsia :D
 
Mä soittelin tänään kans neuvolaan. Koska ylimääräisten vuotojen vuoksi en yhtään ole kärryillä viikoista tai siitä, että onko kaikki normaalisti, sain ajan jo 14.8.

Kuulema tehdään sitten lähete raskaudenkeston määritykseen ja labraan. Sitä odotellessa o_O
 
Siis kuinka vaikeeta voi olla joku ajan varaaminen :sour: maanantaina otan kyllä tehtäväksi soittamisen sinne, on vaan nii inhottava ku ei oo ku sen vajaan tunnin aikaa ja ku oon nii hajamielinen ollu ny ni aina muistan sen liian myöhään :hungover:
 
Meillä onneksi on ajanvarausta 8-13, niin ehtii hyvin soittaa. Tosin soittavat sieltä takaisin eli ei sitä heti saa varattua :D
 
Takaisin
Top