Neuvola

Tänään olisi tarkoitus soittaa neuvolaan. Tällä kertaa tiedän myös mitä odottaa siitä soitolta. Viimeksi olin ihan sekaisin kun soitin ja yritin olla rentona mutta jännitti hirveästi. Toinen soitto ei ollut kiva kun piti todeta että ekaa käyntiä ei tarvitakaan!
Katsotaan miten käy tällä kertaa :)
 
ÄRSYTTÄÄ :mad:
Onko muilla käytössä tämä Ipana? En saa kirjauduttua sinne... En tosin tiedä onko kaikki menny edes oikeinkaan kun en saanu s.postilla niitä ohjeitakaan neuvolasta. Ehkä soitan sinne huomenna ja pyydän ne jos ne unohtukin niiltä laittaa. Mut nyt ÄRSYTTÄÄ kaikki :confused:
 
ÄRSYTTÄÄ :mad:
Onko muilla käytössä tämä Ipana? En saa kirjauduttua sinne... En tosin tiedä onko kaikki menny edes oikeinkaan kun en saanu s.postilla niitä ohjeitakaan neuvolasta. Ehkä soitan sinne huomenna ja pyydän ne jos ne unohtukin niiltä laittaa. Mut nyt ÄRSYTTÄÄ kaikki :confused:

Tuliko sulle se kirjautumislinkki kuitenkin neuvolasta?
 
Yritin tänään soittaa neuvolaan aikaa, mutta empä saanut ketään kiinni. Meillä on ajanvaraus vaan puolituntia päivässä, joten se puhelin on aina varattu :meh:
Noh, jätin soittopyynnön josko huomenna soiteltais sieltä takasinpäin.
 
Eka neuvola käyty, kun ei ol viikoista varmuutta ja mulla vähän kaikkea pientä ja vähän isompaakin autoimmuuni-ongelmaa kehossa. Hyvä fiilis jäi. Ens viikolla jo neuvolalääkärin pakeille, mietitään näitä ferritiini- ja kilpirauhasasioita.
Mullakin tuo kilpitauhas juttu, sitä katsotaan sit neuvolassa yhdessä hoitajan kanssa. Nostin lääkitystä viime viikolla jo ja hoitaja oli puhelimessa erittäin positiivinen. Toivottavasti saatte kaikki lääkitykset hoidettua :)
 
Huh. Aika varattu ja taikauskoinen olo. Pelkään kaikkea, mutta ei se auta kun uskoa ja toivoa parasta ja odottaa. Ja odottaa. Ja odottaa.
Vielä 3 viikkoa. Neuvola osuu rv 9+3.

Edit. HIRVEEN myöhään, osalla kun on jo 6-7 viikolla :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Aika vasta 11.9, miten jaksaa melkein kuukauden odottaa!:eek: Silloin rv 9+1, joten ihan aikataulussa kyllä... Esikoisesta kävin muistaakseni 9+5, joten vähän ennemmin sentään tällä kertaa!:joyful:
 
Ei vielä nostettu kilpirauhaslääkitystä. Syy siinä, että mulla viime mittauksella tsh ollut aika alhaalla, mutta siinä voi olla vähän muutakin kun oli levoton yö. Ei välttämättä arvot mulls silloin pidä paikkansa. Noh, katsotaan. T4v ei nyt ainakaan susisurkea ollut, vaikka voisi olla parempi. Ferritiiniä ei aijota raskausaikana kontrolloida, täytyy siis sekin jatkossa tehdä taas omaan laskuun yksityisellä.
 
Monella on neuvola myöhään. Meillä ollut eka lääkärintarkastus jo vk 10 ainakin ennen.
Nyt perjantaina mulla eka neuvola ja silloin 6+0.
 
Unohdin tosta omasta neuvolasta, että meillä siinä kuunnellaan vaan sydänäänet. Eka ultra on joskus viikolla 13(?). Tuntuu ihan mälsältä, kun muissa kaupungeissa tuntuu, että pääsee jo aiemmin tutkimuksiin. Aika pessimistisesti myös tuntui puhelussa ottavan vastaan, et katotaan nyt sinne asti ja siellä "saattaa niillä viikoilla kuulua äänet, tai sitten ei kun on vielä niin aikasta". Niin, viikolla 9 on vielä aikasta sydänäänille?? Johtuu ilmeisesti rämistä laitteista. :yuck: en siis usko, että viittasi siihen kuuluuko niitä vai ei, vaan siihen et eivät saa mitattua kun alkaen tosta. Argh. Olispa rahaa niin kävisin yksityisellä. :bored:

Mulla kans muuten kilpirauhaslääkitys (tuntuu et TODELLA monella nykyään on) ja ne jo nosti sitä annosta, kun sattumalta toisesta asiasta kävin viime vk sopivasti verikokeissa. Oon vaan tykänny säädellä itse, koska tolla nostetulla annoksella mulla alkaa tykyttää sydän ja se alkaa sitten ahistaa.. Eihän se nyt mahdolliselle sikiöllekään hyvää tee jos se nostetaan vaan maksimiin, ku arvo oli kuitenkin hyvä, 17. Vähän hämmentää.. :bookworm:

Öö mitäs muuta oli mihin piti vastata, joko ne muistihäiriöt iskee :bag::nailbiting::hilarious:
 
Sydänääniä ei meillä ole suostuttu kuuntelemaan kun vasta np-ultran jälkeen. Sen verta vanhat laitteet ettei kuulemma aikaisemmin kuule.
Ellei nyt ole sitten laitteita vaihdettu. Ei meidän kunnassa ennen ollut varhaisultraakaan mutta nyt on.
 
Sydänääniä ei meillä ole suostuttu kuuntelemaan kun vasta np-ultran jälkeen. Sen verta vanhat laitteet ettei kuulemma aikaisemmin kuule.
Ellei nyt ole sitten laitteita vaihdettu. Ei meidän kunnassa ennen ollut varhaisultraakaan mutta nyt on.


Mut jännä ja kiva et on varhaisultra kunnallisen puolesta, tuo on kyllä luksusta! :eek: :excited001
 
Mä varasin tänään neuvolan. 29.8 sain ajan ja sillon viikkoja 7+6. Kauheen aikasin mun mielestä :O Kahdessa edellisessä oon käynyt joskus 8 vai 9+
 
Takaisin
Top