Neuvola

Keskustelun 'Kesäkuiset 2018' aloitti mymmeli35, 4 loka 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. m-inski Ihastunut foorumiin Kesämammat 2018

Mä Sillon kuopukse aikaan mittaili aina piston jälkeen omal mittaril sormenpäästä. :)
    • Luova Luova x 1
  2. vilttitossu Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Täällä paasto otetaan pikatestillä. Jos paastoarvot koholla, niin soketilitkua ei tarvitse juoda. Muuten selviää viimeistään huomenna. Viimeksi kyllä soitti neuvolasta jo samana päivänä.
  3. vilttitossu Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Voi kun oisinki hoksannut ton oman mittauksen, niin ei tartteis odotella :)
  4. Shakalaka Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Rupesin miettimään että millonkahan itsellä on lääkärikäynnit tässä raskaudessa, nyt 14+0 eikä ole ollut puhettakaan lääkäriajoista. Nt-ultrankin teki kätilö. Seuraava neuvola-aika on terveydenhoitajalle tän kuun lopussa ja rakenneultra ensi kuun lopussa, ja senkin tekee kätilö. "Neuvolalääkärille suositellaan kahta peruskäyntiä – alku- ja loppuraskaudessa." En ole lääkärillä käynyt..
  5. Donitsi Ihastunut foorumiin Huhtikuiset 2021 Kesämammat 2018

Mulle tuli neuvolalääkäri käynti nyt tammikuun alkuun ja samoilla viikoilla menen kuin sinä.. itse en mielelläni menisi tohon edes, kun vihaan tuota lääkäri yli kaiken.. Se ei mitään muuta tee kuin hauku asiakkaat. Nt-ultra teki myös kätilö. Äitiyspoliklinikan lääkäri samana päivänä kuin R-u, tätähän ei ole kaikilla..
  6. kesääodotellessa Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

En mene eikä haittaa mitään vaikka ei mee. Samat perusjutut siellä otetaan eli paino, verenpaine jne. Ja sisätutkimus joka ei ole edes suositeltava nykyään enää. Täysin siis turha. Pääsen kyllä lääkäriin muutenkin jos tulee joku vaiva.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  7. Taikatalvi Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Eikös lääkärillä käynti ole pakollinen, jos meinaa saada kelasta tukia? Jonkinmoinen raskaustodistushan kelalle pitää toimittaa.
  8. vilttitossu Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Esikoisen aikaan minä sain ainakin todistuksen neuvolasta, rt-ultran jälkeen.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  9. kadonnut Peruskäyttäjä

Raskaustodistuksen saa terkkarilta, ei sitä varten tarvitse lääkärikäyntiä.

"äidin täytyy käydä terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen viidettä raskauskuukautta. " suoraan kelan sivuilta
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  10. kesääodotellessa Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Ei tarvii lekuria todistuksen saamiseksi.
  11. kesäkuu Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Kyllä mä sitte kuitenkin laputan kiltisti sinne sokerirasitukseen heti uudenvuoden jälkeen 2.1. vaikka se edelleen tuntuu yhtä turhalta. Lääkärineuvola on 8.1.
  12. Edz Rakastunut foorumiin Eloäidit 2020 Kesämammat 2018

Kuinka usein näitä käyntejä oikein on? Tänään olin ja kuukauden päästä seuraava. Onko jatkossakin yhtä tiiviisti? Vai tiheneekö tahti entisestään?

Pitkän etsinnän jälkeen terkkari löydsi sydänäänet. Puhui jo, että pitää lähteä tyksiin ultraan, mut onneks löysi. Muuten ei mittäön erikoista neuvolakäynnillä ilmennyt.
    • Tykkää Tykkää x 2
  13. kadonnut Peruskäyttäjä

Esikoisen aikaan oli 4vko välein, loppuraskaudesta sit tiheemmin.varsinki ku meni yli lasketun ajan, ni kävin joka 3.pv
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. Muusa79 Aloittelija

Meillä sokerirasitus ekan kerran vasta viikoilla 26-28. Kuulemma en kertonut tarpeeksi ajoissa äitini raskaudenajan diabeteksesta (en tiennyt). Kuulostaa myöhäiseltä.. En tiedä miltä diabetes tuntuu. Olen kyllä suht hoikka eli ehkä sitä ei olisikaan minulla (?)
  15. Muusa79 Aloittelija

Tai ainakin _olin_ suht hoikka :D
    • Voittaja Voittaja x 1
  16. Nti kesäheinä Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Täällä neuvolassa tänään ja sokerirasitukseen tuli lähete. Esikoisen ajasta muistan ton kauhun, mutta hyvä, että tutkitaan. Ekaa kertaa kuulin sykkeen tänään ❤️
    • Tykkää Tykkää x 3
  17. voikukka83 Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Käytiin aamulla neuvolassa koko perhe. Sydänäänet kuului hyvin ja heti. :)
    Hemoglobiini oli 101. Siinä siis syy väsymykselle! Nyt pitäisi aloittaa rautakuuri. Ihan hyvä, että väsymykselle on syy. On toivoa piristyäkin.
    Ei tarvitse tällä kertaa mennä sokerirasitukseen. Viimeksi joutui kun olin ensisynnyttäjä ja ikäraja ylittyi. Nyt ei altistavia tekijöitä.
    Esikoinen taisi luulla, että vauvan saa neuvolasta. Ihmetteli missä se on. Ei vielä 3-vuotias ihan ymmärrä tätä juttua. :p
    • Tykkää Tykkää x 4
  18. hemine Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Aamulla käyty neuvolassa/lääkärillä. Kaikki hyvin ja selvästi lääkärikin sanoi liikkeiden tuntuvan. Hemoglobiini ensin 107 ja toisella mittauksella 104, joten rautakuuri. Itse en oo kyllä huomannut tuota alhaista hemoglobiinia :eek:
    • Käytettävä Käytettävä x 1
  19. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Hienoa että kaikki hyvin! :) Mulla laski myös esikoisen raskaudessa alle 100 ilman että olossani huomasin mitään muutoksia..
  20. Donitsi Ihastunut foorumiin Huhtikuiset 2021 Kesämammat 2018

Se saattaa laskea ilman huomaamista jos lasku on maltillista eikä yhtääkkiä päädy alas. Esim mulla 150 ennen raskautta,137 8+viikolla, muutamassa viikossa 118 13+viikolla

Jaa tämä sivu