Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei kiitti! Ehkäpä kirje sit tuleekin aika nopeasti kotiin. Hermoiltavaa riittää, ja sitä alkaa sitten hermoilla kaikesta muustakin, mistä ei välttämättä tarvis :)

Mulla oli myös eka neuvola tänään. Vaikka toinen lapsi tulossa niin aikaa meni se 90 minsaa. Keskulteltiin pitkään edellisestä synnytyksestä ja siitä miten siinä meni kaikki pieleen [emoji52] mukavanoloinen hoitaja, joka suhtautui asioihin järjellä [emoji106]

Mulla oli neuvola jo aikaa sitten ja aikaa kului nyt noin 45min vaikka höpistiin kaikkea ylimäärästäkin. Sama terkka kuin esikoisella on nyt eli tuttuja ollaan. Esitiedot oli myös jo kaikki iPanassa niin varmasti nopeutti asiaa. Oikein mukava terkka on :)

Mä oon sokerirasituksesta sitä mieltä, että on loistavaa että meillä on mahdollisuus ilmaiseksi käyttää tätäkin mahdollisuutta. Rajat pitää vetää johonkin ja jos se on omasta mielestä höpöhöpöä niin pakko ei ole osallistua. Riskeihin suhtaudun itse vakavuudella maalaisjärjen rajoissa. Aion osallistua ja jos "jään kiinni" niin sitten mielelläni seuraan sokereita, jos sillä voidaan asiaan vaikuttaa. Toisilla rajat varmasti paukkuu ja mitään sen pahempaa siitä ei seuraa, mutta etukäteen sitä ei kuitenkaan voi tietää.

Mäkin haluan ehdottomasti rasitukseen, koska sitten sen tietää. En oo varma laitetaanko automaattisesti (keväällä sanoi että katsotaan myöhemmin), mut aion kyllä pyytää jos ei muuten laita.

Täällä oli kans kiva hoitaja. Ei puhunut vielä ainakaan mitään sokerirasituksesta, kaikki muut mahdolliset labrat ym ohjelmoitiin sekä seuraavat käynnit. Mainitsi myös, että heidän doppler ei saa kuuluviin sydänääniä kun vasta viikoilla 15-16, joten sitä ennen ei käytetä... joten sen puolesta jännittää ihan yhtä paljon kun aiemmin. Kai se on sit pakko tuo oma doppler hankkia kun np-ultraan vielä pari viikkoa.

Mullekin sattui tosi kiva täti. Eilen oli eka neuvola (8+0). Paljon tuli asiaa, täti varasi mulle labra-ajan parin viikon päähän, sitten odottelemaan aikaa ultraan... Sokerirasitukseen laittaa mut ikäni takia. Samapa tuo. Täti tuntuu olevan varustettu ehdalla maalaisjärjellä. Hyvältä vaikuttaa!

Eilen oli meillä neuvola, ei päästy meijän omalle neuvolatädille, kun meidän aika siirtyi aikaisemmaksi. Ultralla katsottiin ja oikeassa paikkassa oli, huomenna joudun menee mahdollisen kuivumisen takia labraan. Lääkäri myös määräsi pahaan pahoinvointiin lääkkeet. Viimeistään maanataina tulee tieto kuivumisesta. Labraan laittoi jo valmiiksi lähetteen, ensiviikolla aikaisintaan saa mennä ja sit myöhemmin on viel sokerirasitus

Tänään olin ekassa neuvolassa ja vaikka kaikki on tuttua niin yli tunti siinä vierähti. Saan onneksi jatkaa samalla terkalla jolla poika käy ja joka oli mulla myös esikoisen raskausajan terkka. Hän on niin hirveän mukava ja ymmärtäväinen. Neuvola laski lasketun ajan eri tavalla, käyttävät varmaan lyhyempää kiertoa joten päivällä aikaistu virallinen aika omista laskuista. Käytän siis tuota neuvolan kun ei heittoa tosiaan ole kuin päivä ja muutin tonne listaan myös. Nyt voikin sitten alkaa kyttäämään postilaatikkoa että koska ultrakutsu siitä kolahtaa.

Mulla oli myös eka neuvola tänään. Vaikka toinen lapsi tulossa niin aikaa meni se 90 minsaa. Keskulteltiin pitkään edellisestä synnytyksestä ja siitä miten siinä meni kaikki pieleen [emoji52] mukavanoloinen hoitaja, joka suhtautui asioihin järjellä [emoji106]

Minulle neuvolassa kerrottiin että edelliset synnytys kokemukset pisteytetään ja laitetaan tietoihin.. hieman huvitti, sillä edelliset ovat nyt 8 ja 6v. joten ei niitä synnytyksiä niin pahalla muistellut.

Mulla tehtiin toi pisteytys kummankin aikana synnytyssairaalassa ennen kotiinlähtöä :D mutta tytön odotus aikana neuvolassa vielä uudelleen, saas nähä miten tälläkertaa :D

Mulla pisteytettiin myös tuo esikoisen synnytys heti sairaalassa, mutta neuvolanhoitaja ei vaikuttanut siltä, että olisi tiennyt pisteytystäni.

En ole koskaan kuullut tuollaisesta pisteyttämisestä.

Voi olispa minullakin ollut neuvolassa ultra. Nyt on semmoinen olo, ettei raskautta olla edes vielä "todistettu" mitenkään.

En ole koskaan kuullut tuollaisesta pisteyttämisestä.

Voi olispa minullakin ollut neuvolassa ultra. Nyt on semmoinen olo, ettei raskautta olla edes vielä "todistettu" mitenkään.
Samaa mieltä. Munkaan raskautta ei ole "todistettu" mitenkään ja tuntuu niin myöhäseltä että eka ultra vasta 12+0... o_O

Jootäällä kans sellanen olo että ei ole todistettu mitenkään.. ja kun aikasemmin tottunut siihen et heti kuunnellaan ne sydänäänet tai ultrataan :/ no viikko niin sitte pääsee ultraan :)

Samat fiilikset täälläkin! Tosi epätodellinen fiilis. Meillä onneks myös ens viikolla nt-ultra! Jännää! En jotenkaan oo uskaltanut iloita tai ajatella edes kovasti tätä raskautta. Varmaan vasta kun näen että siellä joku liikkuu niin uskallan iloita.

Teillä jotka ette ole ekaa kertaa nyt raskaana, niin mitä siellä neuvolan lääkärintarkastuksessa tapahtuu? Mulla lukee ekan neuvolakäynnin hoitajan laatimissa muistiinpanoissa, että 'kutsu laajaan terveystarkastukseen'. Mietin vain, mitä se pitää sisällään, kun jo kaikki mahdolliset veri ja virtsakokeet, seulonnat, hb, verenpaine ym on otettu?

Takaisin