Neuvola

Nilla

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2017
Huhtimammat 2018
Ensimmäiset varmaan jo varannu aikaa neuvolaan. Tänne vois kertoilla kuulumisia ja mietteitä käynneiltä ja ihan kaikkea neuvolaan liittyvää :)

Millä viikoilla teillä on muuten neuvola, jotka jo varanneet aikaa? Muistan ku esikoisesta varasin aikaa ekan kerran, niin sanottiin ettei ennen 9+ viikkoja sinne pääse ja nyt mulla on kuitenki aika jo 6+3 (14.8.) :confused: Niin mites muilla?
 
Mulla neuvola vasta 9+6. Jotenkin tosi myöhään :happy: Aiemmista ollut 8+?, 9+2 ja 7+4.

Mut ehtiihän siellä ravata kyllästymiseen asti sit... esitietolomakkeet tuli postissa jo kotiin.
 
Juu todellakin ehtii ravata! :) Me ravataan edelleen esikoisen kanssa.... Lastenneuvola täynnä, eikä sinne aikoja saa ollenkaa niin äitiysneuvolan puolella käydään mitat ja rokotukset ottamassa! :) Eipä sieltä juuri muuta apua, kuten niitä neuvoja sitte saakaan :laughing021 Luojan kiitos, että eksyin tälle foorumille aikoinaan! Mä en tiedä miten olisin selvinny edelliset 7kk ilman tätä foorumia ja mein tammikuisten ryhmää! :)
 
Mulla on 7+4, mut siks että esikoisen neuvola on sitten samaan syssyyn, ei tartte koko ajan ravata.
 
Mä soittelen aikaa, kunhan miehen työkuviot varmistuu. Pärjäisin mä itsekseenkin mutta mies niin kovasti haluaa mukaan:rolleyes: Soittelin neuvolaan muissa asioissa, niin sanoivat mulle, että viikoilla 8-10 kävisin, saa nähdä mille viikolle sen ajan lopulta saan. Olo on aika malttamaton kyllä!
 
Täällä ollaan aivan uuden asian äärellä ja ihan hukassa . Plussasin siis tänään ja laskuri näyttää rv5. Muutaman päivän päästä meinaan testata uudestaan. Kuinka pian alan soittelemaan neuvolaan yms.?
 
Ekapieni, voit soittaa vaikka heti maanantaina :) Tai sit kun siltä tuntuu. Ite kuitenkin soittaisin viimeistään viikoilla 6 ettei tulis ongelmia ajan saamisen kanssa. Eka käynti ajoittuu yleensä 7-10 viikoille.
 
Ekapieni, voit soittaa vaikka heti maanantaina :) Tai sit kun siltä tuntuu. Ite kuitenkin soittaisin viimeistään viikoilla 6 ettei tulis ongelmia ajan saamisen kanssa. Eka käynti ajoittuu yleensä 7-10 viikoille.


Kiitos vastauksesta. Mä soittelen maanantaina siis. Tää palsta tulee olemaan varmaan hurjan tärkeä tän matkan aikana. Täytyy vaan toivoa että kaikki mene hyvin.
 
Ajattelin tovin vielä odottaa, ihan vaan varuiksi. Täällä saa ajan aika nopsaan kun tarvii.. Viimeksi keskeytyi niin alussa niin jotenkin nyt en tahdo tehdä mitään peliliikkeitä vielä...
 
Ajattelin tovin vielä odottaa, ihan vaan varuiksi. Täällä saa ajan aika nopsaan kun tarvii.. Viimeksi keskeytyi niin alussa niin jotenkin nyt en tahdo tehdä mitään peliliikkeitä vielä...

Mä ajattelen ihan samoin. Meillä kyllä viimeisin keskenmeno rv 13. Pelottaa ihan hulluna varata sitä aikaa.
 
Mä en oo vielä ees soitellu neuvolaan, kun tiistaina on ultra naistentautien osastolla ja sitten saan vähän selkoa tähän touhuun, et onko kohdunulkoinen vai ei. Jos kaikki hyvin, niin eiköhän ne siellä anna sit jatko-ohjeita. Laskurin mukaan 6 raskausviikko menossa mut lekuri puhu maanantaina et olisin vasta 4 viikolla. hmmmm....
 
Tänään oli sitten naistentautien poliklinikalla varhaisultran kontrollikäynti ja kyseessä on lääkärin mukaan normaali kohdunsisäinen raskaus, vaikka joutuikin etsimään sinttiä tosissaan. Huh! Aluks näytti siltä, että olis pitänyt vielä varata uusi kontrollikäynti viikon päähän mutta sitten löytyikin kulma, josta ultraäänilaitteella näkyi selkeästi ruskuaispussi ja pieni myky siinä kyljessä kiinni joka väreili. Raskaus ei ole ihan niin pitkällä kuin laskurit väittää 6+4 vaan jossain 6+0 (tai jopa vähemmän) hujakoilla.
Eli kaikki hyvin tähän saakka ja lääkäri antoi luvan ottaa seuraavaksi yhteyden neuvolaan.
Huh, ompa huojentunut ja helpottunut olo!

Edit: Soitin neuvolaan tänään kun kotia pääsin ja meillä eka neuvola sekä aika lääkärille ultraan 24.8.
 
Muokattu viimeksi:
Eka neuvola vasta 8.9., silloin viikkoja oletettavasti 9+4. Tuntuu olevan kovin kaukana, mutta meidän neuvolaan oli ajat aika kortilla.
 
Mulla eka neuvola 29.8 eli silloin rv 8 (7+6), jos nyt oikein laskin. Soitin heti plussan jälkeen :happy: Vähän olen miettinyt tuota varhaisultraa yksityisellä jo aiemmin.
 
Takaisin
Top