Neuvola

Outoa kun on loppuraskaus menossa (32+), LA:han 8vkoa ja seuraava neuvola-aika vasta kuukauden kuluttua. Ja sekin itse asiassa se lekuriaika, eli viimekertaisen kokemuksen perusteella en odota käyntiä kovinkaan innokkaasti. Täällä ei lääkäri edes ultraa.

Itse asiassa terkalle neuvolaan vasta 6vkon päähän aika....jolloin jo 37+5 lasissa o.O
 
Nyt mua ressaa, kun jouduin antibioottikuurille eikä sen takia voi viiä tuota pissanäytettä labraan. Vaikkakin iha oireeton oon ettei luulis olevan vti tä ja terkkaki koitti lohdutella että sokrut ku oli yhellä plussalla nii johtunu että syöny aamupalan ja päästäny siitä vaa sokereita sit pissii.. nytki oon hirvee tarkka vauvan liikkeistä ku tuo kuuri määrättii viikoks. Toisaalta eihä lääkärit mittää vahvoja raskaanaolevalle määrääkkää. :)
 
Outoa kun on loppuraskaus menossa (32+), LA:han 8vkoa ja seuraava neuvola-aika vasta kuukauden kuluttua. Ja sekin itse asiassa se lekuriaika, eli viimekertaisen kokemuksen perusteella en odota käyntiä kovinkaan innokkaasti. Täällä ei lääkäri edes ultraa.

Itse asiassa terkalle neuvolaan vasta 6vkon päähän aika....jolloin jo 37+5 lasissa o.O

Meillä ainakin lääkärikäynnin yhteydessä suoritetaan myös ne perusterkkatarkastukset. Eli ensin terkalla noin 20min ja sitten lääkärin puolelle.
 
Outoa kun on loppuraskaus menossa (32+), LA:han 8vkoa ja seuraava neuvola-aika vasta kuukauden kuluttua. Ja sekin itse asiassa se lekuriaika, eli viimekertaisen kokemuksen perusteella en odota käyntiä kovinkaan innokkaasti. Täällä ei lääkäri edes ultraa.

Itse asiassa terkalle neuvolaan vasta 6vkon päähän aika....jolloin jo 37+5 lasissa o.O

Aikas outoa kylläkin. Mulla just viime maanantaina oli neuvola ja terkkari sanoi että nyt on aika tihentää käyntejä, kahden viikon välein siis nyt jatkossa ja 36 viikolle lääkärineuvola.
 
Mulla on seuraavaksi lääkäriaika ja se on kans ”vasta” 12.3., jolloin laskettuun aikaan on tasan neljä viikkoa (rv 36 täynnä). Tuosta seuraavalla viikolla on sitten taas normi th-neuvola. Harvaltahan tuo tuntuu näin ensikertalaisena, mutta ilmeisesti ihan normaalia. Ensimmäisellä neuvolakerralla saatiin nimittäin kaikkien käyntien aikataulut, eli millä raskausviikolla on neuvolakäynnit sekä seulonta- ja rakenneultrat, ja sen mukaan ihan aikatalulussa mennään.

Täällä ei edes ultrata neuvolassa (oli se sitten lääkärin tai terkkarin neuvolakäynti). Lähettävät varmaan Naistenklinikalle, jos jostain syystä olisi tarve ultrata.
 
Tänään oli neuvola, ja harmikseni sain kuulla että neuvolatäti vaihtuu taas. Tää mikä nyt on ollut lähtee työnkiertoon. Paikalla oli myös tää uus th, aika nuori ja arka tyttönen oli. Mutta anyway, vauva kasvaa hyvää tahtia, sf-mitta nyt 32cm, painoarvio 2,5kg (34+2). Oireilujen perusteella mitä nyt on ollut, kipuja lantion alueella ja voimistuneita supistuksia, th oli sitä mieltä että vauva tulisi maailmaan jo maaliskuun puolella, ja kysyikin että ollaanko valmiita jos näin kävisi. Tottahan toki sitä valmis on, mutta toivoisin että pikkuinen jaksaisi kasvaa vielä tovin masussa ja tulisi sitten vahvana maailmaan. :)
Kahden viikon päästä lääkärineuvola, sitten ei oo enään kun 3vkoa laskettuun aikaan [emoji177]
 
Eilen oli neuvolalääkäri (36+0). Vauva on raivotarjonnassa ja lääkärin arvion mukaan nyt noin 2700g. Sf-mitta oli 33 cm. Synnytys tuskin alkaa vielä hetkeen, sillä kohdunsuu oli täysin kiinni, kohdunkaulaa edelleen 3 cm jäljellä ja paikat edelleen enimmäkseen kiinteitä. Ens viikolla on taas th-neuvola.

Ei kai tässä muuta kuin nautiskellaan mammalomasta ja ootellaan joskus lähestyvää synnytystä! :joyful:

Minkäskaisia uutisia te muut olette saaneet neuvolalääkäriltä?
 
Neuvolalääkäri oli viikko sitten, vauva on täysin kiinnittyny lähtökuoppiinsa ja lääkäri ennusti että synnytys alkaa nyt koska vaan ja hänen mielipiteensä oli että ihme on jos menee laskettuun aikaan asti (30.3.). Painoarviota ei oikeen kunnolla voinu tehä koska vauvan pää on niin tiiviisti lantioluiden sisällä, mutta jonkinlainen arvio viikko sitten oli 2,9kg (mulla on tosi pieni maha etten olettanukkaan että sielä mikään 4kg pötkylä makais).

Nii ja meillä täällä Seinäjoella on 2 lääkärikäyntiä, alussa ja lopussa, ja tää jälkimmäinen tarkastus oli mulla viikolla 37+3. Viikosta 35 asti on käyty neuvolassa parin viikon välein.
 
Mulla oli tänään (37+2) th-neuvola, ja terkkarin mukaan vauva on nyt laskeutunut siten, että pää liikkuu enää ihan vähän. Itsekin aavistelin sitä, koska viimeiset pari päivää maha on ollut raskaampi alhaalta kuin ennen ja muotokin vähän erilainen. Lisäksi lievää kuukautiskivun tyyppistä särkyä on nyt viikon verran ollut aina välillä (lähinnä öisin), mutta muita uusia tuntemuksia ei ole toistaiseksi ilmaantunut.

Seuraava neuvola on viikolla 39 eli parin viikon sykleissä mennään nyt viimeisillä viikoilla.
 
Mulla oli lääkäri 36+1 ja painoarvio silloin 2900. Hieman isompi kaveri tulossa kuin mitä esikoinen oli. Jotenkin tämä kyllä tuntuu paljon vahvemmaltakin tuolla mahassa.. Toisaalta esikoisella oli todella matala lihasjäntevyys. No joka tapauksessa toivottavasti syntyy pikkuinen pian :Heartred Pää oli kuin olikin hyvin alhaalla jo (en tiedä oliko kiinnittynyt) ja kohdunkaulan tilanteesta lääkäri ei puhunut mitään. Seuraava neuvolakäynti 38+1
 
Mulla oli lääkäri 36+1 ja painoarvio silloin 2900. Hieman isompi kaveri tulossa kuin mitä esikoinen oli. Jotenkin tämä kyllä tuntuu paljon vahvemmaltakin tuolla mahassa.. Toisaalta esikoisella oli todella matala lihasjäntevyys. No joka tapauksessa toivottavasti syntyy pikkuinen pian :Heartred Pää oli kuin olikin hyvin alhaalla jo (en tiedä oliko kiinnittynyt) ja kohdunkaulan tilanteesta lääkäri ei puhunut mitään. Seuraava neuvolakäynti 38+1

Mä sain painoarvioksi myös tuon 2,9 kg 36+0. Lääkäri sanoi että yleensä toinen tulee helpommin ulos vaikka olisi puolikin kiloa suurempi kuin esikoinen.
 
Eilen neuvola (38+0). Iha perus terkkakäynti oli ja katottii perusjutut. Paineet ok, pissassa leukkarit ja sokerit yhellä plussalla muttei kuulemma tarttenu huolestua ku olin justii syöny välipalan enne neuvolaa ja muutenki vieny labraa näyttee aikalailla hetkisitten. Sydänäänet pikkusella +144 ja sf mitta oli hypänny 37.5 cm eli yläkäyrän yläpuolelle. Raivotarjonnassa vava on ja kiinnittynyt josta terkka ennusteli että pari viiko sissää lähtis käynnistymään. Saapas nähdä :p
Seuraava aika varattii ens viikolle että nyt viikottai käydään näytillä meilläpäi :)
 
Ai sulle oli ennustanut et parin vk päästä syntyisi! Mullakin oli kiinnittynyt (rt), joten saa nähdä ehdinkö ens neuvolakäynnille, joka on buukattu juuri 2 viikon päähän.... :)
 
Mä kävin tänää 38+0 neuvolassa hoitajalla. Kaikki kunnossa, verenpaineet matalat, hemoglobiini hyvä (116) ja pissa puhdas. Siinä ku hoitajalle odottelin niin alko harkkarisuppareita tulemaan tiheästi. Siitä asti ollut nyt jo neljättä tuntia maha vähän väliä kovana. Parhaillaan parin minuutin välein tulee kovaks. Ei onneks polttoja kuitenkaan vielä tunnu, otin kyllä varmuudeks jo kaurapussin ja särkylääkkeet lähettyville.
 
Takaisin
Top