Neuvola

Mutta jos neuvolatäti on aiemminkin ollut tekemisissä isän kanssa, esim. esikon neuvolakäynneillä niin ei sen miehen nyt siellä neuvolassa tarvitse juosta, riittää kun menee sit siihen isyydentunnustus neuvolaan.

Ei tarvi koska silloin "tuntee" isän[emoji4]
 
Meillä mies kävi viime raskaudessa tasan kerran neuvolassa eli sen tunnustuksen tekemässä ja hänelle oli ensimmäinen lapsi. Ja itselleni eka kerta elämässäni kun isä ylipäätään neuvolassa mukana ja kolmas lapsi kuitenkin. :D
 
Mutta jos neuvolatäti on aiemminkin ollut tekemisissä isän kanssa, esim. esikon neuvolakäynneillä niin ei sen miehen nyt siellä neuvolassa tarvitse juosta, riittää kun menee sit siihen isyydentunnustus neuvolaan.

No eipä tuo esikoisestakaan ollut kertaakaan ennen lapsen syntymää ja se ei ollut mikään ongelma. Koko neuvola on vapaaehtoista ja ois outoa, että "pakko" miehen tulla. Ei todellakaan ole. Ja kun meillä hällä ei ole vuorotyötä vaan kaikki vuorot virka-aikaan niin eipä neuvola voi vaatia, että me rahallisesti kärsisimme sen tähden. Tietenkään, eihän tossa oo mitään mieltä
 
Kiitos näin monista ja kattavista vastauksista! Helpotti kyllä huomattavasti stressiä :) Me odotellaan esikoista ja jotenkin olin saanut neuvolasta sen kuvan, että olisi todella tärkeää jos mies olisi siinä laajassa tarkastuksessa mukana. Siitä on jostain syystä niin monesti minulta kysytty, että pääseehän hän paikalle. Mutta hyvä tietää, että siitä selviää loistavasti yksinkin :) hämmennyin noista vartin käynneistä, minulla on kaikki tähän mennessä kestäneet ainakin tunnin. Teemoittaan menty, ja siltä pohjalta ollut paljon keskusteltavaa. Tosin varmaan vaikuttaa juuri se, että ollaan ensikertalaisia.
 
Kiitos näin monista ja kattavista vastauksista! Helpotti kyllä huomattavasti stressiä :) Me odotellaan esikoista ja jotenkin olin saanut neuvolasta sen kuvan, että olisi todella tärkeää jos mies olisi siinä laajassa tarkastuksessa mukana. Siitä on jostain syystä niin monesti minulta kysytty, että pääseehän hän paikalle. Mutta hyvä tietää, että siitä selviää loistavasti yksinkin :) hämmennyin noista vartin käynneistä, minulla on kaikki tähän mennessä kestäneet ainakin tunnin. Teemoittaan menty, ja siltä pohjalta ollut paljon keskusteltavaa. Tosin varmaan vaikuttaa juuri se, että ollaan ensikertalaisia.

Kyllä mullakin neukussa melki tunti aina menee :) Kolmatta odotan :) Jutellaan niitä näitä tutkimusten lomassa.
 
Kyllä mulla ainakin mennyt neuvolassa joka kerta se tunti suurinpiirtein. Eilen oli tuo neuvola jossa sai kelan paperit mukaan ja muutenkin oli mukava tädin kanssa jutella omasta jaksamisesta töissä ja ulkonäköpaineista ym. Musta on ihana kun ei oo kiire ja rauhassa tehdään kaikki tutkimukset ja jutelllaan niitä näitä.

Meillä mies on ollut tässä kolmannessa raskaudessa yhdellä neuvolakäynnillä vaan mukana. En mä kyllä oo sitä sinne mitenkään tarvinnut mukaan. Mukavampi mun mielestä sielä on itekseen käydä ja jutella. Mies tulee sitten ultriin tuonne Naistenklinikalle mukaan. Niitä kerkiää jokunen tässä tulemaan :)
 
Meilläkin esikoinen tulossa ja mies oli mukana sillä voimavara käynnillä kun sattui olemaan kesälomalla silloin. Mutta aika turhaa sen siellä mun mielestä oli olla... toki jos puolisolla on mielessään jotain mistä haluaa jutella niin sitten on aiheellista tulla.
 
Esikoisen aikaan 3vuotta sitten meidän neuvolahuoneessa ei ollut edes kunnon tuolia isälle!!! Joku palli jossain oven takana. Niin paljon sitte puolisoita odotettiin!!! Nyt sentään on pöydän ääressä kaksi kunnon tuolia. :) Tänään saatiin kelalaput ja laitoin heti kaikki raha-anomukset menemään! :)
 
Anskulainen tota on kuuleman mukaan näkyvillä vieläkin. Että siis isejä ei oikeen huomioida vaikka he haluaisivat osallistua. Se mahdollisuus olisi oltava ehdottomasti ja perhettä käsiteltävä kokonaisuudessaan, sillä vaikka äiti on raskauden takia erityisen huomion osaisena niin jos mies on halukas keskustelemaan tai haluaa tietoa tai ihan mitä vaan niin sitä tulisi saada.
 
Meillä vaimo on ollu joka käynnillä mukana, ja haluaa osallistua kaikille mahdollisille. Yhdessä tässä kuitenkin odotellaan, niin mulle tulis sellanen olo että jää ulkopuoliseksi jos ei kävis. Enemmän se melkein noita käyntejä oottaa kuin minä :D. Meillä menee aina myös se tunti helposti, mukava olla kiireettä ja jutustella asioista rauhassa.
 
Tää kävi eilen hakemassa kotiin verensokerimittarin ja tykötarpeet viikon kotiseurantaan, kun en tietyistä syistä voi sokerirasitukseen mennä. Kauheat pelottelut raskausdiabeteshoitajalta ja vähän sellainen puhe kun automaattisesti olis radi. Joo, on sitä ylipainoa ja sukurasite, mutta silti :finger:
Aaamun mittaukset oli ok, ennen aamupalaa 4,4 ja tunti ruokailusta 4,7 :cool:
 
Meillä käydään koko perheen voimin neuvolassa, jostain syystä mies haluu aina mukaan :) Kun on yrittäjä saa helpommin järkättyä niin että pääsee. Siks pitääkin yleensä ottaa aika heti aamulle.
 
Meilläkin mies on aina neuvolassa mukana, saa järkättyä ittensä mukaan vaikka ei olekaan yrittäjä :p
Huomenna neuvola ja siellä on sit noi Kela asiat, blaah..inhoan Kelaa :D kait sitä pitää sit huomenna vaan kelata
 
Mua on nyt mietityttäny kovasti tuo neuvolan laajempi tarkastus, jonne siis on erityisesti myös lapsen toinenkin vanhempi kutsuttu mukaan. Onko teistä joku käynyt siellä yksinään? Töissä on sellainen tilanne, että joudun menemään kyseiselle neuvolakäynnille yksin ja mietin paljonko siitä neuvolakerrasta voi saada irti, kun ilmeisesti aika paljon pitäisi perhe- ja parisuhdeasioita keskustella läpi.

Mikä siis tää laajempi tarkastus on ja millon se on? :D meille ei oo puhuttu mistään tollasesta.. :eek:
 
Muaki kiinnostaa toi "laajempi tarkastus".
Nyt 24+3 eikä vielä kukaan oo maininnu tommosesta mitään.
Mies ei oo ollu nyt kertaakaan neuvolassa mukana, kun on töissä ollut.
Tulee jos pääsee :) esikoisen aikaan kävi useammin. Nyt viitsi neuvoloiden vuoksi sekoittaa työvuoroja. Aika tuttuu juttuu jo noi neuvolakäynnit:grin
 
Siis esikoisen kanssa se oli vaan yks muiden joukossa. Kai ne vähä enemmän kyselee yleisesti asioita.
 
Ahaa nii just, no meillä tehtiin joo heti ekaks se audit testi ja sitten tokalla kerral oli se voimavarajuttu ja jotain ne kai kysy siitä miten me liikutaan jne.. niin ja sillä kerral kun olin yksinneuvolassa ne kysy vielä että eihän meillä oo mitään perheväkivaltaa (kuulemma kysyy aina jos/kun nainen käy yksin niin yleensä vastaakin helpommin jos jotain on) mut enemmän tosiaa tuntuu et on "syynätty" tota alkoholi/ongelmapuolta kuin vaik terveysjuttuja. Vaik hyvähän se varmaan on että jos jotain olis niin asioita ehtii saada kuntoon ennen kun lapsi tulee maailmaan..
 
Täällä oli neuvola viime perjantaina. Hb oli humahtanut alaspäin 149:stä 122:een. Painoa olin kerryttänyt 20+0 mennessä 4kg. (Hyvähyvä ehkä tässä pääsen alle 17kg raskauskilon) :D Sf oli 19.5 ja vauvan syke jyskytteli 145/150. Kamalan vilkas tapaus oli :)
 
Meilläkin oli aamulla neuvola, viime neuvolakäynnistä (4vk sit) painoa tullut +2kg :/ mutta ei sanonut tuon olevan edes paha..ihmettelin kyllä. Mutta olen mäyssännyt nyt lomalla, kun ollaan oltu mökillä ja matkoilla.
Hemoglobiini oli 121 (aikaisemmin 134), ei onneksi tuon alhaisempi. Sf mitta oli muistaakseni hitusen yli 18, kuulemma hieman käyrän alapuolella. Muuten kaikki oli kunnossa, laittavat lähetteen pelkopolillekin, hienoa!!
 
Me käytiin tänään neuvolassa ja kaikki on ihan ok, verenpaine ja hb oli hyvät, mut se täti meinas kuitenkin et joudun jossain kohtaa alottaa rautalisän.. :) Sf mutta oli 18 ja vaikka musta tuntuu ihan hirveän rajulle olla uusissa lukemissa painon kanssa (72kg) ni ei sitä nyt kuitenkaan oo kertynyt ku joku 600 grammaa per viikko ja se oli kuulemma myös vielä ihan kohtuullinen :D saatiin raskaustodistus ja muut laput ja kolmen viikon päästä sokerirasitus, hyi mua jännittää jo nyt se.
 
Takaisin
Top