Kaikki hyvin, vatsa kasvaa keskikäyrillä
Ei mulla puhuttu mitään mistään vatsan kasvukäyristä? Sanoi vaan että silmämääräisesti jo vähän pömpöttää ja käsin tunnusteli, että missä korkein kohta...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kaikki hyvin, vatsa kasvaa keskikäyrillä
Ei mulla puhuttu mitään mistään vatsan kasvukäyristä? Sanoi vaan että silmämääräisesti jo vähän pömpöttää ja käsin tunnusteli, että missä korkein kohta...
Tarkoittanee SF mittaa eli jossain vaiheessa kaikilta otetaan kohdun koon mitta. Minultakaan sitä ei ole vielä otettu, ei hätää. Ja alkuun ne lukemat ei just sen koon takia oo kovin luotettavia, joten siksi ne ei ees yritä mitata ekalla kolmanneksella.
Tarkoittanee SF mittaa eli jossain vaiheessa kaikilta otetaan kohdun koon mitta. Minultakaan sitä ei ole vielä otettu, ei hätää. Ja alkuun ne lukemat ei just sen koon takia oo kovin luotettavia, joten siksi ne ei ees yritä mitata ekalla kolmanneksella.
Neuvolassa tänään käyty rv 18+3. Paino noussu edelliskerrasta (6vk sitten) 1300g eli 228g/viikko, lähtöpainoon tullu yhteensä noin 2,5kg. Rr 100/61, hb 110. Pissa puhdas. Sydänäänet noin 136-143 välillä ja löyty suht helposti. Ei vielä ottanu sf-mittaa vaikka aiemmissa raskauksissa on ottanut sen jo näillä viikoilla. Supisteluista puhuttiin ja varas mulle lääkäriajan 15.7. ja seuraava neuvola sit 5.9. Nyt jännittää ku meiän lääkäri vaihtuu, edellinen lopetti, ku ei halunnu enää ajaa pitkää matkaa tänne. Uus on kuulemma tosi nuori naislääkäri. Ja neuvolan täti sano suoraa että ei tiedä mitä ko. henkilö osaa ja onko ikinä ultraa käyttäny. Ens viikolla tulee ekan kerran, ja meil neuvolassa lääkäri paikalla kerran viikossa, joten sit ku mun aika on, niin on hänen toinen kertansa. Mut nopeastiha noi oppii, jos on yhtään asioista kiinnostunut :)
Olin eilen neuvolassa ja sain kela-lapun. Terkalla oli sijaisena varmaan itseäni nuorempi sijainen. Ihan sympaattinen oli. Sydänääniä ei saanut kuuluviin, vaan joutui toisen terkan pyytään apuun. Myös hb:n mittauksessa tais olla vähän ongelmaa. Mutta eipä siinä, kukaan ei oo seppä syntyessään
Ekaa kertaa nyt vkolla 22 otettiin sf-mitta ja meni sinne korkeimmalle käyrälle. Toivon mukaan tasaantuu keskikäyrällä jatkossa mun pelko on, että joudun synnyttään yli 4kg lapsen (mies painanut syntyessään yli 4kg, iik)
Olin eilen neuvolassa ja sain kela-lapun. Terkalla oli sijaisena varmaan itseäni nuorempi sijainen. Ihan sympaattinen oli. Sydänääniä ei saanut kuuluviin, vaan joutui toisen terkan pyytään apuun. Myös hb:n mittauksessa tais olla vähän ongelmaa. Mutta eipä siinä, kukaan ei oo seppä syntyessään
Ekaa kertaa nyt vkolla 22 otettiin sf-mitta ja meni sinne korkeimmalle käyrälle. Toivon mukaan tasaantuu keskikäyrällä jatkossa mun pelko on, että joudun synnyttään yli 4kg lapsen (mies painanut syntyessään yli 4kg, iik)