Neuvola

Oli oikein ohjeistus mitä hiilareita ja kuinka paljon tulee tankata kolmen päivän ajan ennen rasitusta. Laitan kuvaa kun pääsen kotio :)

No voi elämä! :O Muutenki ahistaa/ärsyttää koko radi/rasitus...

Varmasti tuo sokerirasituksen hirveys riippuu siitä, miten muuten kestää makeaa ja onko herkästi pahoinvoiva. Jotkuthan ilman raskauttakin oksentais jos aamupalaksi tyhjään mahaan vetäis vaikka palan makeaa kermakakkua tai karkkia.
Itse en herkästi voi pahoin ja vaikka se litku oli todella makeaa, ei se aiheuttanut mitään yökkimisiä tms. Oli lopussa hieman huono ja etova olo, mutta ihan kunnialla ja hengissä siitä selvittiin.
Eli ei se ole kaikille ihan super hirveää, mutta joillekin voi olla.

Minuakin kiinnostaa tuo hiilarien tankkaus, ei ollut esikoisen kohdalla moista ohjetta.

Mulla se sokerirasitus ei nyt niiin kamala ollut. Janotti kyllä pirusti, mutta kannattaa varata aika siihen aikaisin aamulle. Pitää olla sitä ennen 12hjuomatta/syömättä. Aamulla meinas olla aika jano kun ei saanut juoda mitään. Litkua piti juoda n.2dl eli yhden vesilasillisen verran, on makeaa, mutta pahempaakin juotu. Jossain vaiheessa siinä 2h;n aikana oli sellainen vähän pyörryttävä olo ja tosiaan janotti. Lukemista/tabletti/puhelin (ladattuna) :wink mukaan niin saa ajan kulumaan. Mulla sattu olemaan yksi tuttu samassa hommassa niin meni aika nopeaan poristessa. Itsekkin varmaan joudun sen 2 kertaa siihen kun ylipainoa ja edellisessä raskaudessa yksi, muistaakseni ruoan jälkeinen arvo nousi hiukan liian korkealle.

Neuvolassa käyty tänään ja ultralla katsottiin pientä,sydän sykki ja kaikki oli kunnossa :Heartred viikkoja oli vähemmän mitä menkoista laskettuna,mutta tämän minä kyllä tiesinkin :)
Yllätyksenä tuli että siellä on ilmeisesti ollut 2 alunperin, koska oli 2 "pussukkaa" toinen oli vaa valitettavasti tyhjä, ja ilmeisesti tästä johtui se viime viikon rusehtava vuoto:sad001 2 viikon päästä ultrataan kuitenkin vielä uudestaan ja katsotaan että onko "pussukka" kuihtunut pois.
Pääasia kuitenkin että yksi pieni on matkassa ja voi hyvin :Heartred
Ja sokerirasitukseen joudun minäkin.

Onko kaikki toista odottavaa käyneet esikoisen jälkeen sokerirasituksessa? Siis joilla ollut radi?

Onko kaikki toista odottavaa käyneet esikoisen jälkeen sokerirasituksessa? Siis joilla ollut radi?

Mä kävin esikoisen aikaan 2 x sokerirasituksessa eikä arvoissa ollu häikkää. Eli ei ollu radia.
Nyt sama homma olis edessä. Toivottavasti taas selvittäis puhtain paperein :p

Tän vuoden elokuussa olis pitäny mennä. Olisi ollu 1v synnytyksestä. Sinänsä ei mitään väliä kun söin tän välin metforemia pcos:ään.

TK, sanottiinko mitään jos tuota ei noudata? Tai miksi ylipäänsä tuota pitäisi noudattaa?

Minä en oo uskaltanu käydä siinä rasituksessa :arghh: ahdistaa ajatuskin niin paljon. Esikoinen on nyt 2 vuotta, että vuosi sitten olis pitänyt jo käydä... Käyn kyllä nyt raskauden aikana rasituksessa ja kävin esikoisestakin.

Mun olisi pitänyt kanssa syyskuussa mennä vaan nyt ku oon raskaana niin meen taas sit melko pian. Ja oon jo asennoitunut että radi diagnoosi sieltä taas napsahtaa.

TK, sanottiinko mitään jos tuota ei noudata? Tai miksi ylipäänsä tuota pitäisi noudattaa?

Minä en oo uskaltanu käydä siinä rasituksessa :arghh: ahdistaa ajatuskin niin paljon. Esikoinen on nyt 2 vuotta, että vuosi sitten olis pitänyt jo käydä... Käyn kyllä nyt raskauden aikana rasituksessa ja kävin esikoisestakin.

Noudatta jättämisestä ei ollut puhetta, mut kaipa ne kyseenalaistaa senkin jos arvot ei kohdillaan. Tahtovat tällä katsoa kuinka hiilarit imeytyy/kertyy.

Ihanaa, että saa näemmä vettä juoda paaston aikana! Sehän iskee aivan järkyttävä jano ja suun kuivuus sillä sekunnilla, kun paasto alkaa! :D ei varmastikaan saa litra tolkulla killittää, mutta edes hieman hörpätä jos tulee paha jano.

Minä kans tiedän, että radi napsahtaa, olen siihen jo asennoitunut, eli kasvattanut kasviksien ja vihannesten määrää aterioilla ja vähentänyt perunaa/makaroonia.

En oo kanssa koskaan kuullut, että pitäisi vetää hiilaritankkaukset ennen rasitusta. Nimenomaan ymmärtänyt, että tarkoitus on syödä sitä paastoa ennen ihan normaalisti... Mulla oli synnytyksen jälkeen rasitus jo 2kk päästä, ennen jälkitarkastusta. Sillon kaikki ok, nyt b-lausuntoa pukkas ennen plussaa...

Minulle sanottiin esikoisesta, että ihan samalla tavalla söisi kuin aina muutenkin. Siksi mietinkin tuota puuron kiskomista yms. varsinkin kun esikoista odottaessa puurosta nousi verensokerit ja se pitikin jättää kokonaan pois.

Juu mulle nimenomaan sanottiin esikoisen kohdalla että normiruokailua. Jotenkin aattelen tuon ohjeistuksen outona, kun jos halutaan saada radi kiinni niin eikö olis järkevintä että se ihminen syö edeltävästi juuri niinkuin yleensäkin eikä jonkun tarkoin selostetun ohjeen mukaisesti.. mulle ei tollaista ohjetta oo annettu joten viimeohjeiden mukaan meen rasitukseen.

En oo kanssa koskaan kuullut, että pitäisi vetää hiilaritankkaukset ennen rasitusta. Nimenomaan ymmärtänyt, että tarkoitus on syödä sitä paastoa ennen ihan normaalisti... Mulla oli synnytyksen jälkeen rasitus jo 2kk päästä, ennen jälkitarkastusta. Sillon kaikki ok, nyt b-lausuntoa pukkas ennen plussaa...

Tää on aivan uutta :)

Mulle neuvolasta sanottiin ainoastaan tosta rasituksesta, että just 12 tunnin paasto mutta vähän saa vettä juoda jos on tosi kova jano. Ei puhuttu tankkauksesta mitään :)

Kävin ekassa neuvolassa miehen kanssa, paljon kysymyksiä ja lappuja saatiin mukaan. Jälkeenpäin kun katselin äitiyskorttia huomasin, että huumeiden käytön kohdalle oli laitettu ihan selkeästi kyllä ja ei väliin rasti o_O Meillä ei tosiaan ole mitään huumetaustaa eikä sellaisesta ollut puhettakaan.. Jäi vähän ihmetyttämään näytettiinkö neuvolatädin mielestä jotenkin narkkareilta :D

Kävin ekassa neuvolassa miehen kanssa, paljon kysymyksiä ja lappuja saatiin mukaan. Jälkeenpäin kun katselin äitiyskorttia huomasin, että huumeiden käytön kohdalle oli laitettu ihan selkeästi kyllä ja ei väliin rasti o_O Meillä ei tosiaan ole mitään huumetaustaa eikä sellaisesta ollut puhettakaan.. Jäi vähän ihmetyttämään näytettiinkö neuvolatädin mielestä jotenkin narkkareilta :D

Varmasti puhdas vahinko kyseessä. :D Inhottavaa toki.

Neuvola:
27.4. / Tirlis
27.4. / pookkana
27.4. / Yllätysäiskä
28.4. / Kuutio
28.4. / äityli85
28.4. / Maikkis_
2.5. / Suuz
2.5. / Moona
3.5./ Saniais
4.5. / Hurrikaani
4.5. / Mriiah