Neuvola

Meillä eka neuvola takana tosin joka juttuun tuli aika sama vastaus joko neuvolatädiltä tai sit meiltä että niin on vielä tuoreessa muistissa asiat. Suurin osa papereista jäi ottamatta kun on tuttua juttua. Tosin sen otin kun oli tulostanu otteen valion tuotteista mitä voi syödä :) Paras uutinen oli etten joudu sokerirasitukseen kun paino on normaalin rajoissa eikä edellisessä raskaudessa ollu sokerivauvaa ja rasitus arvot oli hyvät! Seuraava neuvola onkin sit kesäkuun puolessa välissä ekan ultran jälkeen.

Neuvola:
25.4./ Sydänkäpynen
26.4. / TK
26.4. / Ellikki85
27.4. / Tirlis
27.4. / pookkana
27.4. / Yllätysäiskä
27.4. / [MayDay] (neuv.lääkäri)
28.4. / Kuutio
28.4. / äityli85
28.4. / Maikkis_
2.5. / Suuz
2.5. / Moona
3.5./ Saniais
4.5. / Hurrikaani
4.5. / Mriiah
4.5. / Pulla2017
4.5. / kriba
4.5. / iskallt
4.5./ Milottiina
8.5. / Selzzi
16.5. / air4M
16.5. / rubiini
16.5. / Karoliinaaaa90
17.5./ Suski.81
22.5. / [MayDay]
22.5 / Diann
22.5 / Cho
23.5. / Aashiqui
26.5 / Meritähti / neuvolalääkäri

Ultra:
24.4. / rubiini
24.4 / Cottondreams
25.4. / Eevinen
27.4 / Pulla2017
29.4. / kriba
2.5. / iskallt
17.5 / Diann
23.5 / Meritähti / nt-ultra

Lisäsin oman neuvola-ajan tonne. Soitin tänään neuvolaan ja 22.5 ois eka neuvola. :)

Neuvola:
27.4. / Tirlis
27.4. / pookkana
27.4. / Yllätysäiskä
28.4. / Kuutio
28.4. / äityli85
28.4. / Maikkis_
2.5. / Suuz
2.5. / Moona
3.5./ Saniais
4.5. / Hurrikaani
4.5. / Mriiah
4.5. / Pulla2017
4.5. / kriba
4.5. / iskallt
4.5./ Milottiina
8.5. / Selzzi
16.5. / air4M
16.5. / rubiini
16.5. / Karoliinaaaa90
17.5./ Suski.81
22.5. / [MayDay]
22.5 / Diann
22.5 / Cho
23.5. / Aashiqui
26.5 / Meritähti / neuvolalääkäri

Ultra:
24.4. / rubiini
24.4 / Cottondreams
25.4. / Eevinen
27.4 / Pulla2017
29.4. / kriba
2.5. / iskallt
17.5 / Diann
23.5 / Meritähti / nt-ultra

Poistin jo menneet ajat ja omani tältä päivältä. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi että kohtu on pyöristynyt ja kaikki vaikuttaa niiltä osin olevan kunnossa. :) aika varhaisultraan tulee ensi viikolla.

Meillä oli eka neuvola tänään, ja oli kyllä ihan mahtava neuvolatäti :)
Kaikki arvot oli ihan kohdillaan eli ei ainakaan vielä tarvitse esim. Rautaa alkaa popsimaan :)
Sokerirasitukseen joudun kaksi kertaa ylipainon ja PCOS:n takia :( oon kuullu siitä pelkkiä kauhutarinoita, sanokaa että se ei oikeesti oo niin paha

Täällä ensimmäinen neuvola takana ja melkein pari tuntia meni. Painoa tullut jo 3-5kg lisää, mutta eiköhän se tässä tasoitu kun pahin turvotus ja pahoinvointi helpottaa. Toivottavasti.
Sydänääniä kuunneltiin, mutta mitään ei vielä kuulunut. Siitäpä huoli nyt tuli, vaikka tiedän ettei niitä tässä vaiheessa yleensä kaikilla kuulu (nyt 9+0). Yritän nyt luottaa siihen, että itse sykkeen näin vielä reilu viikko sitten ultrassa. On tämä jotenki rankkaa, kun jatkuvasti pelottaa. :(

Täällä ensimmäinen neuvola takana ja melkein pari tuntia meni. Painoa tullut jo 3-5kg lisää, mutta eiköhän se tässä tasoitu kun pahin turvotus ja pahoinvointi helpottaa. Toivottavasti.
Sydänääniä kuunneltiin, mutta mitään ei vielä kuulunut. Siitäpä huoli nyt tuli, vaikka tiedän ettei niitä tässä vaiheessa yleensä kaikilla kuulu (nyt 9+0). Yritän nyt luottaa siihen, että itse sykkeen näin vielä reilu viikko sitten ultrassa. On tämä jotenki rankkaa, kun jatkuvasti pelottaa. :(

Meillä ei edes kuunnella alussa. Oisko vasta rv15->

Jep. Laitekin oli melko vanhaa tekoa. :) Menen kahden viikon päästä uudestaan, kun ultra on vasta reilun kolmen viikon päästä. Ihan mielenrauhan takia. :) Kovin oli mukava käynti ja jäi hyvä mieli. Painonnoususta huolimatta! :D

Maikkis, mulle ainaki sanottii neuvolassa suoraan ettei ekalla käynnillä kuunnella. Aiheuttaa yleensä vaan turhaa huolta, jos ei ääniä saada kuuluviin. Noin aikaisil viikoil ei oo ihme jos ei kuulu :)

Tirlis, mulla ekassa raskaudessa sokerirasitus oli aivan helvetin kamala. Tosi paha pahoinvointi ja oli vaan pakko pitää se kamala litku sisällä, koska jos olis oksentanu, sen olis joutunu tekee kokonaa uudellee :( oksennusta pidätin sen pari tuntia...
Nyt mul ei oo niin paha olo, joten luulen et toi menee nyt helpommin vaikkei se ikinä kiva kokemus oo.

Mä en ihme kyllä joudu ollenkaan tästä tokasta sokerirasitukseen kun ekan arvot oli hyvät ja oon normaalipainonen :) Oli kyllä helpottavaa kuulla kun se oli niin kauhee viimeksi, onneks siel oli semmonen sänky odotustilassa muuten oisin varmasti pyörinyt. Ja viimeisintä näytettä ei meinattu saada kun musta ei tullu jostain syystä verta, labratätikin sitä ihmetteli sano ettei oo moista ennen nähny :D

Eka neuvolakäynti takana :) 1,5 h siinä meni ja hyödyllistä juttua näin ekaa odottavalle. Joudun sokerirasitustestiin, vaikka kaikki arvot ja elämäntavat on hyvät. Sanoi että iän takia. Ei hajua mitä siinä tapahtuu mutta mitä teiltä luin niin voi seurata huonoa oloa?:confused:

Muuten mitä jäi mieleen, oli että D-vitamiinia voisin vähentää, nyt syönyt jotain jossa 50 yksikköä (normi monivitamiinin lisäksi). Lisäksi pitää selvittää onko rokotukset voimassa ja olenko sairastanut vesirokon (muistaakseni kyllä). Flora kevytlevite pitää myös vaihtaa 60-70%:een. Ja vatsalihaksia ei saa kuulemma tehdä?:wideyed:
Muutoin tilanne ok ja voi jatkaa elämää samaan malliin kuin tähänkin asti. :)

Eka neuvolakäynti takana :) 1,5 h siinä meni ja hyödyllistä juttua näin ekaa odottavalle. Joudun sokerirasitustestiin, vaikka kaikki arvot ja elämäntavat on hyvät. Sanoi että iän takia. Ei hajua mitä siinä tapahtuu mutta mitä teiltä luin niin voi seurata huonoa oloa?:confused:

Muuten mitä jäi mieleen, oli että D-vitamiinia voisin vähentää, nyt syönyt jotain jossa 50 yksikköä (normi monivitamiinin lisäksi). Lisäksi pitää selvittää onko rokotukset voimassa ja olenko sairastanut vesirokon (muistaakseni kyllä). Flora kevytlevite pitää myös vaihtaa 60-70%:een. Ja vatsalihaksia ei saa kuulemma tehdä?:wideyed:
Muutoin tilanne ok ja voi jatkaa elämää samaan malliin kuin tähänkin asti. :)

Verikoe, sokerilitku, verikoe...2h setti ja näemmä uusien ohjeistusten mukaan 3 päivää ennen rasitusta aloitettava hiilaritankkaus.

Verikoe, sokerilitku, verikoe...2h setti ja näemmä uusien ohjeistusten mukaan 3 päivää ennen rasitusta aloitettava hiilaritankkaus.

Mitä se käytännössä tarkottaa? :S mulle ei puhuttukkaa tollasesta..

30.5. eka neuvola. Varattiin aika esikoisen puolitoistavuotisneuvolan yhteydessä. Oli muuten todella luottavainen olo, kun hoitaja meidän alastonta tytärtä punnitessaan sanoi, että "Laitetaanpas poika vaa'alle". Ymmärrän, että mintunvihreä vaate voi hämmentää, mutta ei ammattilaisen pitäisi alastomasta lapsesta enää erehtyä :D

Mitä se käytännössä tarkottaa? :S mulle ei puhuttukkaa tollasesta..

Olet 12h syömättä ennen testiä. Itse tilanteessa otetaan ensimmäinen verikoe, sitten juot sellasen imelän litkun, odotat tunnin, sitten otetaan uusi verikoe, sitten odotat taas tunnin, sitten otetaan taas verikoe ja sen jälkeen pääset syömään. Kannattaa varata jotain evästä jo valmiiksi laukkuun koska tyhjällä vatsalla olo voi aiheuttaa huonon olon niin on jotain heti ensihätiin kun rasituskoe on ohi.

Ja kannattaa varautua siihen, että jos testissä ei löydy mitään diabetekseen viittaavaa, joutuu kokeen uusimaan vielä myöhemmässä vaiheessa raskautta.

Pahinta taitaa olla raskauden aiheuttama pahoinvointi. Itse tehnyt rasituksen vain ei-raskaana, jolloin pahinta se kirvelevän makea litku. Ja se ettei vettä saa juoda ollenkaan.

Olet 12h syömättä ennen testiä. Itse tilanteessa otetaan ensimmäinen verikoe, sitten juot sellasen imelän litkun, odotat tunnin, sitten otetaan uusi verikoe, sitten odotat taas tunnin, sitten otetaan taas verikoe ja sen jälkeen pääset syömään. Kannattaa varata jotain evästä jo valmiiksi laukkuun koska tyhjällä vatsalla olo voi aiheuttaa huonon olon niin on jotain heti ensihätiin kun rasituskoe on ohi.

Ja kannattaa varautua siihen, että jos testissä ei löydy mitään diabetekseen viittaavaa, joutuu kokeen uusimaan vielä myöhemmässä vaiheessa raskautta.

Joo tuttu juttu. Yksi radi takana. Lähinnä toi hiilarien tankkaus?

Takaisin