Neuvola

Neuvolas käyty. Nyt rv 25+4. Ei radia ja sf-mitta 26cm, sykkeet 148. Painoa mulle tullu nyt koko raskaudes 13kg, viimesen kk aikana 1,2kg. Samal tyylil meen siis äidin kans et alkuun tuli painoa ja sit puolen välin jälkee painonnousu hidastu

Mie kävin kans eilen neuvolassa,eli eilen oli rv25+3,sf-mitta 24cm joka otettiin nyt multa eka kertaa,pikkusen sykkeet oli 158 ja koko raskauden aikana tullu painoa nytten 4,7kiloa ja suurinosa painosta on tullu viime kuukauden aikana. Se on tämä joulun aika ja makeat,ei niitä voi vastustaa..

sokerirasitus takana, huomenna saa soittaa tuloksia. Hyi yök mitä ällöö oli sellases sinises pullossa ja ei puhettakaa että Ois saanu vetta hörppii. Paremmin meni alas edellisen raskauden vadelman makune litku.

Tänään oli Sokerirasitus.. Itse litku ei ollut niin kamalaa kun luulin mutta hyi hemmetti miten siitä tuli huono olo!! Onko muilla tullut huonoa oloa? Ja millaiset oli arvot?? Pelkään että tuo huonovointisuus menee huonojen arvojen kanssa ???

Mulle tuli viime raskaudessa tosi huono olo sokerirasituksessa, pääsin sit sängylle makoilemaan siellä. Arvot oli kuitenkin hyvät :) tällä kertaa ei ollut huono olo ja arvot oli taas hyvät. Ota tästä nyt sit selvää :D

En usko että huonosta olosta voi vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Minulle ei niinkään tullut huono olo ja arvot olivat hyvät. Ystävälläni tuli todella huono olo ja hänenkin arvot olivat hyvät, pikkuisen alhaisemmat kuin minulla. :)

Arvot oli hyvät vaikkakaan ei priimaa kaikki. Radia ei silti todettu..
Meijän vauvahan jo synty ku sain influenssan.. Hän taistelee teholla tällä hetkellä hengestään vain 29 viikkosena.

Mulla tuli närästys siitä sokerilitkusta silloin. Yritti siinä nyt huomaamattomasti röyhtellä niin ettei yrjöki tulis matkassa,mutta tulokset oli kuitenki hyvät. Huomena meillä onki eka perhevalmennus.

Arvot oli hyvät vaikkakaan ei priimaa kaikki. Radia ei silti todettu..
Meijän vauvahan jo synty ku sain influenssan.. Hän taistelee teholla tällä hetkellä hengestään vain 29 viikkosena.

Siis mitä?! :nailbiting: onko mulla menny ihan ohi että teillä on jo pieni maailmassa?!
Miten siellä voidaan? Miten te vanhemmat voitte?

Voi ei Mintukka! Kovasti lähetän enkeleitä sinne teidän pikkuista suojelemaan. Pelottavaa ja surullista. Onneksi täällä osataan jo pieniä hoitaa.

Voi ei.. Mintukalle jaksamisia!

Tänään joutusin soittamaan neuvolaan viikon supistuksien takia. No, neuvolaan päästiin samantien.. Pienokaisen liikkeitä en ole tuntenut neljään päivään, mutta hänellä oli kaikki hyvin. Supistukset lyhentäneet kohdunkaulaa kolmeen ja puoleen senttiin, neuvolalääkäri oli sitä mieltä että viikon vuodelepoa.. En saa edes siivota tai tehdä itse ruokaa.. :confused:
Vähän harmittaa kun en ole ihminen joka viihtyisi sängyssä päivät pitkät.. Huolestuttaa myös kun en tiedä onko kovin vakavaa tuo kohdunkaulan lyhentyminen ja supistukset näin aikasin (25+1). Sanottiin vielä että jos alkaa kovin supistelemaan niin suoraan TYKS:iin. Onko muilla ollut koskaan vastaavaa? Itsellä ensimmäinen raskaus, kaikki siis uutta ja tuntematonta.

Ihan mielenkiinnosta, kuinka pitkä kohdunkaula sulla on ollut?
Tai teillä muilla? :) itelläni se on sen 3cm ollut pisimmillään kaikissa raskauksissa.

Mintukalle kovasti voimia <3 varmaan tuolla salaisella puolella kirjoittelet enemmän...

Voi Mintukka, kovasti taisteluhenkeä sinne ja erittäin paljon jaksamista teille vanhemmille!!:Heartred:Heartred

Oon joissaki muissa ketjuissa asiasta maininnu, mutta kauheesti oo ollu aikaa/vointia kirjotella tänne. En kirjottele salaisella puolella ollenkaan. En kuulu mihinkään salaiseen ryhmään.
Emmidamaria toi kohdunkaulan lyhentyminen ei oo tässä vaiheessa raskautta mitenkään hyvä juttu. Kohdunkaula lyhentyy synnytyksen lähentyessä ja supistukset saa aikaan tuon lyhentymisen. Kun puhutaan ettei kohdunkaulaa enää ole ollenkaan, niin on synnytys alkanu. Myös kohdunsuu aukee samalla.

Mä olen infuenssan kourissa vielä enkä pääse poikaa teholle kattomaan, koska ei haluta tartuttaa häntä.

Onnea Mintukka pienestä pojasta ja paljon tervehtymisiä ja voimia koko perheelle sairaalaan! Toivottavasti kaikki etenee hyvin! <3

Mä sain kaverilta tuon influenssan vaikka kielsin tulemasta kipeenä meille.. Tuon influenssan seurauksena sain vakavan kohtutulehuksen ja oli pakko pikkunen synnyttää. Ja meille sanottiin ekana, että vauvan sydän ei edes lyö kunnes alko lyömään mun rinnalla.
Että kiitos vaan tälle kaverille!! Mun esikoinen oli kans sairaalassa tuon viruksen myötä.. Hän sai pahoja hengitysvaikeuksia.

Mulla ollut kaikissa raskauksissa kohdunkaula 3-4cm ja sit +30 viikoilla alkanut lyhenemään luvan kanssa. Kahdessa edellisessä raskaudessa kielletty kaikki mikä provosoi supistuksia, nyt ei onneksi vielä ole supistellut normaaleja harkkareita lukuun ottamatta. Kipeät supistukset siis alkaneet ennen rv20 edellisissä raskauksissa. Kannattaa ne varoittelut ihan tosissaan ottaa.

Sokerirasitukseen en onneksi itse ole joutunut, mutta voisin kuvitella oksentavani sen litkun melko pian pihalle kun en sokeria juuri ollenkaan käytä, enkä välttämättä edes tule syöneeksi tuon vertaa hiilareita vuorokaudessa mitä se litku sisältää glukoosia :D

Takaisin